Honda ma powody do świętowania. Sprzedała w Polsce 12 tys. jednośladów 125 cm3
Nie jest tajemnicą, że Honda swoją pozycję lidera rynku jednośladów w Polsce (a tym bardziej sporą przewagę) zawdzięcza modelom klasy 125 cm3. Stały się one na tyle popularne, że japońska marka świętuje sprzedanie 12 tys. takich pojazdów.
Szczególnie od czasu, gdy marki oferujące modele produkowane w Chinach zaczęły mieć problemy z dostawami, kierowcy szukający jednośladów napędzanych silnikami o pojemności 125 cm3 jeszcze częściej zaczęli odwiedzać salony Hondy. Fakt, że nie wymagają one motocyklowego prawa jazdy (wystarczy mieć kategorię B od przynajmniej trzech lat) cały czas utrzymuje sporą popularność jednośladów tej klasy i dotyczy to zarówno motocykli, jak i skuterów.
Za takimi wynikami sprzedaży stoi też szeroka oferty modeli 125 cm3 Hondy. Aktualnie w sprzedaży jest sześć modeli motocykli drogowych, trzy skutery i jeden motocykl crossowy z silnikami tej wielkości. To oznacza, że każdy znajdzie coś dla siebie.
Wśród skuterów Honda oferuje trzy zupełnie różne propozycje. SH125i to klasyczny miejski model z płaską podłogą, która zapewnia wygodę użytkowania i możliwość np. przewozu w tym miejscu siatki z zakupami. Topowym skuterem 125 cm3 jest Forza 125. To sporych rozmiarów jednoślad o bogatym wyposażeniu (ma m.in. dostęp bezkluczykowy). Jednak najpopularniejszym modelem jest PCX125 - skuter, który z jednej strony ma prezencję maksiskutera, a z drugiej jest najtańszym z tej trójki i kosztuje 14 900 zł.
Jeśli chodzi o motcykle, to Honda oferuje dwa nakedy - prostszy model CB125F i wyglądający bardziej poważnie, o stylistyce neoretro CB125R. Najbardziej nietypowymi modelami jest rodzina blisko ze sobą spokrewnionych małych motocykli, z których jednak każdy ma nieco inny charakter. Są to Monkey, Dax 125 i MSX125 Grom. Ofertę motocykli 125 cm3 uzupełnia też klasyk, jakim jest kultowy Super Cub właśnie w wersji 125 cm3. Natomiast dla młodszych adeptów offraodu Honda proponuje model CRF125F.