Nowa Honda MSX125 Grom z nowym napędem i lepszym wyglądem
Honda zaprezentowała nową generację małego motocykla MSX125. Na niektórych rynkach już od dawna nosi nazwę Grom, która pojawi się teraz też na modelu oferowanym w Europie. Zmian będzie dużo więcej – od wyglądu, przez silnik, po skrzynię biegów.
Honda uczyniła stylistykę modelu MSX125 jeszcze ciekawszą. Nawiązuje ona do takich konstrukcji jak Monkey i ma spodobać się młodszym motocyklistom. Trzeba przyznać, że stosowana przez Japończyków nazwa "funky-bike" pasuje bardzo dobrze do Hondy MSX125 Grom. To właśnie wygląd wyróżnia ten motocykl na tle całej masy często nudnych "125-ek".
Za napęd Hondy MSX125 Grom odpowiada silnik o pojemności 124,9 cm3, który generuje 9,8 KM przy 7000 obr./min, czyli tyle samo co poprzednik. Jednak nowa jednostka została dostosowana do normy emisji spalin Euro 5. Minimalnie - z 10,9 Nm na 10,5 Nm przy 5500 obr./min - spadł maksymalny moment obrotowy. Bardziej znacząca dla użytkownika zmiana dotyczy skrzyni biegów, która teraz zamiast czterech ma pięć przełożeń, dzięki czemu Honda MSX125 Grom lepiej sprawdzi się poza miastem. Zbiornik paliwa mieści 6 l.
Grom to motocykl o kompaktowych wymiarach. Mierzy on 1760 mm długości, 720 mm szerokości i 1015 mm wysokości. Siedzisko znajduje się na wysokości 761 mm. Jest to też lekka maszyna, której masa własna wynosi 103 kg.
Honda MSX125 Grom posiada z przodu widelec upside-down 31 mm. Oba koła mają 12 cali i wyposażone są w hamulce tarczowe. Oczywiście w standardzie znajduje się system ABS. Natomiast przed oczami kierowcy znajdują się wskaźniki LCD z obrotomierzem i informacją o biegu.
Dotychczas na całym świecie Honda MSX125 znalazła już ponad 750 tys. nabywców, a ciekawsza stylistka ma szansę stać się dodatkowym argumentem przekonującym do tej "125-ki".