Test: Honda GB350S - prostota znów się sprawdziła

Dwa koła, kierownica, silnik. Niby niewiele, a radości co niemiara.

Honda CB350SHonda CB350S
Źródło zdjęć: © WP Moto | Mateusz Lubczański
Mateusz Lubczański

Honda GB350S wjeżdża na rynek pełny skrajności – w Polsce albo kupuje się coś z kategorii 125 cm3 lub od razu BMW GS1300 z kuframi i wszystkimi bajerami, nawet jeśli klient zamierza przeciskać się w stołecznym korku. A powinien kupić GB350S, bo to cała istota jednośladu skrystalizowana w dobrze wycenionym i dobrze wykonanym produkcie.

GB350S zdobyła już popularność w Azji i w końcu przyjeżdża do Europy. To pełnoprawny motocykl (chociaż można odnieść wrażenie, że jest stworzony dla niższych i drobniejszych osób), który po prostu wygląda dobrze i jest idealną bazą dla wszelkiej maści projektów cafe racerowych. Osobiście widziałbym ją z wydechem typu pea-shooter, ale to już kwestia preferencji. Wykonanie poszczególnych elementów nie wzbudza zastrzeżeń, przecież to Honda. Jedyny minus to brak regulacji klamek. Czy jednak można mówić o cięciu kosztów, jeśli GB350S ma centralną stopkę i sporo chromowanych elementów?

Honda CB350S
Honda CB350S © WP Moto | Mateusz Lubczański

Spotkałem się też z mieszanymi reakcjami dot. analogowo-cyfrowych wskaźników. Nie ma tu obrotomierza, a komputer pokładowy ma tylko kilka podstawowych funkcji. Jest prosto, ale też co istotne, czytelnie.

Za napęd odpowiada jednocylindrowy silnik generujący 21 KM. Pierwsze co trzeba podkreślić – jest świetnie wyważony. Po pięciu godzinach jazdy non-stop w ogóle nie narzekałem na wibracje. Pełne 29 niutonometrów generowane jest już przy 3 tysiącach obrotów, więc GB350S lubi jeździć w środkowym zakresie obrotów. Skrzynia jest stosunkowo długa i na co dzień w ogóle nie myślałem o użyciu piątego biegu, który jest ewidentnie nadbiegiem.

Z taką mocą motocykl fenomenalnie odnajduje się w mieście i na drogach typu B. Co istotne, da też sobie radę na drodze ekspresowej, jeśli poczujecie zew przygody. No i to spalanie – trzeba się napocić, by przekroczyć 2,5 l/100 km, a bak mieści aż 15 litrów.

Honda CB350S
Honda CB350S © WP Moto | Mateusz Lubczański

Biorąc pod uwagę, że GB350S waży 178 kg, manewrowanie jest banalnie proste, a co za tym idzie – przyjazne dla początkujących. Pojedyncza tarcza z przodu (310 mm) jest wystarczająca.

Jednak patrzenie na ten sprzęt tylko z perspektywy zaczynających przygodę z jednośladami to duży błąd. Honda GB350S jest świetnym motocyklem bez względu na staż jeźdźca, a porównywanie suchych danych technicznych nie ma po prostu sensu.

Honda CB350S
Honda CB350S © WP Moto | Mateusz Lubczański

Do tego Honda GB350S jest świetnie wyceniona. Początkowo ceny startowały z poziomu 19 900 zł, ale w 2025 roku ta kwota została podniesiona do 20 400 zł. Royal Enfield za Huntera 350 chce 22 980 zł, a Triumph za Speeda 400 – 27 300 zł. Honda od lat ma uznanie na polskim rynku, więc będzie to skutkować mniejszą utratą wartości.

  • Honda CB350S
  • Honda CB350S
  • Honda CB350S
  • Honda CB350S
  • Honda CB350S
  • Honda CB350S
  • Honda CB350S
  • Honda CB350S
  • Honda CB350S
  • Honda CB350S
  • Honda CB350S
  • Honda CB350S
  • Honda CB350S
[1/13] Honda CB350S Źródło zdjęć: WP Moto | Mateusz Lubczański
Wybrane dla Ciebie
Inteligentne wsparcie w autoDNA. Chatbot Vincent pomoże sprawdzić auto
Inteligentne wsparcie w autoDNA. Chatbot Vincent pomoże sprawdzić auto
Harley Harleyowi nierówny, czyli sprawdziłem, co oferują Amerykanie
Harley Harleyowi nierówny, czyli sprawdziłem, co oferują Amerykanie
Konrad Dąbrowski na podium Rajdu Maroka
Konrad Dąbrowski na podium Rajdu Maroka
Nowa Honda CB1000F spodoba się wielbicielom stylu retro
Nowa Honda CB1000F spodoba się wielbicielom stylu retro
Wideo: Motorowerzysta "kaskader" uciekał przed policją. Miał kilka powodów
Wideo: Motorowerzysta "kaskader" uciekał przed policją. Miał kilka powodów
Odświeżony Barton B-Max już w sprzedaży. Użytkownicy docenią zmiany
Odświeżony Barton B-Max już w sprzedaży. Użytkownicy docenią zmiany
Kawasaki Z1100 na 2026 r. Jeszcze więcej emocji
Kawasaki Z1100 na 2026 r. Jeszcze więcej emocji
Ducati prezentuje nowe modele Diavel V4 RS i Multistrada V4 RS
Ducati prezentuje nowe modele Diavel V4 RS i Multistrada V4 RS
Pierwsza jazda: Suzuki GSX-8T i GSX-8TT - takich motocykli chcemy
Pierwsza jazda: Suzuki GSX-8T i GSX-8TT - takich motocykli chcemy
Voge DS800 Rally: Nowy motocykl adventure już w Polsce
Voge DS800 Rally: Nowy motocykl adventure już w Polsce
Baggery na MotoGP. Amerykańskie wyścigi stają się globalne
Baggery na MotoGP. Amerykańskie wyścigi stają się globalne
Wielki festiwal motocyklowy już niedługo. Kolejna edycja słynnej imprezy
Wielki festiwal motocyklowy już niedługo. Kolejna edycja słynnej imprezy