Organizatorzy konkursu o prestiżową nagrodę Car of the Year 2012 ogłosili listę 35 modeli, które mają szansę wygrać w omawianym plebiscycie. Ważna informacja jest taka, że główny zwycięzca zostanie ogłoszony w ramach marcowego salonu motoryzacyjnego w Genewie.
Organizatorzy konkursu o prestiżową nagrodę Car of the Year 2012 ogłosili listę modeli, które będą brały udział w plebiscycie. Są to w kolejności alfabetycznej:
- Audi A6
- Audi Q3
- BMW Serii 1
- BMW Serii 6
- Chevrolet Aveo
- Chevrolet Orlando
- Citroen DS4
- Citroen DS5
- Fiat Panda
- Ford Focus
- Honda Civic
- Hyundai i40
- Hyundai Veloster
- Kia Picanto
- Kia Rio
- Lancia Ypsilon
- Lexus GS
- Mazda CX-5
- Mercedes-Benz Klasy B
- Mercedes-Benz ML
- Mercedes-Benz SLK
- Opel Ampera/Chevrolet Volt
- Opel Zafira Tourer
- Peugeot 3008 HYbrid4
- Peugeot 5008
- Porsche 911
- Range Rover Evoque
- Renault Fluence ZE
- Renault Kangoo ZE
- Ssangyong Korando
- Toyota Yaris
- Toyota Verso-S/Subaru Trezia
- Volkswagen Beetle
- Volkswagen Jetta
- Volkswagen up!
Warto podkreślić, że w dotychczasowej historii plebiscytu Car of the Year aż dwukrotnie wygrywały samochody produkowane w Polsce. Są to w porządku chronologicznym:
- Fiat Panda (COTY 2004)
- Fiat 500 (COTY 2008)
Ciekawe, jak wysoko jurorzy ocenią kolejny model polskiej produkcji, który figuruje na powyżej liście. Jest to Lancia Ypsilon nowej generacji, która po raz pierwszy występuje w wersji pięciodrzwiowej.
Od jakiegoś już czasu organizatorzy europejskiego Car of the Year zapowiadają pewne zmiany w tym jakże prestiżowym konkursie, które mają nastąpić poczynając od plebiscytu edycji 2012. Otóż zdecydowano, że zdobywca głównej nagrody zostanie ogłoszony nie pod koniec listopada, jak to miało miejsce dotychczas, lecz dopiero podczas wystawy branżowej w Genewie.
Zgodnie z nowym harmonogramem konkursu, zdobywca nagrody Car of the Year 2012 w Europie zostanie ogłoszony w przeddzień pierwszego dnia prasowego, który towarzyszyć będzie rozpoczęciu wystawy motoryzacyjnej w genewskim Palexpo.
Do tej pory konkurs Car of the Year miał tradycyjnie swój finał pod koniec listopada każdego roku, kiedy to z grona siedmiu finalistów niezależne jury wybierało najlepszy swoim zdaniem model w drodze głosowania.
W ostatniej edycji konkursu Car of the Year najwięcej punktów i zaszczytne pierwsze miejsce zdobył model Nissan Leaf, natomiast rok wcześniej - Volkswagen Polo, który plasuje się w ścisłej czołówce najchętniej kupowanych modeli na Starym Kontynencie.
Nagroda Car of the Year przyznawana jest od 1964 r. Warunkiem dopuszczenia danego modelu do rywalizacji o to wyróżnienie jest to, aby samochód został w ciągu roku wprowadzony do sprzedaży przynajmniej w pięciu różnych krajach Starego Kontynentu, a wolumen sprzedaży przekracza 5 tys. egzemplarzy rocznie. Następnie sędziowie oceniają auta według następujących kryteriów: wygląd, komfort, bezpieczeństwo, ekonomia, właściwości jezdne, osiągi, funkcjonalność, ekologia, a wreszcie - cena oraz stosunek jakości do ceny.
(źródło: samar.pl)