Wspólny motocykl marek Triumph i Bajaj opoźniony. Winna pandemia koronawirusa

Pandemia koronawirusa wpłynęła na niektórych producentów motocykli bardziej, niż można się było spodziewać. Rajiv Bajaj, szef indyjskiej marki Bajaj, przyznał, że firma ma opóźnienia w rozwijaniu nowego motocykla, który powstaje w kooperacji z Triumphem.

TriumphMożna spodziewać się klasycznie wyglądających modeli sprzedawanych jako Bajaj i Triumph.
Źródło zdjęć: © Materiały prasowe | Triumph
Szymon Jasina

Bajaj i Triumph podjęły współpracę, której efektem mają być wspólne motocykle sprzedawane przez te dwie marki. Mają być to modele z silnikami o pojemności od 200 do 750 cm3. Oznacza to w dużej części maszyny, w których specjalizuje się Bajaj z powodu popularności ich na indyjskim rynku. Pierwszy wspólny motocykl firm Bajaj i Triumph mieliśmy zobaczyć w 2021 r. Jednak już wiadomo, że tak nie będzie.

Rajiv Bajaj powiedział o kilkumiesięcznym opóźnieniu. Oznacza to, że efekt współpracy indyjskiej i brytyjskiej marki najwcześniej zobaczymy w 2022 r., ale już mówi się raczej o 2023 r. Wszystko spowodowane jest pandemią Covid-19, przez którą tempo prac nad nowym motocyklem bardzo spadło.

Obie firmy bardzo mocno strzegą tajemnicy, jaki motocykl będzie pierwszym efektem kooperacji. Bajaj i Triumph nie zdradziły nic, ale to nie przeszkadza pojawianiu się plotek. Zgodnie z nimi w 2023 r. do sprzedaży miałby trafić model z jednocylindrowym silnikiem o pojemności 200 cm3. Miałby on konkurować z popularnymi w Indiach motocyklami 350 (co sugeruje, że jednak Bajaj-Triumph może mieć jednak nieco większą jednostkę napędową). Niezależnie od szczegółów – właśnie takiej klasy jednośladu można się spodziewać. Byłby to konkurent klasycznie wyglądających motocykli Royal Enfield czy Hondy CB350.

Współpraca miedzy Bajajem i Triumphem zaplanowana jest na długi czas, a to oznacza wiele wspólnych modeli. W kontekście brytyjskiej marki mówi się o takich motocyklach jak Daytona 250, Bonneville z mniejszym silnikiem i mały turystyczny Tiger. Wiadomo, że będą one musiały być dostosowane zarówno do rynku indyjskiego, jak i europejskiego, a to oznacza np. ABS w standardzie.

Źródło artykułu: WP Moto

Wybrane dla Ciebie

Wideo: Motorowerzysta "kaskader" uciekał przed policją. Miał kilka powodów
Wideo: Motorowerzysta "kaskader" uciekał przed policją. Miał kilka powodów
Odświeżony Barton B-Max już w sprzedaży. Użytkownicy docenią zmiany
Odświeżony Barton B-Max już w sprzedaży. Użytkownicy docenią zmiany
Kawasaki Z1100 na 2026 r. Jeszcze więcej emocji
Kawasaki Z1100 na 2026 r. Jeszcze więcej emocji
Ducati prezentuje nowe modele Diavel V4 RS i Multistrada V4 RS
Ducati prezentuje nowe modele Diavel V4 RS i Multistrada V4 RS
Pierwsza jazda: Suzuki GSX-8T i GSX-8TT - takich motocykli chcemy
Pierwsza jazda: Suzuki GSX-8T i GSX-8TT - takich motocykli chcemy
Voge DS800 Rally: Nowy motocykl adventure już w Polsce
Voge DS800 Rally: Nowy motocykl adventure już w Polsce
Baggery na MotoGP. Amerykańskie wyścigi stają się globalne
Baggery na MotoGP. Amerykańskie wyścigi stają się globalne
Wielki festiwal motocyklowy już niedługo. Kolejna edycja słynnej imprezy
Wielki festiwal motocyklowy już niedługo. Kolejna edycja słynnej imprezy
Test: Voge SR 1 ADV - SUV wśród 125 cm3
Test: Voge SR 1 ADV - SUV wśród 125 cm3
Test: Harley-Davidson Street Bob - kupujesz silnik, reszta jest w gratisie
Test: Harley-Davidson Street Bob - kupujesz silnik, reszta jest w gratisie
Test: Honda GB350S - prostota znów się sprawdziła
Test: Honda GB350S - prostota znów się sprawdziła
Konrad Dąbrowski gotowy na wyzwania Baja España Aragón 2025
Konrad Dąbrowski gotowy na wyzwania Baja España Aragón 2025