Debiutuje Triumph Tiger 850 Sport, ale nie jest to zupełnie nowy model

Triumph Tiger 850 Sport to kolejny model w turystycznej linii "tygrysów" brytyjskiej marki. Jest to nieco słabsza odmiana "900-ki" i nie zabrakło w niej rozwiązań, które przydadzą się podczas dłuższych podróży w różnym terenie.

Triumph Tiger 850 SportTriumph Tiger 850 Sport
Źródło zdjęć: © Materiały prasowe | Triumph
Szymon Jasina

Triumph Tiger 850 Sport jest motocyklem, którego trudno nazwać nowym modelem. Jest to Tiger 900 z tym samym silnikiem w nieco słabszej specyfikacji – o ok. 10 KM. Oznacza to, że za napęd debiutującej maszyny odpowiada 3-cylindrowy silnik o pojemności 888 cm3. Jednak w przypadku modelu Tiger 850 Sport generuje on maksymalną moc 85 KM przy 8500 obr./min. oraz maksymalny moment obrotowy równy 82 Nm przy 6500 obr./min. Możliwe jest też zdławienie silnika do wymagań kategorii A2 i wtedy parametry te wynoszą 47,6 KM i 78 Nm. Odpowiedni zasięg zapewnia natomiast zbiornik paliwa o pojemności 20 l.

W kwestii wyglądu i całej konstrukcji Triumph Tiger 850 Sport nie różni się od Tigera 900. Oznacza to stalową ramę połączoną z aluminiową ramą pomocniczą, odwrócony widelec Marzocchi o średnicy 45 mm z przodu i tylny amortyzator Marzocchi z możliwością regulacji napięcia wstępnego. Za zatrzymanie tego motocykla odpowiadają 2 tarcze o średnicy 320 mm z czterotłoczkowymi zaciskami Brembo z przodu i pojedyncza tarcz 255 mm z jednotłoczkowym zaciskiem z tyłu. Nawet masa modeli 850 i 900 jest identyczna i wynosi 192 kg bez płynów.

Triumph Tiger 850 Sport
Triumph Tiger 850 Sport © Materiały prasowe | Triumph

Triumph chwali się, że szczególną uwagę zwrócono na ergonomię tak potrzebną podczas dłuższej jazdy. O wygodną pozycję dba między innymi regulowana w zakresie 20 mm wysokość siedzenia. Rolę zegarów spełnia 5-calowy kolorowy wyświetlacz, a wszystkie światła są LED-owe. Triumph Tiger 850 Sport ma dwa tryby jazdy na deszcz i suchą nawierzchnię. Zmieniają one reakcję elektronicznie sterowanej przepustnicy (ride-by-wire) i pracę kontroli trakcji. Dodatkowo ta ostatnia może być ustawiana (lub całkowicie wyłączona) niezależnie. Podczas dłuższej jazdy przydać się może też 12-woltowe gniazdo.

Od samej premiery nowego motocykla Triumph dla modelu Tiger 850 Sport oferuje ponad 60 różnych akcesoriów dostosowanych do tej maszyny. Oczywiście jednymi z najważniejszych są kufry. Centralny może mieć pojemność 52 l i zmieści wtedy dwa kaski lub 42-litrowy z pasującymi do niego bocznymi kuframi otwieranymi od góry.

Triumph Tiger 850 Sport
Triumph Tiger 850 Sport © Materiały prasowe | Triumph
Wybrane dla Ciebie
Baggery Harleya-Davidsona będą ścigać się przy MotoGP. Zobaczyliśmy, jak będą wyglądały
Baggery Harleya-Davidsona będą ścigać się przy MotoGP. Zobaczyliśmy, jak będą wyglądały
Trzy nowe modele Voge’a trafią do Polski - od 125 cm3 po motocykl sportowy
Trzy nowe modele Voge’a trafią do Polski - od 125 cm3 po motocykl sportowy
Konrad Dąbrowski wygrywa Baja Quatar
Konrad Dąbrowski wygrywa Baja Quatar
Premiera: Indian Sport Scout RT i Sport Scout Sixty - proste nowości
Premiera: Indian Sport Scout RT i Sport Scout Sixty - proste nowości
Premiera: Kawasaki KLE500 - powrót po latach
Premiera: Kawasaki KLE500 - powrót po latach
Premiera: Honda CB1000GT - Hornet turystyczny
Premiera: Honda CB1000GT - Hornet turystyczny
Premiera: Suzuki SV-7GX - turystyka dla każdego
Premiera: Suzuki SV-7GX - turystyka dla każdego
Test: Honda GL1800 Gold Wing - musisz go poznać
Test: Honda GL1800 Gold Wing - musisz go poznać
Inteligentne wsparcie w autoDNA. Chatbot Vincent pomoże sprawdzić auto
Inteligentne wsparcie w autoDNA. Chatbot Vincent pomoże sprawdzić auto
Harley Harleyowi nierówny, czyli sprawdziłem, co oferują Amerykanie
Harley Harleyowi nierówny, czyli sprawdziłem, co oferują Amerykanie
Konrad Dąbrowski na podium Rajdu Maroka
Konrad Dąbrowski na podium Rajdu Maroka
Nowa Honda CB1000F spodoba się wielbicielom stylu retro
Nowa Honda CB1000F spodoba się wielbicielom stylu retro
ZACZEKAJ! ZOBACZ, CO TERAZ JEST NA TOPIE 🔥