Debiutuje Triumph Tiger 850 Sport, ale nie jest to zupełnie nowy model

Triumph Tiger 850 Sport to kolejny model w turystycznej linii "tygrysów" brytyjskiej marki. Jest to nieco słabsza odmiana "900-ki" i nie zabrakło w niej rozwiązań, które przydadzą się podczas dłuższych podróży w różnym terenie.

Triumph Tiger 850 SportTriumph Tiger 850 Sport
Źródło zdjęć: © Materiały prasowe | Triumph
Szymon Jasina

Triumph Tiger 850 Sport jest motocyklem, którego trudno nazwać nowym modelem. Jest to Tiger 900 z tym samym silnikiem w nieco słabszej specyfikacji – o ok. 10 KM. Oznacza to, że za napęd debiutującej maszyny odpowiada 3-cylindrowy silnik o pojemności 888 cm3. Jednak w przypadku modelu Tiger 850 Sport generuje on maksymalną moc 85 KM przy 8500 obr./min. oraz maksymalny moment obrotowy równy 82 Nm przy 6500 obr./min. Możliwe jest też zdławienie silnika do wymagań kategorii A2 i wtedy parametry te wynoszą 47,6 KM i 78 Nm. Odpowiedni zasięg zapewnia natomiast zbiornik paliwa o pojemności 20 l.

W kwestii wyglądu i całej konstrukcji Triumph Tiger 850 Sport nie różni się od Tigera 900. Oznacza to stalową ramę połączoną z aluminiową ramą pomocniczą, odwrócony widelec Marzocchi o średnicy 45 mm z przodu i tylny amortyzator Marzocchi z możliwością regulacji napięcia wstępnego. Za zatrzymanie tego motocykla odpowiadają 2 tarcze o średnicy 320 mm z czterotłoczkowymi zaciskami Brembo z przodu i pojedyncza tarcz 255 mm z jednotłoczkowym zaciskiem z tyłu. Nawet masa modeli 850 i 900 jest identyczna i wynosi 192 kg bez płynów.

Triumph Tiger 850 Sport
Triumph Tiger 850 Sport © Materiały prasowe | Triumph

Triumph chwali się, że szczególną uwagę zwrócono na ergonomię tak potrzebną podczas dłuższej jazdy. O wygodną pozycję dba między innymi regulowana w zakresie 20 mm wysokość siedzenia. Rolę zegarów spełnia 5-calowy kolorowy wyświetlacz, a wszystkie światła są LED-owe. Triumph Tiger 850 Sport ma dwa tryby jazdy na deszcz i suchą nawierzchnię. Zmieniają one reakcję elektronicznie sterowanej przepustnicy (ride-by-wire) i pracę kontroli trakcji. Dodatkowo ta ostatnia może być ustawiana (lub całkowicie wyłączona) niezależnie. Podczas dłuższej jazdy przydać się może też 12-woltowe gniazdo.

Od samej premiery nowego motocykla Triumph dla modelu Tiger 850 Sport oferuje ponad 60 różnych akcesoriów dostosowanych do tej maszyny. Oczywiście jednymi z najważniejszych są kufry. Centralny może mieć pojemność 52 l i zmieści wtedy dwa kaski lub 42-litrowy z pasującymi do niego bocznymi kuframi otwieranymi od góry.

Triumph Tiger 850 Sport
Triumph Tiger 850 Sport © Materiały prasowe | Triumph

Wybrane dla Ciebie

Odświeżony Barton B-Max już w sprzedaży. Użytkownicy docenią zmiany
Odświeżony Barton B-Max już w sprzedaży. Użytkownicy docenią zmiany
Kawasaki Z1100 na 2026 r. Jeszcze więcej emocji
Kawasaki Z1100 na 2026 r. Jeszcze więcej emocji
Ducati prezentuje nowe modele Diavel V4 RS i Multistrada V4 RS
Ducati prezentuje nowe modele Diavel V4 RS i Multistrada V4 RS
Pierwsza jazda: Suzuki GSX-8T i GSX-8TT - takich motocykli chcemy
Pierwsza jazda: Suzuki GSX-8T i GSX-8TT - takich motocykli chcemy
Voge DS800 Rally: Nowy motocykl adventure już w Polsce
Voge DS800 Rally: Nowy motocykl adventure już w Polsce
Baggery na MotoGP. Amerykańskie wyścigi stają się globalne
Baggery na MotoGP. Amerykańskie wyścigi stają się globalne
Wielki festiwal motocyklowy już niedługo. Kolejna edycja słynnej imprezy
Wielki festiwal motocyklowy już niedługo. Kolejna edycja słynnej imprezy
Test: Voge SR 1 ADV - SUV wśród 125 cm3
Test: Voge SR 1 ADV - SUV wśród 125 cm3
Test: Harley-Davidson Street Bob - kupujesz silnik, reszta jest w gratisie
Test: Harley-Davidson Street Bob - kupujesz silnik, reszta jest w gratisie
Test: Honda GB350S - prostota znów się sprawdziła
Test: Honda GB350S - prostota znów się sprawdziła
Konrad Dąbrowski gotowy na wyzwania Baja España Aragón 2025
Konrad Dąbrowski gotowy na wyzwania Baja España Aragón 2025
Test: Harley-Davidson Fat Boy - stylowa ikona popkultury
Test: Harley-Davidson Fat Boy - stylowa ikona popkultury