Trwa ładowanie...

Debiutuje Triumph Tiger 850 Sport, ale nie jest to zupełnie nowy model

Triumph Tiger 850 Sport to kolejny model w turystycznej linii "tygrysów" brytyjskiej marki. Jest to nieco słabsza odmiana "900-ki" i nie zabrakło w niej rozwiązań, które przydadzą się podczas dłuższych podróży w różnym terenie.

Triumph Tiger 850 SportTriumph Tiger 850 SportŹródło: Materiały prasowe, fot: Triumph
d1u6y09
d1u6y09

Triumph Tiger 850 Sport jest motocyklem, którego trudno nazwać nowym modelem. Jest to Tiger 900 z tym samym silnikiem w nieco słabszej specyfikacji – o ok. 10 KM. Oznacza to, że za napęd debiutującej maszyny odpowiada 3-cylindrowy silnik o pojemności 888 cm3. Jednak w przypadku modelu Tiger 850 Sport generuje on maksymalną moc 85 KM przy 8500 obr./min. oraz maksymalny moment obrotowy równy 82 Nm przy 6500 obr./min. Możliwe jest też zdławienie silnika do wymagań kategorii A2 i wtedy parametry te wynoszą 47,6 KM i 78 Nm. Odpowiedni zasięg zapewnia natomiast zbiornik paliwa o pojemności 20 l.

W kwestii wyglądu i całej konstrukcji Triumph Tiger 850 Sport nie różni się od Tigera 900. Oznacza to stalową ramę połączoną z aluminiową ramą pomocniczą, odwrócony widelec Marzocchi o średnicy 45 mm z przodu i tylny amortyzator Marzocchi z możliwością regulacji napięcia wstępnego. Za zatrzymanie tego motocykla odpowiadają 2 tarcze o średnicy 320 mm z czterotłoczkowymi zaciskami Brembo z przodu i pojedyncza tarcz 255 mm z jednotłoczkowym zaciskiem z tyłu. Nawet masa modeli 850 i 900 jest identyczna i wynosi 192 kg bez płynów.

Triumph Tiger 850 Sport Materiały prasowe
Triumph Tiger 850 SportŹródło: Materiały prasowe, fot: Triumph

Triumph chwali się, że szczególną uwagę zwrócono na ergonomię tak potrzebną podczas dłuższej jazdy. O wygodną pozycję dba między innymi regulowana w zakresie 20 mm wysokość siedzenia. Rolę zegarów spełnia 5-calowy kolorowy wyświetlacz, a wszystkie światła są LED-owe. Triumph Tiger 850 Sport ma dwa tryby jazdy na deszcz i suchą nawierzchnię. Zmieniają one reakcję elektronicznie sterowanej przepustnicy (ride-by-wire) i pracę kontroli trakcji. Dodatkowo ta ostatnia może być ustawiana (lub całkowicie wyłączona) niezależnie. Podczas dłuższej jazdy przydać się może też 12-woltowe gniazdo.

d1u6y09

Od samej premiery nowego motocykla Triumph dla modelu Tiger 850 Sport oferuje ponad 60 różnych akcesoriów dostosowanych do tej maszyny. Oczywiście jednymi z najważniejszych są kufry. Centralny może mieć pojemność 52 l i zmieści wtedy dwa kaski lub 42-litrowy z pasującymi do niego bocznymi kuframi otwieranymi od góry.

Triumph Tiger 850 Sport Materiały prasowe
Triumph Tiger 850 SportŹródło: Materiały prasowe, fot: Triumph
Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez dziejesie.wp.pl
d1u6y09
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.

Komentarze

Trwa ładowanie
.
.
.
d1u6y09
Więcej tematów

Pobieranie, zwielokrotnianie, przechowywanie lub jakiekolwiek inne wykorzystywanie treści dostępnych w niniejszym serwisie - bez względu na ich charakter i sposób wyrażenia (w szczególności lecz nie wyłącznie: słowne, słowno-muzyczne, muzyczne, audiowizualne, audialne, tekstowe, graficzne i zawarte w nich dane i informacje, bazy danych i zawarte w nich dane) oraz formę (np. literackie, publicystyczne, naukowe, kartograficzne, programy komputerowe, plastyczne, fotograficzne) wymaga uprzedniej i jednoznacznej zgody Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, będącej właścicielem niniejszego serwisu, bez względu na sposób ich eksploracji i wykorzystaną metodę (manualną lub zautomatyzowaną technikę, w tym z użyciem programów uczenia maszynowego lub sztucznej inteligencji). Powyższe zastrzeżenie nie dotyczy wykorzystywania jedynie w celu ułatwienia ich wyszukiwania przez wyszukiwarki internetowe oraz korzystania w ramach stosunków umownych lub dozwolonego użytku określonego przez właściwe przepisy prawa.Szczegółowa treść dotycząca niniejszego zastrzeżenia znajduje siętutaj