Triumph Rocket 3 – cena, informacje, dane techniczne
Triumph Rocket 3 ma największy seryjny silnik motocyklowy – to właśnie on czyni tę maszynę wyjątkową. Na pytanie "po co?" odpowiedź brzmi "czemu nie?". I to właśnie definiuje ten wyjątkowy model, stworzony po to, żeby robić wrażenie swoją ogromną jednostką napędową.
Wygląd Triumpha Rocket 3 może nieco zaskakiwać. Oczywiście w oczy rzuca się przede wszystkim ogromny silnik z równie imponującym układem wydechowym. Potrzeba zmieszczenia w ramie tak dużej jednostki napędowej wymusiła też spory rozstaw osi, który wynosi 1677 mm. Jednak poza tym Triumph Rocket 3 wygląda zaskakująco normalnie. Dwa okrągłe światła i klasyczny kształt baku to typowy styl brytyjskiej marki. Do tego nowocześnie wyglądające siedzisko ze stosunkowo nisko umieszczoną częścią dla kierowcy (773 mm) czy ramka na tablicę przyczepiona do wahacza przy tylnym kole to elementy, które mają nadać nieco lekkości temu motocyklowi.
Oczywiście wizualnej, bo taka maszyna musi swoje ważyć (mimo m.in. zastosowania aluminiowej ramy) – dokładnie to 291 kg bez płynów. Triumph Rocket 3 ma szerokość 889 mm i wysokość 1065 mm, nie licząc lusterek. Spora moc, ale też proporcje tego motocykla wymusiły zastosowanie szerokich opon – 150/80 R17 z przodu i 240/50 R16 z tyłu. Zawieszenie przygotowała firma Showa, a hamulce Brembo. Te drugie to dwie tarcze 320 mm z czterotłoczkowymi zaciskami z przodu i pojedyncza 300 mm również z czterotłoczkowym zaciskiem z tyłu. Całość wspomaga system cornering ABS.
Najważniejszy jest jednak silnik. Triumph Rocket 3 napędzany jest przez rzędową 3-cylindrową jednostkę o pojemności 2458 cm3. Oczywiście przy takiej wielkości nie brakuje jej mocy. Maksymalnie generuje jej 167 KM przy 6000 obr./min. Jeszcze bardziej imponująco wygląda wartość maksymalnego momentu obrotowego, która wynosi 221 Nm przy 4000 obr./min. Przepustnica sterowana jest elektronicznie (ride-by-wire), a napęd przenoszony jest za pośrednictwem 6-biegowej skrzyni. Bak mieści 18 l benzyny.
Wersja podstawowa tego motocykla to bardziej nastawiona na sport odmiana, czyli Triumph Rocket 3 R. Jej cena to 95 900 zł. Turystyczna wersja to Triumph Rocket 3 GT, którą wyceniono na 99 900 zł. W tym drugim przypadku podnóżki umieszczono z przodu (zmieniona pozycja motocyklisty wymusiła też zastosowanie innego kształtu kierownicy), pasażer ma do dyspozycji oparcie, a z przodu zamontowana jest szybka.