Triumph Scrambler 1200 – cena, informacje, dane techniczne

Do miasta i na szutry, a przede wszystkim stylowo – tak można w skrócie opisać Triumpha Scramblera 1200. To model dla fanów charakterystycznego wyglądu takich maszyn. Przypominają motocykle sprzed lat, ale mają całkowicie współczesne osiągi.

Triumph Scrambler 1200Triumph Scrambler 1200
Źródło zdjęć: © Materiały prasowe | Triumph
Szymon Jasina
oprac.  Szymon Jasina

Wśród klasycznie wyglądających motocykli bardzo popularne są dwa ich typy – cafe racery i scramblery. Te drugie oryginalnie były tworzone po to, aby radzić sobie poza asfaltem i choć dzisiaj raczej właściciele nowych maszyn tego typu wykorzystują je głównie w miastach, to Triumph zapewnia, że Scrambler został stworzony z myślą o zabawie na luźnej nawierzchni. Co więcej – dostępny jest nie tylko w wersji standardowej XC, ale też bardziej terenowej XE.

Brytyjski motocykl oczywiście ma odpowiedni wygląd, którego najważniejszym elementem jest wysoko poprowadzony podwójny wydech z charakterystycznymi osłonami. Producent przygotował też wiele różnych akcesoriów pozwalających zmienić wygląd motocykla, aby dopasować go do własnego stylu.

Triumph Scrambler 1200
Triumph Scrambler 1200 © Materiały prasowe | Triumph

Triumph Scrambler 1200 napędzany jest dwucylindrowym rzędowym silnikiem o pojemności 1200 cm3. Jego maksymalna moc to 90 KM przy 7400 obr./min., a maksymalny moment obrotowy wynosi 110 Nm przy 3950 obr./min. Zbiornik paliwa mieści 16 l. O tym, że pod klasycznym wyglądem kryją się nowe technologie, świadczy m.in. to, że przepustnica jest obsługiwana elektroniczne (ride-by-wire), a na liście wyposażenie jest port USB.

Triumph Scrambler 1200 oferowany jest w dwóch wersjach – XC oraz XE. Ta druga dzięki wyższemu i dostosowanemu do jazdy po nierównościach zawieszeniu jest bardziej offroadowa. Jest też wyposażona w terenowe opony. Wysokość siedziska Triumpha Scramblera 1200 XC to 840 mm, natomiast XE 870 mm. Wersja standardowa waży 205 kg, a bardziej terenowa 207 kg.

Triumph Scrambler 1200 XC kosztuje 59 200 zł, natomiast odmiana XE jest nieco droższa i wyceniono ją na 63 300 zł.

Triumph Scrambler 1200
Triumph Scrambler 1200 © Materiały prasowe | Triumph
Triumph Scrambler 1200
Triumph Scrambler 1200 © Materiały prasowe | Triumph
Źródło artykułu: WP Moto
Wybrane dla Ciebie
Baggery Harleya-Davidsona będą ścigać się przy MotoGP. Zobaczyliśmy, jak będą wyglądały
Baggery Harleya-Davidsona będą ścigać się przy MotoGP. Zobaczyliśmy, jak będą wyglądały
Trzy nowe modele Voge’a trafią do Polski - od 125 cm3 po motocykl sportowy
Trzy nowe modele Voge’a trafią do Polski - od 125 cm3 po motocykl sportowy
Konrad Dąbrowski wygrywa Baja Quatar
Konrad Dąbrowski wygrywa Baja Quatar
Premiera: Indian Sport Scout RT i Sport Scout Sixty - proste nowości
Premiera: Indian Sport Scout RT i Sport Scout Sixty - proste nowości
Premiera: Kawasaki KLE500 - powrót po latach
Premiera: Kawasaki KLE500 - powrót po latach
Premiera: Honda CB1000GT - Hornet turystyczny
Premiera: Honda CB1000GT - Hornet turystyczny
Premiera: Suzuki SV-7GX - turystyka dla każdego
Premiera: Suzuki SV-7GX - turystyka dla każdego
Test: Honda GL1800 Gold Wing - musisz go poznać
Test: Honda GL1800 Gold Wing - musisz go poznać
Inteligentne wsparcie w autoDNA. Chatbot Vincent pomoże sprawdzić auto
Inteligentne wsparcie w autoDNA. Chatbot Vincent pomoże sprawdzić auto
Harley Harleyowi nierówny, czyli sprawdziłem, co oferują Amerykanie
Harley Harleyowi nierówny, czyli sprawdziłem, co oferują Amerykanie
Konrad Dąbrowski na podium Rajdu Maroka
Konrad Dąbrowski na podium Rajdu Maroka
Nowa Honda CB1000F spodoba się wielbicielom stylu retro
Nowa Honda CB1000F spodoba się wielbicielom stylu retro