Opel Insignia OPC

None

Obraz

/ 12Najmocniejszy, seryjny Opel w historii

Obraz
© GM

To nie jest zwykła Insignia, lecz najmocniejszy seryjny Opel w historii. Jego parametry sprawiają, że serce bije szybciej. Pod maską silnik 2.8 V6 Turbo o mocy 325 KM z 6-biegową, manualną skrzynią biegów. Do tego podwozie z adaptacyjnym układem napędu 4x4. Wszystko to zapowiedź dużej radości z jazdy.

/ 12Najmocniejszy, seryjny Opel w historii

Obraz
© GM

Jednostka napędowa może się również poszczycić imponującą wartością 435 Nm momentu obrotowego, które czynią ją najmocniejszym samochodem seryjnym. Najmocniejsze sedany Insigni osiągają maksymalną (ograniczoną) prędkość do 250 km/h, a od 0 do 100 km/h przyspieszają w zaledwie sześć sekund. Warianty OPC zdobywcy tytułu „Car of the Year 2009" będą dostępne już tej jesieni w trzech rodzajach nadwozia: sedan, hatchback i kombi Sports Tourer.

/ 12Najmocniejszy, seryjny Opel w historii

Obraz
© GM

Linia modeli OPC istnieje już dziesięć lat. Teraz Opel oferuje Insignię z wyposażeniem, bogatym w nowoczesne technologie. Jest to pierwszy wariant OPC z adaptacyjnym układem napędu na wszystkie koła i elektronicznie sterowanym tylnym mechanizmem różnicowym o ograniczonym poślizgu w standardzie. System amortyzacji FlexRide został specjalnie dostrojony, aby zapewnić kierowcom OPC większą dynamikę jazdy.

/ 12Najmocniejszy, seryjny Opel w historii

Obraz
© GM

Wewnątrz projektanci zastosowali sportową stylistykę z ciemną podsufitką, unikalnymi przednimi fotelami Recaro, stylizowaną dźwignią zmiany biegów i spłaszczonym kołem kierownicy. Tablica przyrządów podświetla się na czerwono, gdy kierowca wybierze tryb OPC z systemu FlexRide, wprowadzając samochód w najbardziej sportowy tryb pracy.

/ 12Najmocniejszy, seryjny Opel w historii

Obraz
© GM

Po wybraniu trybu OPC, jazda przenosi się na trzeci wymiar: układ kierowniczy bardziej poddaje się prowadzeniu, pedał gazu jest bardziej czuły, a ustawienia podwozia przechodzą na tryb optymalnych osiągów. Zegary podświetlają się na czerwono.

/ 12Najmocniejszy, seryjny Opel w historii

Obraz
© GM

Insignia OPC jest dostępna wraz z elektronicznym systemem FlexRide, który dostosowuje tłumienie drgań i inne funkcje związane z jazdą do upodobań kierowcy. Kierowcy OPC mogą wybrać pomiędzy trybem standardowym, zapewniającym wszechstronne osiągi, idealnym do codziennej jazdy, a specjalnym trybem Sport, w którym usztywnia się zawieszenie i zmniejsza przechylenie pojazdu na zakrętach dla uzyskania lepszej zwrotności.

/ 12Najmocniejszy, seryjny Opel w historii

Obraz
© GM

Po raz pierwszy model OPC jest wyposażony w system Adaptive 4x4 i elektronicznie sterowany tylny mechanizm różnicowy o ograniczonym poślizgu (eLSD). Jednostka sterująca systemem napędu na wszystkie koła została ponownie skalibrowana, w celu dostosowania przeniesienia momentu obrotowego do sportowego stylu jazdy OPC.

/ 12Najmocniejszy, seryjny Opel w historii

Obraz
© GM

Sportowego wyglądu z zewnątrz dodają wloty powietrza w przednim zderzaku, progi, zintegrowany tylny spojler i specjalnie zaprojektowane, 19-calowe felgi OPC.

/ 12Najmocniejszy, seryjny Opel w historii

Obraz
© GM

Całości dopełniają satynowe chromy i podwójne rury wydechowe, zintegrowane z tylnym zderzakiem.

10 / 12Najmocniejszy, seryjny Opel w historii

Obraz
© GM

Sportowego wyglądu z zewnątrz dodają wloty powietrza w przednim zderzaku.

11 / 12Najmocniejszy, seryjny Opel w historii

Obraz
© GM

Insignia OPC jest wyposażona w 18-calowe przednie hamulce Brembo z dużymi, 355 x 32 mm, perforowanymi tarczami, czterotłoczkowymi aluminiowymi zaciskami hamulcowymi o podwyższonej wytrzymałości i wysokojakościowymi okładzinami hamulcowymi. Jeden z elementów został zaprojektowany specjalnie dla Insigni OPC, a są to dwuelementowe, pływające tarcze - układ hamulcowy z przodu składa się z żeliwnej tarczy hamulcowej i aluminiowego stożka.

12 / 12Najmocniejszy, seryjny Opel w historii

Obraz
© GM

Pod maską silnik 2.8 V6 Turbo o mocy 325 KM i maksymalnym momencie obrotowym 435 Nm z 6-biegową, manualną skrzynią biegów. Insignia OPC przyspiesza od 0 do 100 km/h w sześć sekund, a jej prędkość maksymalna została ograniczona do 250 km/h. Elastyczność jest znakomita: auto na piątym biegu przyspiesza od 80 do 120 km/h w tylko 7,1 sekundy.

Wybrane dla Ciebie

Kawasaki Z1100 na 2026 r. Jeszcze więcej emocji
Kawasaki Z1100 na 2026 r. Jeszcze więcej emocji
Ducati prezentuje nowe modele Diavel V4 RS i Multistrada V4 RS
Ducati prezentuje nowe modele Diavel V4 RS i Multistrada V4 RS
Pierwsza jazda: Suzuki GSX-8T i GSX-8TT - takich motocykli chcemy
Pierwsza jazda: Suzuki GSX-8T i GSX-8TT - takich motocykli chcemy
Voge DS800 Rally: Nowy motocykl adventure już w Polsce
Voge DS800 Rally: Nowy motocykl adventure już w Polsce
Baggery na MotoGP. Amerykańskie wyścigi stają się globalne
Baggery na MotoGP. Amerykańskie wyścigi stają się globalne
Wielki festiwal motocyklowy już niedługo. Kolejna edycja słynnej imprezy
Wielki festiwal motocyklowy już niedługo. Kolejna edycja słynnej imprezy
Test: Voge SR 1 ADV - SUV wśród 125 cm3
Test: Voge SR 1 ADV - SUV wśród 125 cm3
Test: Harley-Davidson Street Bob - kupujesz silnik, reszta jest w gratisie
Test: Harley-Davidson Street Bob - kupujesz silnik, reszta jest w gratisie
Test: Honda GB350S - prostota znów się sprawdziła
Test: Honda GB350S - prostota znów się sprawdziła
Konrad Dąbrowski gotowy na wyzwania Baja España Aragón 2025
Konrad Dąbrowski gotowy na wyzwania Baja España Aragón 2025
Test: Harley-Davidson Fat Boy - stylowa ikona popkultury
Test: Harley-Davidson Fat Boy - stylowa ikona popkultury
Czołówka motocykla i auta. Alkomat wskazał przyczynę
Czołówka motocykla i auta. Alkomat wskazał przyczynę