Opel Insignia OPC
None
Najmocniejszy, seryjny Opel w historii
To nie jest zwykła Insignia, lecz najmocniejszy seryjny Opel w historii. Jego parametry sprawiają, że serce bije szybciej. Pod maską silnik 2.8 V6 Turbo o mocy 325 KM z 6-biegową, manualną skrzynią biegów. Do tego podwozie z adaptacyjnym układem napędu 4x4. Wszystko to zapowiedź dużej radości z jazdy.
Najmocniejszy, seryjny Opel w historii
Jednostka napędowa może się również poszczycić imponującą wartością 435 Nm momentu obrotowego, które czynią ją najmocniejszym samochodem seryjnym. Najmocniejsze sedany Insigni osiągają maksymalną (ograniczoną) prędkość do 250 km/h, a od 0 do 100 km/h przyspieszają w zaledwie sześć sekund. Warianty OPC zdobywcy tytułu „Car of the Year 2009" będą dostępne już tej jesieni w trzech rodzajach nadwozia: sedan, hatchback i kombi Sports Tourer.
Najmocniejszy, seryjny Opel w historii
Linia modeli OPC istnieje już dziesięć lat. Teraz Opel oferuje Insignię z wyposażeniem, bogatym w nowoczesne technologie. Jest to pierwszy wariant OPC z adaptacyjnym układem napędu na wszystkie koła i elektronicznie sterowanym tylnym mechanizmem różnicowym o ograniczonym poślizgu w standardzie. System amortyzacji FlexRide został specjalnie dostrojony, aby zapewnić kierowcom OPC większą dynamikę jazdy.
Najmocniejszy, seryjny Opel w historii
Wewnątrz projektanci zastosowali sportową stylistykę z ciemną podsufitką, unikalnymi przednimi fotelami Recaro, stylizowaną dźwignią zmiany biegów i spłaszczonym kołem kierownicy. Tablica przyrządów podświetla się na czerwono, gdy kierowca wybierze tryb OPC z systemu FlexRide, wprowadzając samochód w najbardziej sportowy tryb pracy.
Najmocniejszy, seryjny Opel w historii
Po wybraniu trybu OPC, jazda przenosi się na trzeci wymiar: układ kierowniczy bardziej poddaje się prowadzeniu, pedał gazu jest bardziej czuły, a ustawienia podwozia przechodzą na tryb optymalnych osiągów. Zegary podświetlają się na czerwono.
Najmocniejszy, seryjny Opel w historii
Insignia OPC jest dostępna wraz z elektronicznym systemem FlexRide, który dostosowuje tłumienie drgań i inne funkcje związane z jazdą do upodobań kierowcy. Kierowcy OPC mogą wybrać pomiędzy trybem standardowym, zapewniającym wszechstronne osiągi, idealnym do codziennej jazdy, a specjalnym trybem Sport, w którym usztywnia się zawieszenie i zmniejsza przechylenie pojazdu na zakrętach dla uzyskania lepszej zwrotności.
Najmocniejszy, seryjny Opel w historii
Po raz pierwszy model OPC jest wyposażony w system Adaptive 4x4 i elektronicznie sterowany tylny mechanizm różnicowy o ograniczonym poślizgu (eLSD). Jednostka sterująca systemem napędu na wszystkie koła została ponownie skalibrowana, w celu dostosowania przeniesienia momentu obrotowego do sportowego stylu jazdy OPC.
Najmocniejszy, seryjny Opel w historii
Sportowego wyglądu z zewnątrz dodają wloty powietrza w przednim zderzaku, progi, zintegrowany tylny spojler i specjalnie zaprojektowane, 19-calowe felgi OPC.
Najmocniejszy, seryjny Opel w historii
Całości dopełniają satynowe chromy i podwójne rury wydechowe, zintegrowane z tylnym zderzakiem.
Najmocniejszy, seryjny Opel w historii
Sportowego wyglądu z zewnątrz dodają wloty powietrza w przednim zderzaku.
Najmocniejszy, seryjny Opel w historii
Insignia OPC jest wyposażona w 18-calowe przednie hamulce Brembo z dużymi, 355 x 32 mm, perforowanymi tarczami, czterotłoczkowymi aluminiowymi zaciskami hamulcowymi o podwyższonej wytrzymałości i wysokojakościowymi okładzinami hamulcowymi. Jeden z elementów został zaprojektowany specjalnie dla Insigni OPC, a są to dwuelementowe, pływające tarcze - układ hamulcowy z przodu składa się z żeliwnej tarczy hamulcowej i aluminiowego stożka.
Najmocniejszy, seryjny Opel w historii
Pod maską silnik 2.8 V6 Turbo o mocy 325 KM i maksymalnym momencie obrotowym 435 Nm z 6-biegową, manualną skrzynią biegów. Insignia OPC przyspiesza od 0 do 100 km/h w sześć sekund, a jej prędkość maksymalna została ograniczona do 250 km/h. Elastyczność jest znakomita: auto na piątym biegu przyspiesza od 80 do 120 km/h w tylko 7,1 sekundy.