Trwa ładowanie...

Najmocniejszy, seryjny Opel w historii: Insignia OPC

Najmocniejszy, seryjny Opel w historii: Insignia OPC
d44rn7g
d44rn7g

To nie jest zwykła Insignia, lecz najmocniejszy seryjny Opel w historii. Jego parametry sprawiają, że serce bije szybciej. Pod maską silnik 2.8 V6 Turbo o mocy 325 KM z 6-biegową, manualną skrzynią biegów. Do tego podwozie z adaptacyjnym układem napędu 4x4. Wszystko to zapowiedź dużej radości z jazdy.

Opel Insignia OPC w akcji - zobacz film!

(fot. GM)
Źródło: (fot. GM)

Jednostka napędowa może się również poszczycić imponującą wartością 435 Nm momentu obrotowego, które czynią ją najmocniejszym samochodem seryjnym. Najmocniejsze sedany Insigni osiągają maksymalną (ograniczoną) prędkość do 250 km/h, a od 0 do 100 km/h przyspieszają w zaledwie sześć sekund. Warianty OPC zdobywcy tytułu „Car of the Year 2009" będą dostępne już tej jesieni w trzech rodzajach nadwozia: sedan, hatchback i kombi Sports Tourer.

d44rn7g

Linia modeli OPC istnieje już dziesięć lat. Teraz Opel oferuje Insignię z wyposażeniem, bogatym w nowoczesne technologie. Jest to pierwszy wariant OPC z adaptacyjnym układem napędu na wszystkie koła i elektronicznie sterowanym tylnym mechanizmem różnicowym o ograniczonym poślizgu w standardzie. System amortyzacji FlexRide został specjalnie dostrojony, aby zapewnić kierowcom OPC większą dynamikę jazdy.

(fot. GM)
Źródło: (fot. GM)

Sportowego wyglądu z zewnątrz dodają wloty powietrza w przednim zderzaku, progi, zintegrowany tylny spojler i specjalnie zaprojektowane, 19-calowe felgi OPC. Całości dopełniają satynowe chromy i podwójne rury wydechowe, zintegrowane z tylnym zderzakiem.

d44rn7g

Wewnątrz projektanci zastosowali sportową stylistykę z ciemną podsufitką, unikalnymi przednimi fotelami Recaro, stylizowaną dźwignią zmiany biegów i spłaszczonym kołem kierownicy. Tablica przyrządów podświetla się na czerwono, gdy kierowca wybierze tryb OPC z systemu FlexRide, wprowadzając samochód w najbardziej sportowy tryb pracy.

Po raz pierwszy model OPC jest wyposażony w system Adaptive 4x4 i elektronicznie sterowany tylny mechanizm różnicowy o ograniczonym poślizgu (eLSD). Jednostka sterująca systemem napędu na wszystkie koła została ponownie skalibrowana, w celu dostosowania przeniesienia momentu obrotowego do sportowego stylu jazdy OPC.

Insignia OPC jest dostępna wraz z elektronicznym systemem FlexRide, który dostosowuje tłumienie drgań i inne funkcje związane z jazdą do upodobań kierowcy. Kierowcy OPC mogą wybrać pomiędzy trybem standardowym, zapewniającym wszechstronne osiągi, idealnym do codziennej jazdy, a specjalnym trybem Sport, w którym usztywnia się zawieszenie i zmniejsza przechylenie pojazdu na zakrętach dla uzyskania lepszej zwrotności. Po wybraniu trybu OPC, jazda przenosi się na trzeci wymiar: układ kierowniczy bardziej poddaje się prowadzeniu, pedał gazu jest bardziej czuły, a ustawienia podwozia przechodzą na tryb optymalnych osiągów. Zegary podświetlają się na czerwono.

Insignia OPC na torze Nürburgring

(fot. GM)
Źródło: (fot. GM)

Resorująca kolumna przedniego zawieszenia została zaprojektowana specjalnie dla Insigni OPC. Dzięki zmniejszonemu kątowi pochylenia sworznia zwrotnicy i krótszemu trzpieniowi, znacząco rozwinięto kolumny McPhersona w stosunku do standardowej Insigni. Rozwiązanie o nazwie HiPerStrut zmniejsza przenoszenie reakcji momentu, zwiększa przyczepność i moc wchodzenia w zakręty, oferując kierującym Insignią OPC dokładnie takie uczucie, jakiego oczekują, ze zwiększoną precyzją i reakcjami.

d44rn7g

Insignia OPC jest wyposażona w 18-calowe przednie hamulce Brembo z dużymi, 355 x 32 mm, perforowanymi tarczami, czterotłoczkowymi aluminiowymi zaciskami hamulcowymi o podwyższonej wytrzymałości i wysokojakościowymi okładzinami hamulcowymi. Jeden z elementów został zaprojektowany specjalnie dla Insigni OPC, a są to dwuelementowe, pływające tarcze - układ hamulcowy z przodu składa się z żeliwnej tarczy hamulcowej i aluminiowego stożka.

(fot. GM)
Źródło: (fot. GM)

Po intensywnych testach na drogach publicznych oraz Nürburgring Nordschleife, inżynierowie z Opel Performance Center w Rüsselsheim wybrali opony Pirelli P Zero 245/40 na 19" felgach w technologii zgniatania obrotowego. Opcjonalnie dostępne są opony 255/35 na kutych 20" felgach.

d44rn7g

Insignia OPC przyspiesza od 0 do 100 km/h w sześć sekund, a jej prędkość maksymalna została ograniczona do 250 km/h. Elastyczność również jest znakomita: auto na piątym biegu przyspiesza od 80 do 120 km/h w tylko 7,1 sekundy.

Opracowany przez specjalistów z firmy Remus wydech ze stali nierdzewnej, jest o 20 procent lżejszy od standardowego. Ponieważ w takim aucie niezwykle ważny jest dźwięk, specjaliści od akustyki Opla opracowali nowe środkowe i tylne tłumiki.

d44rn7g
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.

Komentarze

Trwa ładowanie
.
.
.
d44rn7g
Więcej tematów