Kawasaki robi trójkołowy motocykl. Powstaje nowy trend

W internecie pojawiły się rysunki patentowe Kawasaki przedstawiające trójkołowy motocykl. Ma on dwa koła z przodu i działa niemal tak samo, jak kilka innych takich modeli trójkołowców dostępnych na rynku. Istnieje szansa, że będzie nim można jeździć na prawo jazdy kategorii B.

KawasakiTrójkołowe kawasaki ma mieć tradycyjne zawieszenie.
Źródło zdjęć: © Materiały prasowe | Kawasaki
Szymon Jasina

Plotki o trójkołowym motocyklu Kawasaki pojawiają się od pewnego czasu, ale tym razem mamy porządny dowód na to, że Japończycy pracują nad takim modelem. W sieci pojawiły się szkice patentowe prezentujące trójkołowca Kawasaki i od razu zdradzają one ważne szczegóły konstrukcyjne. Jak się okazuje, w tym przypadku inżynierowie postanowili stworzyć trójkołowy model tak, aby był jak najtańszy.

W odróżnieniu od wielu innych podobnych konstrukcji, trójkołowy motocykl Kawasaki będzie miał tradycyjny widelec przedniego zawieszenia, na którego dole dostanie umieszczony mechanizm odpowiedzialny za ruch kół względem siebie podczas pokonywania zakrętów. Jest to rozwiązanie dużo prostsze niż całe ruchome zawieszenia. Efekt jednak ma być praktycznie identyczny, więc tak samo zaletą trójkołowego modelu Kawasaki będzie większa stabilność i przyczepność w zakrętach. Jest też prawdopodobne, że motocykl ten będzie mniejszy niż Yamaha Niken, co w połączeniu z bardziej tradycyjną konstrukcją powinno oznaczać mniejszą cenę. W takim przypadku nie byłaby to bezpośrednia konkurencja dla sporej yamahy.

Trójkołowe skutery czy motocykle to nietypowe konstrukcje, które zyskują ostatnio na popularności. Wśród skuterów znajdziemy takie modele jak Yamaha Tricity, Peugeot Metropolis, Piaggio MP3, a niedawno zostało zaprezentowane też Kymco CV3. Wszystkie te modele zostały stworzone dla osób, które nie do końca pewnie czują się na jednośladach, ale dzięki homologacji L5e w Polsce mają dodatkową zaletę – mimo sporych silników i mocy, mogą nimi jeździć też osoby, które mają prawo jazdy kategorii B od przynajmniej trzech lat.

Inaczej sytuacja wygląda w przypadku Yamahy Niken. Z powodu umieszczenia zawieszenia po zewnętrznych stronach kół, ich rozstaw wynosi 410 mm, a homologacja L5e wymaga przynajmniej 460 mm, a to oznacza, że do jazdy tym motocyklem niezbędne jest prawo jazdy kategorii A. Zastosowanie tradycyjnego widelca oznacza, że przednie koła w trójkołowcu Kawasaki powinny być dalej od siebie, a co za tym idzie, motocykl ten może spełnić wymogi homologacji L5e. Dzięki temu byłby on dostępny w Polsce dla posiadaczy prawa jazdy kategorii B, a to bardzo by podniosło atrakcyjność tego modelu w naszym kraju.

Motocykle i skutery z dwoma kołami z przodu wciąż są czymś wyjątkowym, a dla wielu ich zalety nie rekompensują wyższej ceny, jednak widać, że producenci mają zamiar podążać tym trendem. Takie maszyny mogą zachęcić osoby, które chcą mieć więcej pewności i przyczepności podczas jazdy, a w naszym kraju dodatkowo stają się opcją dla kierowców samochodów. O tym, czy faktycznie maszyny tego typu zyskają większą popularność, przekonamy się w ciągu najbliższych lat.

Wybrane dla Ciebie
Sukces Polaków w rajdzie Dubai Baja
Sukces Polaków w rajdzie Dubai Baja
Baggery Harleya-Davidsona będą ścigać się przy MotoGP. Zobaczyliśmy, jak będą wyglądały
Baggery Harleya-Davidsona będą ścigać się przy MotoGP. Zobaczyliśmy, jak będą wyglądały
Trzy nowe modele Voge’a trafią do Polski - od 125 cm3 po motocykl sportowy
Trzy nowe modele Voge’a trafią do Polski - od 125 cm3 po motocykl sportowy
Konrad Dąbrowski wygrywa Baja Quatar
Konrad Dąbrowski wygrywa Baja Quatar
Premiera: Indian Sport Scout RT i Sport Scout Sixty - proste nowości
Premiera: Indian Sport Scout RT i Sport Scout Sixty - proste nowości
Premiera: Kawasaki KLE500 - powrót po latach
Premiera: Kawasaki KLE500 - powrót po latach
Premiera: Honda CB1000GT - Hornet turystyczny
Premiera: Honda CB1000GT - Hornet turystyczny
Premiera: Suzuki SV-7GX - turystyka dla każdego
Premiera: Suzuki SV-7GX - turystyka dla każdego
Test: Honda GL1800 Gold Wing - musisz go poznać
Test: Honda GL1800 Gold Wing - musisz go poznać
Inteligentne wsparcie w autoDNA. Chatbot Vincent pomoże sprawdzić auto
Inteligentne wsparcie w autoDNA. Chatbot Vincent pomoże sprawdzić auto
Harley Harleyowi nierówny, czyli sprawdziłem, co oferują Amerykanie
Harley Harleyowi nierówny, czyli sprawdziłem, co oferują Amerykanie
Konrad Dąbrowski na podium Rajdu Maroka
Konrad Dąbrowski na podium Rajdu Maroka
ZACZEKAJ! ZOBACZ, CO TERAZ JEST NA TOPIE 🔥