Kymco CV3 – nowy trójkołowy skuter na prawo jazdy kategorii B
Tajwański producent Kymco dołącza do grupy firm oferujących trójkołowe skutery. Model CV3 będzie najmocniejszą taką maszyną na rynku, a zarazem dostępny będzie dla posiadaczy prawa jazdy kategorii B.
Rynek trójkołowych skuterów jest specyficzny. Z jednej strony są to droższe modele, a z drugiej mają niewątpliwą zaletą po stronie tego, że mogą nimi jeździć osoby posiadające prawo jazdy kategorii B od co najmniej 3 lat. Podobnie powinno być z Kymco CV3. Wymogiem tu jest homologacja L5e, co w praktyce oznacza, że 2 koła znajdujące się na jednej osi muszą być w odległości przynajmniej 460 mm od siebie. W przypadku Kymco ten warunek powinien być spełniony, gdyż zawieszenie znajduje się od wewnętrznej strony kół (inaczej niż w Yamasze Niken).
Taka homologacja oznaczałaby, że maksi skuter Kymco CV3 byłby najmocniejszym takim modelem na rynku. Napędza go silnik o pojemności 550,4 cm3, którego maksymalna moc to aż 51,6 KM, a maksymalny moment obrotowy wynosi 53 Nm. Dla porównania Piaggio MP3 500, aktualny lider tego segmentu, oferuje wartości 44,2 KM i 47,5 Nm.
Typowo dla takich trójkołowców z 2 kołami z przodu, Kymco CV3 ma blokadę przedniego zawieszenia, dzięki czemu może stać bez podpórki czy pomagania sobie nogami. Z przodu tego skutera znalazły się 2 koła o średnicy 13 cali, natomiast tylne ma średnicę 15 cali. Oczywiście taka maszyna musi swoje ważyć i Kymco CV3 nie jest lekkie. "Na sucho" jego masa to aż 280 kg.
Trójkołowy skuter Kymco CV3 powinien trafić do sprzedaży w 2021 r.