Harley-Davidson zmienia strategię. Motocykle elektryczne idą na bok

Harley-Davidson pod nową władzą wycofuje się z wielu ambitnych planów, które pojawiły się w ostatnich latach. Jak można się było spodziewać, wszystko wskazuje na to, że Amerykanie na jakiś czas odłożą na półkę projekt o nazwie "napęd elektryczny".

Harley-Davidson LiveWireHarley-Davidson LiveWire
Źródło zdjęć: © Materiały prasowe | Harley-Davidson
Szymon Jasina

Harley-Davidson LiveWire wzbudził spore zainteresowanie. Przede wszystkim dlatego, że kojarzona z tradycyjnymi maszynami marka stworzyła motocykl elektryczny, ale też z powodu świetnego wykonania – już pierwszy taki model H-D imponuje osiągami i krótko mówiąc, okazał się bardzo udany. Niestety na drodze do sukcesu stanęła cena i w efekcie jest to raczej pokaz możliwości i zabawka dla bogatych niż popularny model wyznaczający nowy trend.

Nie powinno więc dziwić, że wiele wskazuje na to, że w najbliższym czasie Harley-Davidson nie stworzy kolejnych modeli na prąd. LiveWire był jednym z dzieci poprzedniego szefa firmy Matthew Levaticha, którego plan zakładał ekspansję na kolejne rynki i pozyskiwanie większej klienteli.

W przypadku elektrycznego motocykla nie do końca się to sprawdziło, a do tego nowy zarządca Harleya-Davidson Jochen Zeitz ma niemal całkowicie odwrotną strategię opierającą się na ograniczaniu kosztów. Efektem jest choćby wstrzymanie tworzenia modelu Bronx czy wycofanie się z Indii. Zatem łatwo było przewidzieć, że kolejnymi ofiarami cięć będą przyszłe motocykle elektryczne.

Koncept elektrycznego Harleya-Davidsona
Koncept elektrycznego Harleya-Davidsona © Materiały prasowe | Harley-Davidson

W przypadku Harleya-Davidsona już nie pierwszy raz o planach marki dowiadujemy się dzięki zmianom na jej stronie internetowej. Tym razem okrojono sekcję z konceptami zapowiadającymi przyszłe elektryczne Harleye. Pozostały tam projekty skuterów na prąd, ale zniknął koncept modelu mniejszego niż LiveWire.

Serwis motorcycle.com zapytał Harleya-Davidsona o zmiany na stronie i plany związane z elektrycznymi motocyklami. W odpowiedzi przedstawiciel marki napisał, że LiveWire jest najpopularniejszy motocyklem na prąd w USA, ale zarazem dawne plany firmy są już nieaktualne i nowe zostaną przedstawione niedługo – jeszcze na początku 2021 r. Zatem na konkretne informacje dotyczące elektrycznych motocykli Harleya-Davidsona musimy jeszcze chwilę poczekać. Zarazem wiadomo już, że konkurencja nie śpi i Indian pracuje nad swoim modelem na prąd.

Harley-Davidson LiveWire – jak wygląda ładowanie elektrycznego motocykla

Wybrane dla Ciebie

Wideo: Motorowerzysta "kaskader" uciekał przed policją. Miał kilka powodów
Wideo: Motorowerzysta "kaskader" uciekał przed policją. Miał kilka powodów
Odświeżony Barton B-Max już w sprzedaży. Użytkownicy docenią zmiany
Odświeżony Barton B-Max już w sprzedaży. Użytkownicy docenią zmiany
Kawasaki Z1100 na 2026 r. Jeszcze więcej emocji
Kawasaki Z1100 na 2026 r. Jeszcze więcej emocji
Ducati prezentuje nowe modele Diavel V4 RS i Multistrada V4 RS
Ducati prezentuje nowe modele Diavel V4 RS i Multistrada V4 RS
Pierwsza jazda: Suzuki GSX-8T i GSX-8TT - takich motocykli chcemy
Pierwsza jazda: Suzuki GSX-8T i GSX-8TT - takich motocykli chcemy
Voge DS800 Rally: Nowy motocykl adventure już w Polsce
Voge DS800 Rally: Nowy motocykl adventure już w Polsce
Baggery na MotoGP. Amerykańskie wyścigi stają się globalne
Baggery na MotoGP. Amerykańskie wyścigi stają się globalne
Wielki festiwal motocyklowy już niedługo. Kolejna edycja słynnej imprezy
Wielki festiwal motocyklowy już niedługo. Kolejna edycja słynnej imprezy
Test: Voge SR 1 ADV - SUV wśród 125 cm3
Test: Voge SR 1 ADV - SUV wśród 125 cm3
Test: Harley-Davidson Street Bob - kupujesz silnik, reszta jest w gratisie
Test: Harley-Davidson Street Bob - kupujesz silnik, reszta jest w gratisie
Test: Honda GB350S - prostota znów się sprawdziła
Test: Honda GB350S - prostota znów się sprawdziła
Konrad Dąbrowski gotowy na wyzwania Baja España Aragón 2025
Konrad Dąbrowski gotowy na wyzwania Baja España Aragón 2025