Harley-Davidson 1250 Custom potwierdzony na 2021 r. na stronie internetowej
W nietypowy sposób Harley-Davidson potwierdził, że zapowiedziany ponad dwa lata temu model 1250 Custom faktycznie powstanie i trafi do sprzedaży w 2021 r. Informacja o tym po prostu pojawiła się na stronie internetowej amerykańskiego producenta.
Gdy w lipcu 2018 r. Harley-Davidson zapowiadał swoje ambitne plany na przyszłość, sytuacja wygląda zupełnie inaczej na dziś. Ówczesny szef tej marki miał w planie podbój nowych rynków i zdobywanie klientów, którzy do tej pory nie myśleli o zakupie harleya. Pod nową władzą nastąpiła zmiana - przyjęto plan oszczędności. Okazuje się jednak, że sytuacja nie będzie taka nudna, jak mogłoby się wydawać.
Te przeszło dwa lata temu Harley-Davidson zapowiedział tworzenie kolejnych elektrycznych jednośladów po motocyklu LiveWire, ale też przedstawił trzy modele spalinowe, które miały w najbliższych latach rozszerzyć ofertę marki. Była to turystyczna Pan America, klasycznie, ale też sportowo wyglądający 1250 Custom i streetfighter, który później otrzymał nazwę Bronx. Pan America jest już praktycznie gotowa, a Bronx na razie został odłożony na półkę i nie wiadomo, czy powstanie.
Teraz pojawiła się wiadomość dotycząca Harleya-Davidsona 1250 Custom. O tym, że amerykańska marka ma zamiar wprowadzić go do sprzedaży, dowiedzieliśmy się w dość zaskakujący sposób – na stronie HD w zakładce "pojazdy przyszłości" po prostu pojawiła się strona z 1250 Customem i informacją, że jest w "planach na 2021 r.".
Motocykl ten ma dostać ten sam silnik, który znajdzie się w modelu Pan America. Zatem fakt, że nie zrezygnowano z Harleya-Davidsona 1250 Custom nie powinien dziwić. Z jednej strony jego jednostka napędowa jest już gotowa (choć nie wiadomo, czy będzie miała te same parametry, jak w modelu Pan America), a z drugiej wpisuje się w plan Jochena Zeitza, nowego szefa Harleya, aby tworzyć motocykle typowe dla tej marki.
Za wprowadzeniem do produkcji Harleya-Davidsona 1250 Custom (i zapewne innych wersji tej konstrukcji w przyszłości) stoi zapewne również fakt, że silniki linii Sportster nie zostaną dostosowane do normy Euro 5 i znikną z Europy. 1250 Custom mógłby zająć więc miejsce Sportsterów – przynajmniej na Starym Kontynencie. Więcej szczegółów zapewne poznamy w kolejnych miesiącach, gdy Harley-Davidson już bardziej oficjalnie przedstawi plany związane z 1250 Customem.