Harley-Davidson Bronx zniknął z planów marki. Efekt zmian we władzach

Sytuacja Harleya już od pewnego czasu jest trudna. Jednym ze sposobów na poprawę sprzedaży miało być wprowadzenie do oferty modeli, które zrywają z tradycjami amerykańskiego producenta. Teraz okazuje się, że najprawdopodobniej taki pomysł uznano za zbyt ryzykowny i w 2021 r. nie zobaczymy zapowiadanego modelu Bronx. Możliwe, że w ogóle nie trafi on do produkcji.

Harley-Davidson BronxHarley-Davidson Bronx
Źródło zdjęć: © Materiały prasowe | Harley-Davidson
Szymon Jasina
oprac.  Szymon Jasina

Jochen Zeitz, nowy szef Harleya, zdecydował się odrzucić plan swojego poprzednika. Amerykanie zamiast szukać klientów w nowych segmentach, mają zająć się ograniczeniem kosztów produkcji i ulepszaniem modeli, z których znani są od lat. Oferta ma wręcz zostać uszczuplona o jedną trzecią. Strategia marki nazwana "Hardwire" ma oznaczać powrót do korzeni, a jedną z jej ofiar będzie planowany model Bronx.

Już wiadomo, że na pewno nie pojawi się on w gamie w 2021 r., a prawdopodobne jest, że już nigdy się go nie doczekamy. Z jednej strony jest to zrozumiałe, że takie ryzykowne nowości, nie do końca pasujące do obrazu Harleya, mogą przynieść więcej strat niż zysków, jednak z drugiej Bronx zapowiadał się bardzo ciekawie. Miejski motocykl z chłodzonym cieczą silnikiem V2 mógł stać się konkurencją dla włoskich i japońskich maszyn. Już samo to pokazuje, jak inny byłby to model od klasycznych harleyów.

Harley-Davidson Bronx
Harley-Davidson Bronx © Materiały prasowe | Harley-Davidson

Co ciekawe, został on zapowiedziany razem z modelem Pan Americana, który ma sprawdzić się w jeździe poza asfaltem. Zatem jemu też daleko do harleyowych cruiserów, ale on został w planie Zeitza na 2021 r. Model ten ma być napędzany większą wersją silnika, który miał trafić do Bronxa, co daje niewielką nadzieję na to, że jednak w przyszłości Harley wróci do pomysłu stworzenia kolejnych bardziej nietypowych dla siebie modeli.

Harley-Davidson Pan Americana otrzyma jednostkę Revolution Max o pojemności 1250 cm3, która będzie generować 143 KM. Natomiast w Bronksie miała się pojawić wersja 975 cm3 o mocy 113 KM, choć były plotki, że później również w tym streetfighterze będzie montowana jednostka 1250 cm3.

Wojna na dźwięki układu wydechowego. BMW kontra Harley-Davidson

Źródło artykułu: WP Moto
Wybrane dla Ciebie
Baggery Harleya-Davidsona będą ścigać się przy MotoGP. Zobaczyliśmy, jak będą wyglądały
Baggery Harleya-Davidsona będą ścigać się przy MotoGP. Zobaczyliśmy, jak będą wyglądały
Trzy nowe modele Voge’a trafią do Polski - od 125 cm3 po motocykl sportowy
Trzy nowe modele Voge’a trafią do Polski - od 125 cm3 po motocykl sportowy
Konrad Dąbrowski wygrywa Baja Quatar
Konrad Dąbrowski wygrywa Baja Quatar
Premiera: Indian Sport Scout RT i Sport Scout Sixty - proste nowości
Premiera: Indian Sport Scout RT i Sport Scout Sixty - proste nowości
Premiera: Kawasaki KLE500 - powrót po latach
Premiera: Kawasaki KLE500 - powrót po latach
Premiera: Honda CB1000GT - Hornet turystyczny
Premiera: Honda CB1000GT - Hornet turystyczny
Premiera: Suzuki SV-7GX - turystyka dla każdego
Premiera: Suzuki SV-7GX - turystyka dla każdego
Test: Honda GL1800 Gold Wing - musisz go poznać
Test: Honda GL1800 Gold Wing - musisz go poznać
Inteligentne wsparcie w autoDNA. Chatbot Vincent pomoże sprawdzić auto
Inteligentne wsparcie w autoDNA. Chatbot Vincent pomoże sprawdzić auto
Harley Harleyowi nierówny, czyli sprawdziłem, co oferują Amerykanie
Harley Harleyowi nierówny, czyli sprawdziłem, co oferują Amerykanie
Konrad Dąbrowski na podium Rajdu Maroka
Konrad Dąbrowski na podium Rajdu Maroka
Nowa Honda CB1000F spodoba się wielbicielom stylu retro
Nowa Honda CB1000F spodoba się wielbicielom stylu retro
ZACZEKAJ! ZOBACZ, CO TERAZ JEST NA TOPIE 🔥