Harley-Davidson Bronx zniknął z planów marki. Efekt zmian we władzach

Sytuacja Harleya już od pewnego czasu jest trudna. Jednym ze sposobów na poprawę sprzedaży miało być wprowadzenie do oferty modeli, które zrywają z tradycjami amerykańskiego producenta. Teraz okazuje się, że najprawdopodobniej taki pomysł uznano za zbyt ryzykowny i w 2021 r. nie zobaczymy zapowiadanego modelu Bronx. Możliwe, że w ogóle nie trafi on do produkcji.

Harley-Davidson BronxHarley-Davidson Bronx
Źródło zdjęć: © Materiały prasowe | Harley-Davidson
Szymon Jasina
oprac.  Szymon Jasina

Jochen Zeitz, nowy szef Harleya, zdecydował się odrzucić plan swojego poprzednika. Amerykanie zamiast szukać klientów w nowych segmentach, mają zająć się ograniczeniem kosztów produkcji i ulepszaniem modeli, z których znani są od lat. Oferta ma wręcz zostać uszczuplona o jedną trzecią. Strategia marki nazwana "Hardwire" ma oznaczać powrót do korzeni, a jedną z jej ofiar będzie planowany model Bronx.

Już wiadomo, że na pewno nie pojawi się on w gamie w 2021 r., a prawdopodobne jest, że już nigdy się go nie doczekamy. Z jednej strony jest to zrozumiałe, że takie ryzykowne nowości, nie do końca pasujące do obrazu Harleya, mogą przynieść więcej strat niż zysków, jednak z drugiej Bronx zapowiadał się bardzo ciekawie. Miejski motocykl z chłodzonym cieczą silnikiem V2 mógł stać się konkurencją dla włoskich i japońskich maszyn. Już samo to pokazuje, jak inny byłby to model od klasycznych harleyów.

Harley-Davidson Bronx
Harley-Davidson Bronx © Materiały prasowe | Harley-Davidson

Co ciekawe, został on zapowiedziany razem z modelem Pan Americana, który ma sprawdzić się w jeździe poza asfaltem. Zatem jemu też daleko do harleyowych cruiserów, ale on został w planie Zeitza na 2021 r. Model ten ma być napędzany większą wersją silnika, który miał trafić do Bronxa, co daje niewielką nadzieję na to, że jednak w przyszłości Harley wróci do pomysłu stworzenia kolejnych bardziej nietypowych dla siebie modeli.

Harley-Davidson Pan Americana otrzyma jednostkę Revolution Max o pojemności 1250 cm3, która będzie generować 143 KM. Natomiast w Bronksie miała się pojawić wersja 975 cm3 o mocy 113 KM, choć były plotki, że później również w tym streetfighterze będzie montowana jednostka 1250 cm3.

Wojna na dźwięki układu wydechowego. BMW kontra Harley-Davidson

Źródło artykułu: WP Moto

Wybrane dla Ciebie

Kawasaki Z1100 na 2026 r. Jeszcze więcej emocji
Kawasaki Z1100 na 2026 r. Jeszcze więcej emocji
Ducati prezentuje nowe modele Diavel V4 RS i Multistrada V4 RS
Ducati prezentuje nowe modele Diavel V4 RS i Multistrada V4 RS
Pierwsza jazda: Suzuki GSX-8T i GSX-8TT - takich motocykli chcemy
Pierwsza jazda: Suzuki GSX-8T i GSX-8TT - takich motocykli chcemy
Voge DS800 Rally: Nowy motocykl adventure już w Polsce
Voge DS800 Rally: Nowy motocykl adventure już w Polsce
Baggery na MotoGP. Amerykańskie wyścigi stają się globalne
Baggery na MotoGP. Amerykańskie wyścigi stają się globalne
Wielki festiwal motocyklowy już niedługo. Kolejna edycja słynnej imprezy
Wielki festiwal motocyklowy już niedługo. Kolejna edycja słynnej imprezy
Test: Voge SR 1 ADV - SUV wśród 125 cm3
Test: Voge SR 1 ADV - SUV wśród 125 cm3
Test: Harley-Davidson Street Bob - kupujesz silnik, reszta jest w gratisie
Test: Harley-Davidson Street Bob - kupujesz silnik, reszta jest w gratisie
Test: Honda GB350S - prostota znów się sprawdziła
Test: Honda GB350S - prostota znów się sprawdziła
Konrad Dąbrowski gotowy na wyzwania Baja España Aragón 2025
Konrad Dąbrowski gotowy na wyzwania Baja España Aragón 2025
Test: Harley-Davidson Fat Boy - stylowa ikona popkultury
Test: Harley-Davidson Fat Boy - stylowa ikona popkultury
Czołówka motocykla i auta. Alkomat wskazał przyczynę
Czołówka motocykla i auta. Alkomat wskazał przyczynę