Harley-Davidson może wycofać Sportstery z Europy. Nie spełnią nowych norm

Harley-Davidson przechodzi spore zmiany. Amerykanie tną koszty, gdzie się da i niedługo możemy mieć tego kolejne efekty. Francuskie media zapowiadają, że marka z Milwaukee nie dostosuje silników linii Sportster do normy Euro 5, a co za tym idzie, zniknie ona ze Starego Kontynentu.

Harley-Davidson Forty-Eight SpecialSportstery mogą zniknąć z Europy.
Źródło zdjęć: © Materiały prasowe | Harley-Davidson
Szymon Jasina
oprac.  Szymon Jasina

Aktualna strategia Harleya-Davidsona na poprawę sytuacji tej kultowej marki polega na cięciu kosztów i ograniczaniu ryzyka. Jedną z pierwszych ofiar Jochena Zeitza, nowego szefa H-D, był model Bronx, który zniknął z planów na 2021 r., a możliwe, że w ogóle. Teraz czas na bardziej poważne kroki. Francuski serwis Moto Station, powołując się na rozmowę z lokalnym przedstawicielem Harleya, poinformował, że cała linia Sportsterów ma zniknąć z europejskiej oferty.

Jak rynek motocyklowy długi i szeroki – wszyscy dostosowują swoje maszyny do nowej normy emisji spalin Euro 5. Oczywiście wiąże się to z kosztami i dla Harleya-Davidsona może być kolejnym powodem wycofania Sportsterów z Europy (w Ameryce będą one cały czas oferowane). Oczywiście głównym czynnikiem, jak piszą francuskie media, ma być spadająca sprzedaż tych motocykli.

To oznacza, że z gamy zniknęłoby osiem modeli, które aktualnie są oferowane, czyli: Iron 883, SuperLow, Iron 1200, Forty-Eight, Forty-Eight Special, Roadster, 1200 Custom i SuperLow 1200T. To smutna wiadomość, bo również takie nieco mniejsze harleye miały swoich zwolenników, ale prawa rynku są nieubłagane. Na razie jest to informacja nieoficjalna i Harley-Davidson jeszcze jej nie potwierdził. Natomiast skoro już pojawiła się w mediach, to można się spodziewać, że niedługo firma się do niej ustosunkuje.

Ogromna zmiana szykuje się też w Azji. Harley-Davidson potwierdził już wcześniejszą plotkę, że firma zamknie swoją fabrykę w Indiach i wycofa się z tamtego rynku. Jest część planu zmniejszenia wydatków o 169 mln dolarów. Jak widać, Amerykanom z ich produktami trudno było konkurować w kraju, gdzie zdecydowanie dominują tanie i małe motocykle.

Wybrane dla Ciebie
Inteligentne wsparcie w autoDNA. Chatbot Vincent pomoże sprawdzić auto
Inteligentne wsparcie w autoDNA. Chatbot Vincent pomoże sprawdzić auto
Harley Harleyowi nierówny, czyli sprawdziłem, co oferują Amerykanie
Harley Harleyowi nierówny, czyli sprawdziłem, co oferują Amerykanie
Konrad Dąbrowski na podium Rajdu Maroka
Konrad Dąbrowski na podium Rajdu Maroka
Nowa Honda CB1000F spodoba się wielbicielom stylu retro
Nowa Honda CB1000F spodoba się wielbicielom stylu retro
Wideo: Motorowerzysta "kaskader" uciekał przed policją. Miał kilka powodów
Wideo: Motorowerzysta "kaskader" uciekał przed policją. Miał kilka powodów
Odświeżony Barton B-Max już w sprzedaży. Użytkownicy docenią zmiany
Odświeżony Barton B-Max już w sprzedaży. Użytkownicy docenią zmiany
Kawasaki Z1100 na 2026 r. Jeszcze więcej emocji
Kawasaki Z1100 na 2026 r. Jeszcze więcej emocji
Ducati prezentuje nowe modele Diavel V4 RS i Multistrada V4 RS
Ducati prezentuje nowe modele Diavel V4 RS i Multistrada V4 RS
Pierwsza jazda: Suzuki GSX-8T i GSX-8TT - takich motocykli chcemy
Pierwsza jazda: Suzuki GSX-8T i GSX-8TT - takich motocykli chcemy
Voge DS800 Rally: Nowy motocykl adventure już w Polsce
Voge DS800 Rally: Nowy motocykl adventure już w Polsce
Baggery na MotoGP. Amerykańskie wyścigi stają się globalne
Baggery na MotoGP. Amerykańskie wyścigi stają się globalne
Wielki festiwal motocyklowy już niedługo. Kolejna edycja słynnej imprezy
Wielki festiwal motocyklowy już niedługo. Kolejna edycja słynnej imprezy