Yamaha Tenere 700 po sporych zmianach ma kontynuować sukcesy
Yamaha zaprezentowała nową wersję modelu Tenere 700. Zmiany są dość duże, ale nadal należy mówić o ewolucji, a nie rewolucji. Japończycy wiedzą, że sprawdzonego przepisu się nie zmienia.
Takie podejście widać już w wyglądzie motocykla. Zachowano tu charakterystyczne kształty, które są podporządkowane ergonomii. Jednak i w tej kwestii trochę popracowano, aby np. przesunąć 16-litrowy zbiornik paliwa do przodu i w dół, co przekłada się na wygodę, kontrolę nad motocyklem i obniżenie środka ciężkości. Z przodu można natomiast zauważyć nowe reflektory LED i wąską wysoką szybę chroniącą kierowcę przed wiatrem.
Podobnie ewolucja objęła silnik CP2 o pojemności 690 cm3. Tutaj największą i najbardziej zauważalną nowością jest wprowadzenie elektronicznej przepustnicy, co umożliwia przełączanie map silnika. Modyfikacje osprzętu silnika natomiast miały na celu spełnienie normy Euro5+, ale jak zapewnia Yamaha, uwypuklono przy tym takie cechy jak liniowe dostarczanie mocy. Co ciekawe, zmieniono nieco położenie sprzęgła, dzięki czemu kierowca ma mieć więcej swobody ruchu na motocyklu.
Nowością jest kolorowy wyświetlacz o przekątnej 6,3 cala, który typowo dla offroadowych maszyn ma pionową orientację. System oczywiście można połączyć z telefonem, co pozwala na obsługę połączeń, wiadomości czy muzyki, a także używanie szczegółowej nawigacji. Miłą opcją jest wybór dwóch wersji graficznych cyfrowych zegarów. Bardziej klasyczny motyw Street ma stylizowany na analogowy obrotomierz, natomiast Explorer stawia na nowoczesną czytelność. Obok ekranu nie zabrakło też gniazda USB-C.
Yamaha dodatkowo wzmocniła ramę Tenere 700. Sam motocykl oczywiście jest dość wysoki i standardowo siedzi się wysokości 875 mm, ale dostępna jest też wersja z obniżoną do 860 mm kanapą. Już. standardowy model ma regulowane zawieszenie o skoku 210 mm z przodu i 190 mm z tyłu (odpowiednio 225 mm i 180 mm w wersji obniżonej), a prześwit to 240 mm (225 mm w niższej odmianie). Charakterystykę tłumienia dobicia i odbicia z przodu można precyzyjnie regulować za pomocą śrub na obu końcach widelca. Nowością jest 15-milimetrowa regulacja napięcia wstępnego, która jest łatwo dostępna poprzez regulatory na każdej goleni.
W ofercie od razu pojawi się też zmodernizowana Yamaha Tenere 700 Rally, czyli jeszcze bardziej ekstremalna odmiana, która ma radzić sobie w najbardziej wymagającym terenie. Tutaj największą różnicę robi zawieszenie KYB, które ma skok widelca większy o 20 mm, a uzyskany dzięki temu prześwit wynosi 255 mm. Odmiana Rally ma też specjalną kanapę i grubą na 4 mm osłonę miski olejowej.