Trwa ładowanie...

Nowa Yamaha MT-07. Więcej technologii, więcej stylu

Yamaha MT-07 już w momencie swojej premiery stała się hitem. W końcu naked klasy średniej to jeden z najbardziej popularnych rodzajów jednośladów. Teraz Japończycy przygotowali nową odsłonę swojego bestselleru i zmieniło się bardzo dużo.

Yamaha MT-07Yamaha MT-07Źródło: Yamaha, fot: Alessio Barbanti
d3ghvth
d3ghvth

Nową Yamahę MT-07 można poznać już na pierwszy rzut oka. Nadal jest zadziornie, nadal jest charakterystycznie, ale nowy projekt wyraźnie różni się od dotychczasowego. Niewielkie, agresywnie prezentujące się przednie światła wkomponowane w element przypominający maskę czy bardzo nowocześnie narysowany zbiornik paliwa na pewno zwrócą uwagę na ulicy. Tak jak stylistyka była mocną stroną Yamahy MT-07, tak mimo dużych zmian nadal nią będzie.

Jednak skupmy się na technice. Choć MT-07 ma sporo nowości na pokładzie, które powinny podnieść jego masę o 4,5 kg, to w rzeczywistości motocykl waży 183 kg, czyli jest o 1 kg lżejszy niż poprzednio. Inżynierowie starali się zdjąć masę, gdzie tylko się dało. Mniej ważą więc elementy nadwozia, felgi (które są masą nieresorowaną) czy niektóre elementy konstrukcyjne wykonane z aluminium.

Yamaha MT-07 Yamaha
Yamaha MT-07Źródło: Yamaha, fot: Alessio Barbanti

Nowe jest też zawieszenie, które wraz ze mienioną całą konstrukcją motocykla ma przełożyć się na lepsze prowadzenie. Zmieniono też pozycję siedzącą - kierownica jest szersza, a także umieszczona niżej i bardziej do tyłu, niżej o 10 mm znalazły się również podnóżki. Mimo zmian zachowano 14-litrową pojemność zbiornika paliwa. Natomiast ulepszone sprzęgło oznacza, że zmiany przełożeń będą bardziej płynne, a do tego trzeba użyć o 22 proc. mniej siły aby wcisnąć jego dźwignię.

d3ghvth

Dzisiejszy motocykl oczywiście nie może się obyć bez odpowiedniej dawki elektroniki. W przypadku Yamahy MT-07 otrzymujemy 5-calowy wyświetlacz z rozbudowanymi opcjami i możliwością połączenia ze smartfonem oraz integracji za pomocą aplikacji MyRide. Ważniejsze nowości są jednak inne. Przede wszystkim popularny naked Yamahy ma przepustnicę sterowaną elektronicznie (ride-by-wire) oraz tryby jazdy - Sport, Street i Custom. Ten ostatni pozwala na ustawienie mapy silnika i kontroli trakcji pod swoje preferencje.

Yamaha MT-07 Yamaha
Yamaha MT-07Źródło: Yamaha, fot: Alessio Barbanti

Za napęd nadal odpowiada silnik CP2 o pojemności 690 cm3. Jak chwali się Yamaha, mocno zadbano o kwestie akustyczne. Zarówno praca silnika, jego osprzęt, jak i nadwozie zostały zaprojektowane tak, aby wzmacniać dźwięk motocykla.

Ważną nowością jest też opcjonalna zautomatyzowana przekładnia Y-AMT (Yamaha Automated Manual Transmission), która pierwszy raz współpracuje tu z silnikiem CP2. Yamaha, podobnie jak inni stawia na automatyzację, ale w praktyce Y-AMT jest czymś bliższym skrzyni DCT niż nowemu E-Clutch w przypadku Hondy (pod kątem obsługi, a nie technologii). Urządzenie Yamahy można obsługiwać manualnie, zmieniając biegi ręcznym przełącznikiem, a alternatywą jest tryb w pełni automatyczny.

Yamaha MT-07 Yamaha
Yamaha MT-07Źródło: Yamaha, fot: Alessio Barbanti
Yamaha MT-07 Yamaha
Yamaha MT-07Źródło: Yamaha, fot: Alessio Barbanti
Yamaha MT-07 Yamaha
Yamaha MT-07Źródło: Yamaha, fot: Alessio Barbanti
Yamaha MT-07 Yamaha
Yamaha MT-07Źródło: Yamaha, fot: Alessio Barbanti
Yamaha MT-07 Yamaha
Yamaha MT-07Źródło: Yamaha, fot: Alessio Barbanti
Yamaha MT-07 Yamaha
Yamaha MT-07Źródło: Yamaha, fot: Alessio Barbanti
Yamaha MT-07 Yamaha
Yamaha MT-07Źródło: Yamaha, fot: Alessio Barbanti
Yamaha MT-07 Yamaha
Yamaha MT-07Źródło: Yamaha, fot: Alessio Barbanti
Yamaha MT-07 Yamaha
Yamaha MT-07Źródło: Yamaha, fot: Alessio Barbanti
Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez dziejesie.wp.pl
d3ghvth
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.

Komentarze

Trwa ładowanie
.
.
.
d3ghvth
Więcej tematów

Pobieranie, zwielokrotnianie, przechowywanie lub jakiekolwiek inne wykorzystywanie treści dostępnych w niniejszym serwisie - bez względu na ich charakter i sposób wyrażenia (w szczególności lecz nie wyłącznie: słowne, słowno-muzyczne, muzyczne, audiowizualne, audialne, tekstowe, graficzne i zawarte w nich dane i informacje, bazy danych i zawarte w nich dane) oraz formę (np. literackie, publicystyczne, naukowe, kartograficzne, programy komputerowe, plastyczne, fotograficzne) wymaga uprzedniej i jednoznacznej zgody Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, będącej właścicielem niniejszego serwisu, bez względu na sposób ich eksploracji i wykorzystaną metodę (manualną lub zautomatyzowaną technikę, w tym z użyciem programów uczenia maszynowego lub sztucznej inteligencji). Powyższe zastrzeżenie nie dotyczy wykorzystywania jedynie w celu ułatwienia ich wyszukiwania przez wyszukiwarki internetowe oraz korzystania w ramach stosunków umownych lub dozwolonego użytku określonego przez właściwe przepisy prawa.Szczegółowa treść dotycząca niniejszego zastrzeżenia znajduje siętutaj