Nowa Yamaha MT-07. Więcej technologii, więcej stylu

Yamaha MT-07 już w momencie swojej premiery stała się hitem. W końcu naked klasy średniej to jeden z najbardziej popularnych rodzajów jednośladów. Teraz Japończycy przygotowali nową odsłonę swojego bestselleru i zmieniło się bardzo dużo.

Yamaha MT-07Yamaha MT-07
Źródło zdjęć: © Yamaha | Alessio Barbanti
Szymon Jasina

Nową Yamahę MT-07 można poznać już na pierwszy rzut oka. Nadal jest zadziornie, nadal jest charakterystycznie, ale nowy projekt wyraźnie różni się od dotychczasowego. Niewielkie, agresywnie prezentujące się przednie światła wkomponowane w element przypominający maskę czy bardzo nowocześnie narysowany zbiornik paliwa na pewno zwrócą uwagę na ulicy. Tak jak stylistyka była mocną stroną Yamahy MT-07, tak mimo dużych zmian nadal nią będzie.

Jednak skupmy się na technice. Choć MT-07 ma sporo nowości na pokładzie, które powinny podnieść jego masę o 4,5 kg, to w rzeczywistości motocykl waży 183 kg, czyli jest o 1 kg lżejszy niż poprzednio. Inżynierowie starali się zdjąć masę, gdzie tylko się dało. Mniej ważą więc elementy nadwozia, felgi (które są masą nieresorowaną) czy niektóre elementy konstrukcyjne wykonane z aluminium.

Yamaha MT-07
Yamaha MT-07 © Yamaha | Alessio Barbanti

Nowe jest też zawieszenie, które wraz ze mienioną całą konstrukcją motocykla ma przełożyć się na lepsze prowadzenie. Zmieniono też pozycję siedzącą - kierownica jest szersza, a także umieszczona niżej i bardziej do tyłu, niżej o 10 mm znalazły się również podnóżki. Mimo zmian zachowano 14-litrową pojemność zbiornika paliwa. Natomiast ulepszone sprzęgło oznacza, że zmiany przełożeń będą bardziej płynne, a do tego trzeba użyć o 22 proc. mniej siły aby wcisnąć jego dźwignię.

Dzisiejszy motocykl oczywiście nie może się obyć bez odpowiedniej dawki elektroniki. W przypadku Yamahy MT-07 otrzymujemy 5-calowy wyświetlacz z rozbudowanymi opcjami i możliwością połączenia ze smartfonem oraz integracji za pomocą aplikacji MyRide. Ważniejsze nowości są jednak inne. Przede wszystkim popularny naked Yamahy ma przepustnicę sterowaną elektronicznie (ride-by-wire) oraz tryby jazdy - Sport, Street i Custom. Ten ostatni pozwala na ustawienie mapy silnika i kontroli trakcji pod swoje preferencje.

Yamaha MT-07
Yamaha MT-07 © Yamaha | Alessio Barbanti

Za napęd nadal odpowiada silnik CP2 o pojemności 690 cm3. Jak chwali się Yamaha, mocno zadbano o kwestie akustyczne. Zarówno praca silnika, jego osprzęt, jak i nadwozie zostały zaprojektowane tak, aby wzmacniać dźwięk motocykla.

Ważną nowością jest też opcjonalna zautomatyzowana przekładnia Y-AMT (Yamaha Automated Manual Transmission), która pierwszy raz współpracuje tu z silnikiem CP2. Yamaha, podobnie jak inni stawia na automatyzację, ale w praktyce Y-AMT jest czymś bliższym skrzyni DCT niż nowemu E-Clutch w przypadku Hondy (pod kątem obsługi, a nie technologii). Urządzenie Yamahy można obsługiwać manualnie, zmieniając biegi ręcznym przełącznikiem, a alternatywą jest tryb w pełni automatyczny.

Yamaha MT-07
Yamaha MT-07 © Yamaha | Alessio Barbanti
Yamaha MT-07
Yamaha MT-07 © Yamaha | Alessio Barbanti
Yamaha MT-07
Yamaha MT-07 © Yamaha | Alessio Barbanti
Yamaha MT-07
Yamaha MT-07 © Yamaha | Alessio Barbanti
Yamaha MT-07
Yamaha MT-07 © Yamaha | Alessio Barbanti
Yamaha MT-07
Yamaha MT-07 © Yamaha | Alessio Barbanti
Yamaha MT-07
Yamaha MT-07 © Yamaha | Alessio Barbanti
Yamaha MT-07
Yamaha MT-07 © Yamaha | Alessio Barbanti
Yamaha MT-07
Yamaha MT-07 © Yamaha | Alessio Barbanti

Wybrane dla Ciebie

Kawasaki Z1100 na 2026 r. Jeszcze więcej emocji
Kawasaki Z1100 na 2026 r. Jeszcze więcej emocji
Ducati prezentuje nowe modele Diavel V4 RS i Multistrada V4 RS
Ducati prezentuje nowe modele Diavel V4 RS i Multistrada V4 RS
Pierwsza jazda: Suzuki GSX-8T i GSX-8TT - takich motocykli chcemy
Pierwsza jazda: Suzuki GSX-8T i GSX-8TT - takich motocykli chcemy
Voge DS800 Rally: Nowy motocykl adventure już w Polsce
Voge DS800 Rally: Nowy motocykl adventure już w Polsce
Baggery na MotoGP. Amerykańskie wyścigi stają się globalne
Baggery na MotoGP. Amerykańskie wyścigi stają się globalne
Wielki festiwal motocyklowy już niedługo. Kolejna edycja słynnej imprezy
Wielki festiwal motocyklowy już niedługo. Kolejna edycja słynnej imprezy
Test: Voge SR 1 ADV - SUV wśród 125 cm3
Test: Voge SR 1 ADV - SUV wśród 125 cm3
Test: Harley-Davidson Street Bob - kupujesz silnik, reszta jest w gratisie
Test: Harley-Davidson Street Bob - kupujesz silnik, reszta jest w gratisie
Test: Honda GB350S - prostota znów się sprawdziła
Test: Honda GB350S - prostota znów się sprawdziła
Konrad Dąbrowski gotowy na wyzwania Baja España Aragón 2025
Konrad Dąbrowski gotowy na wyzwania Baja España Aragón 2025
Test: Harley-Davidson Fat Boy - stylowa ikona popkultury
Test: Harley-Davidson Fat Boy - stylowa ikona popkultury
Czołówka motocykla i auta. Alkomat wskazał przyczynę
Czołówka motocykla i auta. Alkomat wskazał przyczynę