Nowa Yamaha MT-07. Więcej technologii, więcej stylu

Yamaha MT-07 już w momencie swojej premiery stała się hitem. W końcu naked klasy średniej to jeden z najbardziej popularnych rodzajów jednośladów. Teraz Japończycy przygotowali nową odsłonę swojego bestselleru i zmieniło się bardzo dużo.

Yamaha MT-07Yamaha MT-07
Źródło zdjęć: © Yamaha | Alessio Barbanti
Szymon Jasina

Nową Yamahę MT-07 można poznać już na pierwszy rzut oka. Nadal jest zadziornie, nadal jest charakterystycznie, ale nowy projekt wyraźnie różni się od dotychczasowego. Niewielkie, agresywnie prezentujące się przednie światła wkomponowane w element przypominający maskę czy bardzo nowocześnie narysowany zbiornik paliwa na pewno zwrócą uwagę na ulicy. Tak jak stylistyka była mocną stroną Yamahy MT-07, tak mimo dużych zmian nadal nią będzie.

Jednak skupmy się na technice. Choć MT-07 ma sporo nowości na pokładzie, które powinny podnieść jego masę o 4,5 kg, to w rzeczywistości motocykl waży 183 kg, czyli jest o 1 kg lżejszy niż poprzednio. Inżynierowie starali się zdjąć masę, gdzie tylko się dało. Mniej ważą więc elementy nadwozia, felgi (które są masą nieresorowaną) czy niektóre elementy konstrukcyjne wykonane z aluminium.

Yamaha MT-07
Yamaha MT-07 © Yamaha | Alessio Barbanti

Nowe jest też zawieszenie, które wraz ze mienioną całą konstrukcją motocykla ma przełożyć się na lepsze prowadzenie. Zmieniono też pozycję siedzącą - kierownica jest szersza, a także umieszczona niżej i bardziej do tyłu, niżej o 10 mm znalazły się również podnóżki. Mimo zmian zachowano 14-litrową pojemność zbiornika paliwa. Natomiast ulepszone sprzęgło oznacza, że zmiany przełożeń będą bardziej płynne, a do tego trzeba użyć o 22 proc. mniej siły aby wcisnąć jego dźwignię.

Dzisiejszy motocykl oczywiście nie może się obyć bez odpowiedniej dawki elektroniki. W przypadku Yamahy MT-07 otrzymujemy 5-calowy wyświetlacz z rozbudowanymi opcjami i możliwością połączenia ze smartfonem oraz integracji za pomocą aplikacji MyRide. Ważniejsze nowości są jednak inne. Przede wszystkim popularny naked Yamahy ma przepustnicę sterowaną elektronicznie (ride-by-wire) oraz tryby jazdy - Sport, Street i Custom. Ten ostatni pozwala na ustawienie mapy silnika i kontroli trakcji pod swoje preferencje.

Yamaha MT-07
Yamaha MT-07 © Yamaha | Alessio Barbanti

Za napęd nadal odpowiada silnik CP2 o pojemności 690 cm3. Jak chwali się Yamaha, mocno zadbano o kwestie akustyczne. Zarówno praca silnika, jego osprzęt, jak i nadwozie zostały zaprojektowane tak, aby wzmacniać dźwięk motocykla.

Ważną nowością jest też opcjonalna zautomatyzowana przekładnia Y-AMT (Yamaha Automated Manual Transmission), która pierwszy raz współpracuje tu z silnikiem CP2. Yamaha, podobnie jak inni stawia na automatyzację, ale w praktyce Y-AMT jest czymś bliższym skrzyni DCT niż nowemu E-Clutch w przypadku Hondy (pod kątem obsługi, a nie technologii). Urządzenie Yamahy można obsługiwać manualnie, zmieniając biegi ręcznym przełącznikiem, a alternatywą jest tryb w pełni automatyczny.

Yamaha MT-07
Yamaha MT-07 © Yamaha | Alessio Barbanti
Yamaha MT-07
Yamaha MT-07 © Yamaha | Alessio Barbanti
Yamaha MT-07
Yamaha MT-07 © Yamaha | Alessio Barbanti
Yamaha MT-07
Yamaha MT-07 © Yamaha | Alessio Barbanti
Yamaha MT-07
Yamaha MT-07 © Yamaha | Alessio Barbanti
Yamaha MT-07
Yamaha MT-07 © Yamaha | Alessio Barbanti
Yamaha MT-07
Yamaha MT-07 © Yamaha | Alessio Barbanti
Yamaha MT-07
Yamaha MT-07 © Yamaha | Alessio Barbanti
Yamaha MT-07
Yamaha MT-07 © Yamaha | Alessio Barbanti
Wybrane dla Ciebie
Baggery Harleya-Davidsona będą ścigać się przy MotoGP. Zobaczyliśmy, jak będą wyglądały
Baggery Harleya-Davidsona będą ścigać się przy MotoGP. Zobaczyliśmy, jak będą wyglądały
Trzy nowe modele Voge’a trafią do Polski - od 125 cm3 po motocykl sportowy
Trzy nowe modele Voge’a trafią do Polski - od 125 cm3 po motocykl sportowy
Konrad Dąbrowski wygrywa Baja Quatar
Konrad Dąbrowski wygrywa Baja Quatar
Premiera: Indian Sport Scout RT i Sport Scout Sixty - proste nowości
Premiera: Indian Sport Scout RT i Sport Scout Sixty - proste nowości
Premiera: Kawasaki KLE500 - powrót po latach
Premiera: Kawasaki KLE500 - powrót po latach
Premiera: Honda CB1000GT - Hornet turystyczny
Premiera: Honda CB1000GT - Hornet turystyczny
Premiera: Suzuki SV-7GX - turystyka dla każdego
Premiera: Suzuki SV-7GX - turystyka dla każdego
Test: Honda GL1800 Gold Wing - musisz go poznać
Test: Honda GL1800 Gold Wing - musisz go poznać
Inteligentne wsparcie w autoDNA. Chatbot Vincent pomoże sprawdzić auto
Inteligentne wsparcie w autoDNA. Chatbot Vincent pomoże sprawdzić auto
Harley Harleyowi nierówny, czyli sprawdziłem, co oferują Amerykanie
Harley Harleyowi nierówny, czyli sprawdziłem, co oferują Amerykanie
Konrad Dąbrowski na podium Rajdu Maroka
Konrad Dąbrowski na podium Rajdu Maroka
Nowa Honda CB1000F spodoba się wielbicielom stylu retro
Nowa Honda CB1000F spodoba się wielbicielom stylu retro
ZATRZYMAJ SIĘ NA CHWILĘ… TE ARTYKUŁY WARTO PRZECZYTAĆ 👀