Yamaha R6 Race nie tylko nie znika, ale nawet zostaje ulepszona
Yamaha R6 nie spełnia normy Euro 5, jednak nie zniknęła z oferty, a przeszła do podziemia, a raczej pojechała na tor. Teraz model ten oferowany jest jedynie jako maszyna bez homologacji drogowej. Co ciekawe, nie przeszkadza to japońskiej marce w ulepszaniu modelu R6 Race.
Yamaha R6 Race (bo tak od zeszłego roku nazywa się ten model w wersji torowej) przechodzi trochę zmian na nowy sezon. Przede wszystkim pozbyto się już wszystkich zbędnych na torze elementów. Oznacza to, że nowa wersja modelu R6 Race nie ma już przednich świateł (w tym pozycyjnych), co pozwala nieco zmniejszyć masę. W tym motocyklu nie znajdziemy też lusterek, klaksonu, uchwytu na tablicę rejestracyjną czy siedzenia i podnóżków dla pasażera.
Ta torowa maszyna napędzana jest dobrze znanym czterocylindrowym, rzędowym silnikiem o pojemności 599 cm3. Jego moc to 118,4 KM przy 14 500 obr/min, a moment obrotowy to 61,7 Nm przy 10 500 obr/min. Yamaha R6 Race wyposażona jest w quickshifter. Z przodu pracuje natomiast zawieszenie KYB z goleniami 43 mm, które pochodzi z modelu R1.
Podobne zmiany przeszła Yamaha R6 GYTR (Genuine Yamaha Technology Racing), czyli odmiana wyposażona w szereg wyścigowych rozwiązań. Ma ona torowy wydech firmy Akrapovic, zmieniony łańcuch oraz zębatki, osłonę klamki przedniego hamulca, inne ustawienia ECU, ale też m.in. takie rozwiązania jak wyścigowy włącznik, siedzenie czy bezkluczykowy wlew paliwa.
Yamaha R6 Race zmienia na nowy rok kolorystykę i będzie teraz czarna ze złotym przednim zawieszeniem. Model ten będzie dostępny w salonach od lutego 2022 r. Yamaha R6 GYTR będzie natomiast w kolorze białym i będzie oferowana tylko w salonach GYTR. Jej dostawy mają rozpocząć się w styczniu 2022 r., ale nie wszędzie pojawi się od razu.