Nowa Yamaha MT-10 też w wersji SP. Ma zawieszenie nowej generacji

Dopiero co Yamaha pokazała nową wersję modelu MT-10. Litrowy naked spełnia Euro 5, a przy tym jest jeszcze mocniejszy niż wcześniej. Po tej premierze Japończycy nie kazali już długo czekać na wersję SP, której głównym atutem ma być nowe półaktywne zawieszenie.

Yamaha MT-10 SPYamaha MT-10 SP
Źródło zdjęć: © Materiały prasowe | Yamaha
Szymon Jasina

Yamaha MT-10 jest topowym nakedem w ofercie japońskiej marki, a SP to jego bogatsza wersja. Główną i najważniejszą różnicą jest zastosowanie w niej elektronicznie sterowanego półaktywnego zawieszenia Ohlins. Jest to podobny układ do tego montowanego w sportowej Yamasze R1M, ale w modelu MT-10 SP znalazła się nowsza jego generacja. Zapewnia ona szerszy zakres regulacji amortyzatorów i wyższy stopień reakcji.

Kierowca może wybrać jeden z trzech trybów automatycznych oraz trzech manualnych, które sam może wcześniej ustawić. A-1 jest najbardziej sportowym i przeznaczonym do dynamicznej jazdy po krętych drogach. A-2 to opcja do szybkiej autostradowej jazdy. Natomiast A-3 to komfortowe ustawienie do spokojnej turystyki i zapewniające najlepszą stabilność.

Yamaha MT-10 SP
Yamaha MT-10 SP © Materiały prasowe | Yamaha

Dodatkowo Yamaha MT-10 SP ma nieobecną w modelu standardowy 3-częściową dolną osłonę, która chroni chłodnicę oleju i część kolektora wylotowego, ale przede wszystkim dodaje bardziej sportowego wyglądu. Wersja SP ma też w standardzie przewody hamulcowe w oplocie, co ma poprawiać wyczucie hamulca, ale przede wszystkim większą skuteczność podczas jazdy na torze, gdy układ hamulcowy się mocno rozgrzeje.

Yamaha MT-10 SP napędzana jest tym samym ulepszonym silnikiem, który jest też w wersji podstawowej. Jest to czterocylindrowa, rzędowa jednostka o pojemności 998 cm3, której maksymalna moc to 165,9 KM przy 11500 obr./min., a maksymalny moment obrotowy wynosi 112 Nm przy 9000 obr./min.

Yamaha MT-10 SP
Yamaha MT-10 SP © Materiały prasowe | Yamaha

Odmiana SP Yamahy MT-10 otrzymała specjalne czarno-niebieskie malowanie nazwane Icon Performance, które nawiązuje do sportowych modeli japońskiej marki. Topowa wersja litrowego nakeda zacznie trafiać do europejskich dealerów w połowie 2022 r.

Yamaha MT-10 SP
Yamaha MT-10 SP © Materiały prasowe | Yamaha
Yamaha MT-10 SP
Yamaha MT-10 SP © Materiały prasowe | Yamaha
Yamaha MT-10 SP
Yamaha MT-10 SP © Materiały prasowe | Yamaha
Yamaha MT-10 SP
Yamaha MT-10 SP © Materiały prasowe | Yamaha

Wybrane dla Ciebie

Wideo: Motorowerzysta "kaskader" uciekał przed policją. Miał kilka powodów
Wideo: Motorowerzysta "kaskader" uciekał przed policją. Miał kilka powodów
Odświeżony Barton B-Max już w sprzedaży. Użytkownicy docenią zmiany
Odświeżony Barton B-Max już w sprzedaży. Użytkownicy docenią zmiany
Kawasaki Z1100 na 2026 r. Jeszcze więcej emocji
Kawasaki Z1100 na 2026 r. Jeszcze więcej emocji
Ducati prezentuje nowe modele Diavel V4 RS i Multistrada V4 RS
Ducati prezentuje nowe modele Diavel V4 RS i Multistrada V4 RS
Pierwsza jazda: Suzuki GSX-8T i GSX-8TT - takich motocykli chcemy
Pierwsza jazda: Suzuki GSX-8T i GSX-8TT - takich motocykli chcemy
Voge DS800 Rally: Nowy motocykl adventure już w Polsce
Voge DS800 Rally: Nowy motocykl adventure już w Polsce
Baggery na MotoGP. Amerykańskie wyścigi stają się globalne
Baggery na MotoGP. Amerykańskie wyścigi stają się globalne
Wielki festiwal motocyklowy już niedługo. Kolejna edycja słynnej imprezy
Wielki festiwal motocyklowy już niedługo. Kolejna edycja słynnej imprezy
Test: Voge SR 1 ADV - SUV wśród 125 cm3
Test: Voge SR 1 ADV - SUV wśród 125 cm3
Test: Harley-Davidson Street Bob - kupujesz silnik, reszta jest w gratisie
Test: Harley-Davidson Street Bob - kupujesz silnik, reszta jest w gratisie
Test: Honda GB350S - prostota znów się sprawdziła
Test: Honda GB350S - prostota znów się sprawdziła
Konrad Dąbrowski gotowy na wyzwania Baja España Aragón 2025
Konrad Dąbrowski gotowy na wyzwania Baja España Aragón 2025