Trwa ładowanie...

Nowa Yamaha MT-10 też w wersji SP. Ma zawieszenie nowej generacji

Dopiero co Yamaha pokazała nową wersję modelu MT-10. Litrowy naked spełnia Euro 5, a przy tym jest jeszcze mocniejszy niż wcześniej. Po tej premierze Japończycy nie kazali już długo czekać na wersję SP, której głównym atutem ma być nowe półaktywne zawieszenie.

Yamaha MT-10 SPYamaha MT-10 SPŹródło: Materiały prasowe, fot: Yamaha
d18tafa
d18tafa

Yamaha MT-10 jest topowym nakedem w ofercie japońskiej marki, a SP to jego bogatsza wersja. Główną i najważniejszą różnicą jest zastosowanie w niej elektronicznie sterowanego półaktywnego zawieszenia Ohlins. Jest to podobny układ do tego montowanego w sportowej Yamasze R1M, ale w modelu MT-10 SP znalazła się nowsza jego generacja. Zapewnia ona szerszy zakres regulacji amortyzatorów i wyższy stopień reakcji.

Kierowca może wybrać jeden z trzech trybów automatycznych oraz trzech manualnych, które sam może wcześniej ustawić. A-1 jest najbardziej sportowym i przeznaczonym do dynamicznej jazdy po krętych drogach. A-2 to opcja do szybkiej autostradowej jazdy. Natomiast A-3 to komfortowe ustawienie do spokojnej turystyki i zapewniające najlepszą stabilność.

Yamaha MT-10 SP Materiały prasowe
Yamaha MT-10 SPŹródło: Materiały prasowe, fot: Yamaha

Dodatkowo Yamaha MT-10 SP ma nieobecną w modelu standardowy 3-częściową dolną osłonę, która chroni chłodnicę oleju i część kolektora wylotowego, ale przede wszystkim dodaje bardziej sportowego wyglądu. Wersja SP ma też w standardzie przewody hamulcowe w oplocie, co ma poprawiać wyczucie hamulca, ale przede wszystkim większą skuteczność podczas jazdy na torze, gdy układ hamulcowy się mocno rozgrzeje.

d18tafa

Yamaha MT-10 SP napędzana jest tym samym ulepszonym silnikiem, który jest też w wersji podstawowej. Jest to czterocylindrowa, rzędowa jednostka o pojemności 998 cm3, której maksymalna moc to 165,9 KM przy 11500 obr./min., a maksymalny moment obrotowy wynosi 112 Nm przy 9000 obr./min.

Yamaha MT-10 SP Materiały prasowe
Yamaha MT-10 SPŹródło: Materiały prasowe, fot: Yamaha

Odmiana SP Yamahy MT-10 otrzymała specjalne czarno-niebieskie malowanie nazwane Icon Performance, które nawiązuje do sportowych modeli japońskiej marki. Topowa wersja litrowego nakeda zacznie trafiać do europejskich dealerów w połowie 2022 r.

Yamaha MT-10 SP Materiały prasowe
Yamaha MT-10 SPŹródło: Materiały prasowe, fot: Yamaha
Yamaha MT-10 SP Materiały prasowe
Yamaha MT-10 SPŹródło: Materiały prasowe, fot: Yamaha
Yamaha MT-10 SP Materiały prasowe
Yamaha MT-10 SPŹródło: Materiały prasowe, fot: Yamaha
Yamaha MT-10 SP Materiały prasowe
Yamaha MT-10 SPŹródło: Materiały prasowe, fot: Yamaha
Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez dziejesie.wp.pl
d18tafa
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.

Komentarze

Trwa ładowanie
.
.
.
d18tafa
Więcej tematów

Pobieranie, zwielokrotnianie, przechowywanie lub jakiekolwiek inne wykorzystywanie treści dostępnych w niniejszym serwisie - bez względu na ich charakter i sposób wyrażenia (w szczególności lecz nie wyłącznie: słowne, słowno-muzyczne, muzyczne, audiowizualne, audialne, tekstowe, graficzne i zawarte w nich dane i informacje, bazy danych i zawarte w nich dane) oraz formę (np. literackie, publicystyczne, naukowe, kartograficzne, programy komputerowe, plastyczne, fotograficzne) wymaga uprzedniej i jednoznacznej zgody Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, będącej właścicielem niniejszego serwisu, bez względu na sposób ich eksploracji i wykorzystaną metodę (manualną lub zautomatyzowaną technikę, w tym z użyciem programów uczenia maszynowego lub sztucznej inteligencji). Powyższe zastrzeżenie nie dotyczy wykorzystywania jedynie w celu ułatwienia ich wyszukiwania przez wyszukiwarki internetowe oraz korzystania w ramach stosunków umownych lub dozwolonego użytku określonego przez właściwe przepisy prawa.Szczegółowa treść dotycząca niniejszego zastrzeżenia znajduje siętutaj