Trwa ładowanie...

Yamaha MT-10 dostała dodatkowe konie mechaniczne. To jednak nie wszystko

Yamaha MT-10 była tym członkiem rodziny japońskich nakedów, który cały czas czekał na nową wersję. Choć zmiany w wyglądzie nie są tak duże, jak niektórzy się spodziewali, to motocykl zyskał trochę mocy i ulepszenia wielu innych elementów.

Yamaha MT-10Yamaha MT-10Źródło: Materiały prasowe, fot: Yamaha
d11pw1b
d11pw1b

Yamaha MT-10 to topowy naked japońskiej marki. W gamie wyróżniał się nie tylko mocą, ale też wyglądem z bardzo charakterystycznymi przednimi światłami. W nowej odsłonie one nie zniknęły, ale przez zastosowanie dodatkowych "świetlnych brwi" nad nimi, całość sprawia nieco inne wrażenie.

Również reszta nadwozia nie zmieniła się znacząco, a cały efekt zapewnia ciekawe ciemnoszare malowanie z jasnoniebieskimi felgami i czerwonymi detalami. Oprócz tego nowe MT-10 oferowane jest wersji całkowicie czarnej lub niebieskiej.

Yamaha MT-10 Materiały prasowe
Yamaha MT-10Źródło: Materiały prasowe, fot: Yamaha

Oczywiście jednym z pytań było to, jak dostosowanie silnika do normy Euro 5 wpłynie na jego osiągi. Jak się okazuje, inżynierowie spisali się na medal, bo nie dość, że udało im się spełnić wymagania ekologiczne, to jeszcze jednostka napędowa dostała zastrzyk dodatkowej mocy.

d11pw1b

Teraz generuje ona 165,9 KM przy 11 500 obr./min (o 5,5 KM więcej niż do tej pory) i 112 Nm przy 9000 obr./min (o 1 Nm więcej). Silnik ten pochodzi ze sportowego modelu R1, ale został dostosowany do charakterystyki nakeda, dzięki czemu ma lepszy przebieg momentu przy średnich obrotach.

Yamaha MT-10 Materiały prasowe
Yamaha MT-10Źródło: Materiały prasowe, fot: Yamaha

Yamaha obiecuje, że mimo dostosowania do najnowszych norm MT-10 dobrze brzmi. Ma to być efekt m.in. odpowiednio zaprojektowanego układu dolotowego, a dźwięk jest potęgowany przez nowe kratki wzmacniające akustykę, które umieszczono po obu stronach 17-litrowego zbiornika paliwa. Na drugim końcu znajdziemy układ wydechowy wykonany z tytanu, który również został zaprojektowany z myślą o dźwięku.

Wśród wielu drobnych ulepszeń Yamahy MT-10 znalazły się te dotyczące ergonomii. Zmieniono odległości pomiędzy kierownicą, podnóżkami i siedzeniem, co ma poprawić komfort. Dodatkowo boki zbiornika paliwa są gładsze, co ma pozytywnie wpłynąć na wyczucie motocykla i zapewnić swobodę ruchów podczas przenoszenia ciężaru w zakrętach.

Yamaha MT-10 Materiały prasowe
Yamaha MT-10Źródło: Materiały prasowe, fot: Yamaha

Yamaha MT-10 wyposażona jest w hamulce Brembo znane z modelu R1. Z przodu są to dwie tarcze pływające o średnicy 320 mm z 4-tłoczkowymi zaciskami. Quickshifter, który do tej pory był dodatkowo płatną opcją, w modelu na rok 2022 jest częścią wyposażenia standardowego.

d11pw1b

Oczywiście nie zabrakło sporej liczby systemów elektronicznych. Yamaha MT-10 ma ulepszony 6-osiowy moduł IMU, limiter prędkości, 4 tryby jazdy, kontrolę trakcji biorący pod uwagę przechylenie motocykla, regulowaną kontrolę uślizgu, system kontroli unoszenia przedniego koła, systemy kontrolujące hamowanie silnikiem i działanie hamulców oraz 4 tryby pracy elektronicznej przepustnicy. Oprócz tego na pokładzie znalazł się nowy kolorowy wyświetlacz o przekątnej 4,2 cala.

Yamaha MT-10 Materiały prasowe
Yamaha MT-10Źródło: Materiały prasowe, fot: Yamaha

Konstrukcja Yamahy MT-10 opiera się o lekką aluminiową ramę (cały motocykl gotowy do jazdy waży 212 kg). Zawieszenie jest w pełni regulowane przy obu kołach. Z przodu jest to widelec z goleniami o średnicy 43 mm i skoku 120 mm. Z tyłu natomiast zastosowano pojedynczy amortyzator o takim samym skoku.

d11pw1b

Topowy naked Yamahy w nowej wersji będzie dostępny w salonach japońskiej marki od lutego 2022 r. Na razie nie jest znana polska cena nowego MT-10.

Yamaha MT-10 Materiały prasowe
Yamaha MT-10Źródło: Materiały prasowe, fot: Yamaha
Yamaha MT-10 Materiały prasowe
Yamaha MT-10Źródło: Materiały prasowe, fot: Yamaha
Yamaha MT-10 Materiały prasowe
Yamaha MT-10Źródło: Materiały prasowe, fot: Yamaha
Yamaha MT-10 Materiały prasowe
Yamaha MT-10Źródło: Materiały prasowe, fot: Yamaha
Yamaha MT-10 Materiały prasowe
Yamaha MT-10Źródło: Materiały prasowe, fot: Yamaha
Yamaha MT-10 Materiały prasowe
Yamaha MT-10Źródło: Materiały prasowe, fot: Yamaha
Yamaha MT-10 Materiały prasowe
Yamaha MT-10Źródło: Materiały prasowe, fot: Yamaha
Yamaha MT-10 Materiały prasowe
Yamaha MT-10Źródło: Materiały prasowe, fot: Yamaha
Yamaha MT-10 Materiały prasowe
Yamaha MT-10Źródło: Materiały prasowe, fot: Yamaha
Yamaha MT-10 Materiały prasowe
Yamaha MT-10Źródło: Materiały prasowe, fot: Yamaha
Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez dziejesie.wp.pl
d11pw1b
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.

Komentarze

Trwa ładowanie
.
.
.
d11pw1b
Więcej tematów

Pobieranie, zwielokrotnianie, przechowywanie lub jakiekolwiek inne wykorzystywanie treści dostępnych w niniejszym serwisie - bez względu na ich charakter i sposób wyrażenia (w szczególności lecz nie wyłącznie: słowne, słowno-muzyczne, muzyczne, audiowizualne, audialne, tekstowe, graficzne i zawarte w nich dane i informacje, bazy danych i zawarte w nich dane) oraz formę (np. literackie, publicystyczne, naukowe, kartograficzne, programy komputerowe, plastyczne, fotograficzne) wymaga uprzedniej i jednoznacznej zgody Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, będącej właścicielem niniejszego serwisu, bez względu na sposób ich eksploracji i wykorzystaną metodę (manualną lub zautomatyzowaną technikę, w tym z użyciem programów uczenia maszynowego lub sztucznej inteligencji). Powyższe zastrzeżenie nie dotyczy wykorzystywania jedynie w celu ułatwienia ich wyszukiwania przez wyszukiwarki internetowe oraz korzystania w ramach stosunków umownych lub dozwolonego użytku określonego przez właściwe przepisy prawa.Szczegółowa treść dotycząca niniejszego zastrzeżenia znajduje siętutaj