Torowa Yamaha R6 Race zastąpi wersję drogową. Po ulicach już się nią nie pojeździ
Yamaha R6 jest w ofercie od 1999 r. i od swojego debiutu przeszła wiele zmian. Jednak niedługo się to skończy i ten sportowy model zniknie z oferty. Przynajmniej w wersji drogowej, bo japońska marka zaprezentowała torową odmianę Race, która niedługo będzie mogła być dodatkowo ulepszona pakietem GYTR.
Yamaha R6 Race nie będzie miała homologacji drogowej, a to oznacza, że będzie to maszyna jedynie do wykorzystania na torze. Można być pewnym, że zapewni tam sporo frajdy. Co jednak z drogową Yamahą R6? Model ten był w sprzedaży już dość długo i ostatecznym gwoździem do jego trumny było wprowadzenie nowych norm emisji spalin Euro 5. Jednak Japończycy postanowili nie zabijać całkowicie tego uznanego sportowego motocykla średniej klasy. Drugie życie Yamaha R6 będzie miała jako odmiana Race.
Sprzedaż drogowej Yamahy R6 zakończy się wraz z końcem 2020 r., ale fani tej maszyny będą mogli teraz kupić torową wersję Race. Skierowana jest ona do kierowców amatorów i osób startujących w niższych seriach wyścigowych. Motocykl ten nie będzie znacząco różnił się od wersji drogowej. Napędzany będzie tym samym 4-cylindrowym silnikiem o pojemności 599 cm3, a jego konstrukcja opiera się o aluminiową ramę i magnezową ramę pomocniczą. Z przodu i z tyłu zastosowano zawieszenie KYB, a za szybką reakcję na gaz odpowiada sterowana elektronicznie przepustnica (ride-by-wire).
Dla tych, którzy będą chcieli wycisnąć więcej z Yamahy R6 Race, od stycznia 2021 r. oferowany będzie zestaw R6 GYTR (Genuine Yamaha Technology Racing). Jest to komplet części czyniących z tego motocykla wyścigową maszynę. Wśród nich znajdzie się cały pakiet elektroniki z lżejszą wiązką kabli i programowalnym ECU. Moc pozwoli zwiększyć zestaw zaślepek wlotu powietrza oraz lżejszy wyścigowy wydech od firmy Akrapovic. Na hamowanie natomiast mają mieć wpływ przewody hamulcowe ze stali nierdzewnej. Dodatkowo emulator ABS pozwala na zdemontowanie pompy tego systemu i w ten sposób dodatkowe obniżenie masy.
W skład zestawu R6 GYTR wejdzie też zestaw owiewek wyścigowych czy wymagane przepisami FIM elementy jak osłona dźwigni hamulca przedniego i osłona tylnej zębatki. Do zastosowań torowych Yamaha R6 Race z pakietem GYTR otrzyma też bezkluczykowy korek wlewu paliw oraz tylne haki do podnośnika i sam podnośnik.