Torowa Yamaha R6 Race zastąpi wersję drogową. Po ulicach już się nią nie pojeździ

Yamaha R6 jest w ofercie od 1999 r. i od swojego debiutu przeszła wiele zmian. Jednak niedługo się to skończy i ten sportowy model zniknie z oferty. Przynajmniej w wersji drogowej, bo japońska marka zaprezentowała torową odmianę Race, która niedługo będzie mogła być dodatkowo ulepszona pakietem GYTR.

Yamaha R6 RaceYamaha R6 Race
Źródło zdjęć: © Materiały prasowe | Yamaha
Szymon Jasina

Yamaha R6 Race nie będzie miała homologacji drogowej, a to oznacza, że będzie to maszyna jedynie do wykorzystania na torze. Można być pewnym, że zapewni tam sporo frajdy. Co jednak z drogową Yamahą R6? Model ten był w sprzedaży już dość długo i ostatecznym gwoździem do jego trumny było wprowadzenie nowych norm emisji spalin Euro 5. Jednak Japończycy postanowili nie zabijać całkowicie tego uznanego sportowego motocykla średniej klasy. Drugie życie Yamaha R6 będzie miała jako odmiana Race.

Sprzedaż drogowej Yamahy R6 zakończy się wraz z końcem 2020 r., ale fani tej maszyny będą mogli teraz kupić torową wersję Race. Skierowana jest ona do kierowców amatorów i osób startujących w niższych seriach wyścigowych. Motocykl ten nie będzie znacząco różnił się od wersji drogowej. Napędzany będzie tym samym 4-cylindrowym silnikiem o pojemności 599 cm3, a jego konstrukcja opiera się o aluminiową ramę i magnezową ramę pomocniczą. Z przodu i z tyłu zastosowano zawieszenie KYB, a za szybką reakcję na gaz odpowiada sterowana elektronicznie przepustnica (ride-by-wire).

Yamaha R6 Race
Yamaha R6 Race © Materiały prasowe | Yamaha

Dla tych, którzy będą chcieli wycisnąć więcej z Yamahy R6 Race, od stycznia 2021 r. oferowany będzie zestaw R6 GYTR (Genuine Yamaha Technology Racing). Jest to komplet części czyniących z tego motocykla wyścigową maszynę. Wśród nich znajdzie się cały pakiet elektroniki z lżejszą wiązką kabli i programowalnym ECU. Moc pozwoli zwiększyć zestaw zaślepek wlotu powietrza oraz lżejszy wyścigowy wydech od firmy Akrapovic. Na hamowanie natomiast mają mieć wpływ przewody hamulcowe ze stali nierdzewnej. Dodatkowo emulator ABS pozwala na zdemontowanie pompy tego systemu i w ten sposób dodatkowe obniżenie masy.

W skład zestawu R6 GYTR wejdzie też zestaw owiewek wyścigowych czy wymagane przepisami FIM elementy jak osłona dźwigni hamulca przedniego i osłona tylnej zębatki. Do zastosowań torowych Yamaha R6 Race z pakietem GYTR otrzyma też bezkluczykowy korek wlewu paliw oraz tylne haki do podnośnika i sam podnośnik.

Yamaha R6 Race
Yamaha R6 Race © Materiały prasowe | Yamaha

Wybrane dla Ciebie

Wideo: Motorowerzysta "kaskader" uciekał przed policją. Miał kilka powodów
Wideo: Motorowerzysta "kaskader" uciekał przed policją. Miał kilka powodów
Odświeżony Barton B-Max już w sprzedaży. Użytkownicy docenią zmiany
Odświeżony Barton B-Max już w sprzedaży. Użytkownicy docenią zmiany
Kawasaki Z1100 na 2026 r. Jeszcze więcej emocji
Kawasaki Z1100 na 2026 r. Jeszcze więcej emocji
Ducati prezentuje nowe modele Diavel V4 RS i Multistrada V4 RS
Ducati prezentuje nowe modele Diavel V4 RS i Multistrada V4 RS
Pierwsza jazda: Suzuki GSX-8T i GSX-8TT - takich motocykli chcemy
Pierwsza jazda: Suzuki GSX-8T i GSX-8TT - takich motocykli chcemy
Voge DS800 Rally: Nowy motocykl adventure już w Polsce
Voge DS800 Rally: Nowy motocykl adventure już w Polsce
Baggery na MotoGP. Amerykańskie wyścigi stają się globalne
Baggery na MotoGP. Amerykańskie wyścigi stają się globalne
Wielki festiwal motocyklowy już niedługo. Kolejna edycja słynnej imprezy
Wielki festiwal motocyklowy już niedługo. Kolejna edycja słynnej imprezy
Test: Voge SR 1 ADV - SUV wśród 125 cm3
Test: Voge SR 1 ADV - SUV wśród 125 cm3
Test: Harley-Davidson Street Bob - kupujesz silnik, reszta jest w gratisie
Test: Harley-Davidson Street Bob - kupujesz silnik, reszta jest w gratisie
Test: Honda GB350S - prostota znów się sprawdziła
Test: Honda GB350S - prostota znów się sprawdziła
Konrad Dąbrowski gotowy na wyzwania Baja España Aragón 2025
Konrad Dąbrowski gotowy na wyzwania Baja España Aragón 2025