Nowa Yamaha MT-09 SP – debiutuje druga generacja bardziej sportowej odmiany nakeda
Niedługo po premierze nowej odsłony Yamahy MT-09 Japończycy pokazali też nową wersję SP. Wyróżnia się ona lepszym wyposażeniem, ale przede wszystkim ma sportowe regulowane zawieszenie, które zmienia charakter tego popularnego nakeda.
Yamaha pokazała drugą generację swojego nakeda MT-09, który otrzymał nową stylistykę i silnik powiększony do 889 cm3. Jak można było się spodziewać, do oferty dołącza też nowa Yamaha MT-09 SP. Jest to wersja w bardziej sportowej specyfikacji.
Najważniejszą różnicą odmiany SP modelu MT-09 jest lepsze zawieszenie. Z przodu jest to widelec KYB z lagami o średnicy 41 mm pokrytymi warstwą węgla diamentopodobnego (DLC), który zapewnia płynniejszą pracę zawieszenia. Ma ono regulację napięcia wstępnego oraz siły tłumienia odbicia i dobicia. Co więcej, siłę tłumienia można ustawić osobno dla niskich i wysokich prędkości. Z tyłu natomiast znalazł się amortyzator firmy Öhlins i tam również dostępna jest regulacja napięcia wstępnego oraz siły tłumienia odbicia i dobicia. Oznacza to rozwiązania znane z maszyn sportowych, które znalazły się w nakedzie.
Yamaha MT-09 SP ma w standardzie tempomat. Można go uruchomić przy prędkościach powyżej 50 km/h i podczas jazdy przynajmniej na 4 biegu. Po ustawieniu prędkości można ją zmieniać o 2 km/h pojedynczym naciśnięciem przełącznika lub płynnie trzymając go.
Yamahę MT-09 SP można rozpoznać po ergonomicznym siedzisku z podwójnymi przeszyciami oraz po wahaczu z anodowanego, szczotkowanego aluminium. Nie zabrakło też innych wyróżników odmiany SP, czyli czarnej kierownicy i dźwigienek hamulca oraz sprzęgła, zbiorników płynu hamulcowego z przydymionego czarnego plastiku oraz czarnej zębatki napędowej.