Yamaha MT-07 w nowej odsłonie. Popularny model przeszedł wiele zmian

Rodzina MT Yamahy kilka lat temu przebojem wbiła się na rynek motocyklowy. Teraz przyszedł czas na odświeżone wersje tych maszyn. Na rok 2021 Japończycy przygotowali Yamahę MT-07 ze zmodyfikowanym silnikiem, przeprojektowaną stylistyką i wieloma innymi nowościami.

Yamaha MT-07Yamaha MT-07
Źródło zdjęć: © Materiały prasowe | Yamaha
Szymon Jasina

Po debiucie nowej generacji Yamahy MT-09 przyszedł czas na nową odsłonę modelu MT-07. Tu zmiany są nieco mniejsze, ale nadal już na pierwszy rzut oka widać, że ma się do czynienia z nowym motocyklem. Stylistycznej zmianie uległ przede wszystkim przód Yamahy MT-07. Japoński naked otrzymał podzielone na trzy części przednie światła LED (podobnie jak nowa MT-09), a wloty za nim zostały zintegrowane z bakiem. Nowe są też LED-owe kierunkowskazy. Nieco niżej można zauważyć nowe osłony wydechu. Dostępne lakiery – szary, niebieski i czarny – są takie same, jak w przypadku nowej Yamahy MT-09.

Modyfikacje objęły również dwucylindrową jednostkę napędową. Silnik o pojemności 690 cm3 spełnia teraz normę emisji spalin Euro 5. Udało się to uzyskać dzięki przeprojektowanym kanałom dolotu powietrza, zoptymalizowanemu ustawieniu wtrysku paliwa, nowemu kolektorowi wydechowemu typu 2-w-1 i nowemu modułowi ECU. Maksymalna moc silnika wynosi teraz 73,4 KM przy 9000 obr./min (poprzednio 74,8 KM), a maksymalny moment obrotowy 67 Nm przy 6500 obr./min (wcześniej 68 Nm).

Yamaha MT-07
Yamaha MT-07 © Materiały prasowe | Yamaha

Zatem parametry silnika Yamahy MT-07 po dostosowaniu do bardziej rygorystycznych norm spadły, ale producent przekonuje, że poprawiono za to przebieg krzywej momentu obrotowego, dzięki czemu stało się to bez szkody dla osiągów, a nawet ma być lepiej niż dotychczas.

Nowa Yamaha MT-07 lepiej hamuje dzięki zwiększonym do 298 mm dwóm przednim tarczom hamulcowym. Różnica ma być odczuwalna przede wszystkim na mokrej nawierzchni. Lepszą przyczepność zapewnią nowe seryjne opony Michelin Road 5 (180/55-17 z tyłu i 120/70-17 z przodu). Natomiast na ergonomię jazdy ma pozytywnie wpływać szersza aluminiowa kierownica i bardziej wyprostowana pozycja podczas jazdy z siedziskiem na wysokości 805 mm. Wśród nowości pojawił się też nowy, bardziej czytelny wyświetlacz LCD.

Yamaha MT-07
Yamaha MT-07 © Materiały prasowe | Yamaha
Yamaha MT-07
Yamaha MT-07 © Materiały prasowe | Yamaha
Yamaha MT-07
Yamaha MT-07 © Materiały prasowe | Yamaha
Źródło artykułu: WP Moto
Wybrane dla Ciebie
Nowa Honda CB1000F spodoba się wielbicielom stylu retro
Nowa Honda CB1000F spodoba się wielbicielom stylu retro
Wideo: Motorowerzysta "kaskader" uciekał przed policją. Miał kilka powodów
Wideo: Motorowerzysta "kaskader" uciekał przed policją. Miał kilka powodów
Odświeżony Barton B-Max już w sprzedaży. Użytkownicy docenią zmiany
Odświeżony Barton B-Max już w sprzedaży. Użytkownicy docenią zmiany
Kawasaki Z1100 na 2026 r. Jeszcze więcej emocji
Kawasaki Z1100 na 2026 r. Jeszcze więcej emocji
Ducati prezentuje nowe modele Diavel V4 RS i Multistrada V4 RS
Ducati prezentuje nowe modele Diavel V4 RS i Multistrada V4 RS
Pierwsza jazda: Suzuki GSX-8T i GSX-8TT - takich motocykli chcemy
Pierwsza jazda: Suzuki GSX-8T i GSX-8TT - takich motocykli chcemy
Voge DS800 Rally: Nowy motocykl adventure już w Polsce
Voge DS800 Rally: Nowy motocykl adventure już w Polsce
Baggery na MotoGP. Amerykańskie wyścigi stają się globalne
Baggery na MotoGP. Amerykańskie wyścigi stają się globalne
Wielki festiwal motocyklowy już niedługo. Kolejna edycja słynnej imprezy
Wielki festiwal motocyklowy już niedługo. Kolejna edycja słynnej imprezy
Test: Voge SR 1 ADV - SUV wśród 125 cm3
Test: Voge SR 1 ADV - SUV wśród 125 cm3
Test: Harley-Davidson Street Bob - kupujesz silnik, reszta jest w gratisie
Test: Harley-Davidson Street Bob - kupujesz silnik, reszta jest w gratisie
Test: Honda GB350S - prostota znów się sprawdziła
Test: Honda GB350S - prostota znów się sprawdziła