Trwa ładowanie...

Yamaha MT-07 w nowej odsłonie. Popularny model przeszedł wiele zmian

Rodzina MT Yamahy kilka lat temu przebojem wbiła się na rynek motocyklowy. Teraz przyszedł czas na odświeżone wersje tych maszyn. Na rok 2021 Japończycy przygotowali Yamahę MT-07 ze zmodyfikowanym silnikiem, przeprojektowaną stylistyką i wieloma innymi nowościami.

Yamaha MT-07Yamaha MT-07Źródło: Materiały prasowe, fot: Yamaha
d4jdngl
d4jdngl

Po debiucie nowej generacji Yamahy MT-09 przyszedł czas na nową odsłonę modelu MT-07. Tu zmiany są nieco mniejsze, ale nadal już na pierwszy rzut oka widać, że ma się do czynienia z nowym motocyklem. Stylistycznej zmianie uległ przede wszystkim przód Yamahy MT-07. Japoński naked otrzymał podzielone na trzy części przednie światła LED (podobnie jak nowa MT-09), a wloty za nim zostały zintegrowane z bakiem. Nowe są też LED-owe kierunkowskazy. Nieco niżej można zauważyć nowe osłony wydechu. Dostępne lakiery – szary, niebieski i czarny – są takie same, jak w przypadku nowej Yamahy MT-09.

Modyfikacje objęły również dwucylindrową jednostkę napędową. Silnik o pojemności 690 cm3 spełnia teraz normę emisji spalin Euro 5. Udało się to uzyskać dzięki przeprojektowanym kanałom dolotu powietrza, zoptymalizowanemu ustawieniu wtrysku paliwa, nowemu kolektorowi wydechowemu typu 2-w-1 i nowemu modułowi ECU. Maksymalna moc silnika wynosi teraz 73,4 KM przy 9000 obr./min (poprzednio 74,8 KM), a maksymalny moment obrotowy 67 Nm przy 6500 obr./min (wcześniej 68 Nm).

Yamaha MT-07 Materiały prasowe
Yamaha MT-07Źródło: Materiały prasowe, fot: Yamaha

Zatem parametry silnika Yamahy MT-07 po dostosowaniu do bardziej rygorystycznych norm spadły, ale producent przekonuje, że poprawiono za to przebieg krzywej momentu obrotowego, dzięki czemu stało się to bez szkody dla osiągów, a nawet ma być lepiej niż dotychczas.

d4jdngl

Nowa Yamaha MT-07 lepiej hamuje dzięki zwiększonym do 298 mm dwóm przednim tarczom hamulcowym. Różnica ma być odczuwalna przede wszystkim na mokrej nawierzchni. Lepszą przyczepność zapewnią nowe seryjne opony Michelin Road 5 (180/55-17 z tyłu i 120/70-17 z przodu). Natomiast na ergonomię jazdy ma pozytywnie wpływać szersza aluminiowa kierownica i bardziej wyprostowana pozycja podczas jazdy z siedziskiem na wysokości 805 mm. Wśród nowości pojawił się też nowy, bardziej czytelny wyświetlacz LCD.

Yamaha MT-07 Materiały prasowe
Yamaha MT-07Źródło: Materiały prasowe, fot: Yamaha
Yamaha MT-07 Materiały prasowe
Yamaha MT-07Źródło: Materiały prasowe, fot: Yamaha
Yamaha MT-07 Materiały prasowe
Yamaha MT-07Źródło: Materiały prasowe, fot: Yamaha
Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez dziejesie.wp.pl
d4jdngl
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.

Komentarze

Trwa ładowanie
.
.
.
d4jdngl
Więcej tematów

Pobieranie, zwielokrotnianie, przechowywanie lub jakiekolwiek inne wykorzystywanie treści dostępnych w niniejszym serwisie - bez względu na ich charakter i sposób wyrażenia (w szczególności lecz nie wyłącznie: słowne, słowno-muzyczne, muzyczne, audiowizualne, audialne, tekstowe, graficzne i zawarte w nich dane i informacje, bazy danych i zawarte w nich dane) oraz formę (np. literackie, publicystyczne, naukowe, kartograficzne, programy komputerowe, plastyczne, fotograficzne) wymaga uprzedniej i jednoznacznej zgody Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, będącej właścicielem niniejszego serwisu, bez względu na sposób ich eksploracji i wykorzystaną metodę (manualną lub zautomatyzowaną technikę, w tym z użyciem programów uczenia maszynowego lub sztucznej inteligencji). Powyższe zastrzeżenie nie dotyczy wykorzystywania jedynie w celu ułatwienia ich wyszukiwania przez wyszukiwarki internetowe oraz korzystania w ramach stosunków umownych lub dozwolonego użytku określonego przez właściwe przepisy prawa.Szczegółowa treść dotycząca niniejszego zastrzeżenia znajduje siętutaj