Te marki są najbardziej szanowane na świecie
Wiele marek cieszy się uznaniem społeczeństwa - Reputation Istitute opublikował ranking tych, które są najbardziej szanowane. Wśród nich nie zabrakło znanych ze świata motoryzacji - przedstawiamy 11, które uplasowały się w pierwszej "setce" klasyfikacji generalnej
11. PSA Peugeot Citroen
Tysiące marek z każdej dziedziny życia. Które z nich są najlepsze? Amerykański Reputation Institute przedstawił ranking marek o największym szacunku w oczach konsumentów. Opracowanie powstało dzięki ponad 55 tys. wywiadów przeprowadzonych w 15 krajach. Jak plasują się w nim producenci samochodów?
Najniżej spośród marek motoryzacyjnych, które znalazły się w pierwszej setce zestawienia, uplasował się koncern PSA, czyli Peugeot i Citroen. Jest to sukces, gdyż w zestawieniu z 2012 r. Francuzi znaleźli się poza setką najbardziej szanowanych marek. W tym roku, zajmując 93 miejsce, udało się wyprzedzić np. Fujitsu czy GlaxoSmithKline.
10. Suzuki
85 lokata przypadła Suzuki, któremu udało się awansować o 3 "oczka" względem 2012 r. Stawia to w jasnym świetle politykę brandową podjętą przez Japończyków.
9. Nissan
Niemalże sąsiadem Suzuki w rankingu jest Nissan, który zajął 83 pozycję. Miejsce to jest jednak ciosem - w ubiegłym roku uplasował się dużo wyżej, bo na 62 miejscu.
8. General Motors
Bardzo podobny wynik co Nissan osiągnęło General Motors, skupiający pod swoimi skrzydłami wiele marek motoryzacyjnych. Można tutaj mówić, tak samo jak w przypadku Peugeot-Citroen, o sukcesie - w 2012 r. GM uplasowało się poza pierwszą setkę. W obecnym rankingu - miejsce 82.
7. Ford
Jeszcze większe osiągnięcie zaliczył Ford, który zajął wysokie, 65 miejsce, zaś w ubiegłorocznym zestawieniu uplasował się poza listą stu najbardziej szanowanych marek.
6. Volvo
Szukając kolejnej marki motoryzacyjnej w rankingu, musimy przemieścić się dużo wyżej. Volvo zajęło 42 miejsce, co jest wynikiem spektakularnym - w 2012 r. nie udało się mu znaleźć wśród stu najlepszych. Co ciekawe - Volvo pokonało inną eksportową markę ze Szwecji - IKEA.
5. Toyota
Japońska marka ma bardzo stabilną opinię wśród konsumentów - podobnie jak w roku ubiegłym zajęła 37 lokatę. Jest to drugi najlepszy wynik wśród japońskich firm motoryzacyjnych.
4. Honda
Podobnie jak w zesżłym roku Honda zachowała pozycję lidera wśród marek motoryzacyjnych z Kraju Kwitnącej Wiśni. Ogólnie jednak nie ma powodów do radości - względem 22 miejsca w 2012 r. Honda spadła aż o 13 pozycji, na 35 lokatę.
3. Volkswagen
Najniższe miejsce na podium należy do Volkswagena, który w ogólnej klasyfikacji zajmuje 13 pozycję. Podobnie jak w przypadku Hondy zanotowano spadek, jednakże mniejszy - o 5 miejsc.
2. Mercedes-Benz
Bardzo wysoko w rankingu uplasował się Mercedes-Benz. Piąte miejsce, choć o jedną lokatę niższe niż przed rokiem, jest powodem do dumy. Całkiem możliwe, że dzięki rewolucji na rynku chińskim i przyznaniu się do błędów wizerunkowych, w przyszłym roku uda się zdobyć jeszcze lepszą pozycję.
1. BMW
Liderem rankingu jest BMW, któremu udało się utrzymać miano najbardziej szanowanej marki w 2012 r. Co istotne, Niemcom udało się znaleźć w pierwszej piątce w każdej z 7 kategorii, które składały się na ogólną ocenę.
Zestawienie Reputation Institute powstało na podstawie 55 000 wywiadów przeprowadzonych w lutym i marcu w 15 krajach świata. Pod "lupę" brano takie aspekty jak środowisko pracy, innowacyjność, produkty i usługi, odpowiedzialność społeczna, wyniki finansowe, zarządzanie oraz przywództwo.
W rankingu za rok 2013 za BMW uplasowała się firma Walt Disney, a na ostatnim stopniu podium stanął Rolex. Na czwartym miejscu, tuż przed Mercedesem, znalazło się Google.
ll/moto.wp.pl
ll/tb/tb