Szef marki MV Agusta zdradza plany na przyszłość. Będzie dużo nowych modeli

MV Agusta nie ma łatwo w walce z większymi graczami. Timur Sardarov, szef włoskiej firmy, zdradza, jak w najbliższych latach będzie się ona rozwijać. W planie jest wiele nowości, ale już wiemy, że inwestycje będą prowadzone tylko w niektórych segmentach.

MV Agusta Brutale 800 RRMV Agusta Brutale 800 RR
Źródło zdjęć: © Materiały prasowe | MV Agusta
Szymon Jasina

MV Agusta pod skrzydłami brytyjsko-rosyjskich inwestorów może liczyć na zastrzyk pieniędzy. W rozmowie z BikeSocial aktualny szef marki, Timur Sardarov, zdradził na rozwój jakich modeli zostaną przeznaczone fundusze, a jakich motocykli na razie nie zobaczymy. Włoski producent stawia głównie na popularniejsze segmenty oraz planuje rozwój napędów elektrycznych.

Sardarov powiedział, że MV Agusta rozwija platformę dla motocykli z silnikami 500 cm3, która ma mieć ciekawe rozwiązania. Na niej powstanie na pewno kilka różnych modeli. Włosi pracują też nad motocyklami segmentu adventure, które mają się zostać oficjalnie zapowiedziane w ciągu najbliższych 3-4 miesięcy. Jeden z nich ma mieć silnik 500 cm3, a drugi około litra. Do tego powstaje nowa platforma dla motocykli 950 cm3. MV Agusta ma też rozwijać napędy elektryczne. Chodzi tu przede wszystkim o miejskie jednoślady. Nie będą to jedynie motocykle, ale też rowery wspomagane silnikiem na prąd.

Silnik w linii 800 ma zostać dostosowany do normy Euro 5, która zacznie obowiązywać od 2021 r. Sardarov tłumaczy, że przy okazji motocykle z tą jednostką napędową przejdą większe zmiany – odświeżona zostanie stylistyka i motocykle otrzymają nowe rozwiązania techniczne.

Timur Sardarov został również zapytany przez Bike Social o następcę MV Agusty F4. Szef włoskiej marki przyznał, że motocykl ten nadal jest dopiero projektowany i jeszcze długo go nie zobaczymy. Jak tłumaczył, stworzenie takiej maszyny jest dla niewielkiej firmy jak MV Agusta bardzo czasochłonne (a więc w domyśle też kosztowne). Dodał, że zbudowanie motocykla o mocy nawet 250 KM nie jest problemem. Jednak w odróżnieniu od 1000-konnych samochodów, w przypadku jednośladów nie da się ich w takim stopniu ujarzmić elektroniką. Dlatego, jak stwierdził Sardarov, później 80 proc. czasu zajmuje zmniejszanie mocy, aby poprawić charakterystykę i niezawodność motocykla.

Głównym rynkiem dla MV Agusty pozostaje Europa, ale ważne są też USA, Chiny i Japonia. Sardarov przedstawia swoje ambitne plany i zapowiada, że w 2021 r. zarządzana przez niego firma wyprodukuje 10 tys. motocykli – najwięcej w swojej historii i niemal dwa razy więcej niż w 2020 r. Dodatkowo w ciągu trzech lat ma być osiągnięty poziom 20-22 tys., a to dzięki produkcji nowych modeli z linii 500 w Chinach. To może być kolejny etap niedawno rozpoczętej współpracy MV Agusty z QJ Motors.

Wybrane dla Ciebie

Wideo: Motorowerzysta "kaskader" uciekał przed policją. Miał kilka powodów
Wideo: Motorowerzysta "kaskader" uciekał przed policją. Miał kilka powodów
Odświeżony Barton B-Max już w sprzedaży. Użytkownicy docenią zmiany
Odświeżony Barton B-Max już w sprzedaży. Użytkownicy docenią zmiany
Kawasaki Z1100 na 2026 r. Jeszcze więcej emocji
Kawasaki Z1100 na 2026 r. Jeszcze więcej emocji
Ducati prezentuje nowe modele Diavel V4 RS i Multistrada V4 RS
Ducati prezentuje nowe modele Diavel V4 RS i Multistrada V4 RS
Pierwsza jazda: Suzuki GSX-8T i GSX-8TT - takich motocykli chcemy
Pierwsza jazda: Suzuki GSX-8T i GSX-8TT - takich motocykli chcemy
Voge DS800 Rally: Nowy motocykl adventure już w Polsce
Voge DS800 Rally: Nowy motocykl adventure już w Polsce
Baggery na MotoGP. Amerykańskie wyścigi stają się globalne
Baggery na MotoGP. Amerykańskie wyścigi stają się globalne
Wielki festiwal motocyklowy już niedługo. Kolejna edycja słynnej imprezy
Wielki festiwal motocyklowy już niedługo. Kolejna edycja słynnej imprezy
Test: Voge SR 1 ADV - SUV wśród 125 cm3
Test: Voge SR 1 ADV - SUV wśród 125 cm3
Test: Harley-Davidson Street Bob - kupujesz silnik, reszta jest w gratisie
Test: Harley-Davidson Street Bob - kupujesz silnik, reszta jest w gratisie
Test: Honda GB350S - prostota znów się sprawdziła
Test: Honda GB350S - prostota znów się sprawdziła
Konrad Dąbrowski gotowy na wyzwania Baja España Aragón 2025
Konrad Dąbrowski gotowy na wyzwania Baja España Aragón 2025