Death Machines of London Airforce, czyli niesamowity efekt 112 dni ciężkiej pracy

Co jeśliby tworzyć customowe motocykle, nie patrząc na koszty czy nawet ergonomię, a wszystko poddawać formie? Na to pytanie co pewien czas odpowiadają twórcy z Death Machines of London. Jednym z ich projektów jest motocykl nazwany Airforce, który bazuje na zabytkowym moto guzzi.

Death Machines of London AirforceDeath Machines of London Airforce
Ivo Ivanov
Szymon Jasina

Death Machines of London to customowy zakład, który przez lata stworzył tylko kilka motocykli, ale każdy z nich jest jedyny w swoim rodzaju. To niezwykle dopracowane projekty, które inspirowane są historycznymi postaciami. Nie inaczej jest w przypadku maszyny nazwanej Airforce. Została ona stworzona w hołdzie dla pilota myśliwców z okresu I wojny światowej, który nazywał się Giovanni Ravelli.

Ten as lotniczy w wolnym czasie startował w wyścigach motocyklowych, a do tego był jednym z trzech pomysłodawców marki Moto Guzzi. Jako najbardziej znany z nich miał odpowiadać za promocję motocykli, ale zginął w katastrofie lotniczej 11 sierpnia 1919 r. – na blisko dwa lata przed rozpoczęciem produkcji przez włoską markę. To właśnie dla uczczenia pamięci po Ravellim w logo Moto Guzzi znajduje się orzeł z rozpostartymi skrzydłami.

Death Machines of London Airforce
Death Machines of London Airforce © Materiały prasowe

Z tego też powodu bazujący na moto guzzi lemans mk2 z 1982 r. custom stworzony przez Death Machines of London nazywa się Airforce. Maszyna ta przetrwała zderzenie z ciężarówką i spokojnie rdzewiała w południowych Włoszech, gdy została uratowany przez angielski zakład modyfikujący motocykle. Okazało się, że silnik jest w zaskakująco dobrym stanie i wymaga tylko gruntownego remontu. Zamontowano też nowe gaźniki.

Cała konstrukcja została znacząco zmodyfikowana. O dodatkowe 3 stopnie zwiększono nachylenie przedniego zawieszania. Zamontowany został też nowy tylny wahacz z amortyzatorem. Lekkości i stylu przywodzącego na myśl sportowe maszyny sprzed wieku dodają wyjątkowo wąskie koła. To jeden z tych elementów, które jako pierwsze rzucają się w oczy, gdy patrzy się na motocykl Airforce od Death Machines of London. Do tego tylne koło otrzymało aluminiowe osłony, a przy przednim zamontowano zaciski Brembo ze zrobionymi przez DMOL dwoma tarczami o średnicy 300 mm, które nie tylko mają zapewnić skuteczne hamowanie, ale też wpisują się w styl całej maszyny.

Death Machines of London Airforce
Death Machines of London Airforce © Materiały prasowe | Ivo Ivanov

To już tradycja, że projekty tego typu łączą klasykę z nowoczesnymi technologiami. Przy kierownicy znalazły się zrobione z lotniczego aluminium odwrócone klamki hamulca i sprzęgła, którą można też zakupić jako oddzielną część od DMOL. Z przodu zamontowano światła ksenonowe, natomiast z tyłu LED. O jakości i dbałości o szczegóły świadczy wykonany z zegarmistrzowską precyzją prędkościomierz. A nietypowym w przypadku tematyki tego projektu rozwiązaniem jest zastąpienie kluczyka wtyczką jack, która ma czujnik zbliżeniowy lub można ją włożyć w gniazdo przy baku.

Airforce wyróżnia się swoim nadwoziem wykonanym klasyczną techniką owinięcia drewnianego szkieletu w aluminium. W efekcie metal nie jest idealnie równy, tylko widać na nim niedoskonałości po kształtowaniu blachy młotkiem. Nie ukryto ich pod lakierem, tylko zostawiono goły metal w nawiązaniu do myśliwców z okresu I wojny światowej. Wrażenie lekkości i prędkości podkreśla owiewka ciągnąca się od przedniego światła, a na dole osłony wydechu. Z surowością gołego aluminium kontrastuje skórzane siedzisko oraz pasek z tego materiału umieszczony na górze baku.

Death Machines of London Airforce
Death Machines of London Airforce © Materiały prasowe | Ivo Ivanov

O tym, jak złożony i dopracowany jest to projekt, niech świadczy, że specjaliści z Death Machines of London tworzyli model Airforce aż przez 112 dni. Jak chwalą się sami twórcy – w tym czasie pracowali oni nawet nad szczegółami, które ukryte są np. pod panelami nadwozia.

Death Machines of London Airforce
Death Machines of London Airforce © Materiały prasowe
Death Machines of London Airforce
Death Machines of London Airforce © Materiały prasowe
Death Machines of London Airforce
Death Machines of London Airforce © Materiały prasowe
Death Machines of London Airforce
Death Machines of London Airforce © Materiały prasowe
Death Machines of London Airforce
Death Machines of London Airforce © Materiały prasowe
Death Machines of London Airforce
Death Machines of London Airforce © Materiały prasowe
Death Machines of London Airforce
Death Machines of London Airforce © Materiały prasowe
Death Machines of London Airforce
Death Machines of London Airforce © Materiały prasowe
Death Machines of London Airforce
Death Machines of London Airforce © Materiały prasowe
Death Machines of London Airforce
Death Machines of London Airforce © Materiały prasowe | Ivo Ivanov
Death Machines of London Airforce
Death Machines of London Airforce © Materiały prasowe
Death Machines of London Airforce
Death Machines of London Airforce © Materiały prasowe
Źródło artykułu: WP Moto
Wybrane dla Ciebie
Test: Honda GL1800 Gold Wing - musisz go poznać
Test: Honda GL1800 Gold Wing - musisz go poznać
Inteligentne wsparcie w autoDNA. Chatbot Vincent pomoże sprawdzić auto
Inteligentne wsparcie w autoDNA. Chatbot Vincent pomoże sprawdzić auto
Harley Harleyowi nierówny, czyli sprawdziłem, co oferują Amerykanie
Harley Harleyowi nierówny, czyli sprawdziłem, co oferują Amerykanie
Konrad Dąbrowski na podium Rajdu Maroka
Konrad Dąbrowski na podium Rajdu Maroka
Nowa Honda CB1000F spodoba się wielbicielom stylu retro
Nowa Honda CB1000F spodoba się wielbicielom stylu retro
Wideo: Motorowerzysta "kaskader" uciekał przed policją. Miał kilka powodów
Wideo: Motorowerzysta "kaskader" uciekał przed policją. Miał kilka powodów
Odświeżony Barton B-Max już w sprzedaży. Użytkownicy docenią zmiany
Odświeżony Barton B-Max już w sprzedaży. Użytkownicy docenią zmiany
Kawasaki Z1100 na 2026 r. Jeszcze więcej emocji
Kawasaki Z1100 na 2026 r. Jeszcze więcej emocji
Ducati prezentuje nowe modele Diavel V4 RS i Multistrada V4 RS
Ducati prezentuje nowe modele Diavel V4 RS i Multistrada V4 RS
Pierwsza jazda: Suzuki GSX-8T i GSX-8TT - takich motocykli chcemy
Pierwsza jazda: Suzuki GSX-8T i GSX-8TT - takich motocykli chcemy
Voge DS800 Rally: Nowy motocykl adventure już w Polsce
Voge DS800 Rally: Nowy motocykl adventure już w Polsce
Baggery na MotoGP. Amerykańskie wyścigi stają się globalne
Baggery na MotoGP. Amerykańskie wyścigi stają się globalne