Royal Enfield Shotgun 650 to więcej niż kilka nowych detali

Royal Enfield nie przestaje się rozwijać. Shotgun 650 pokazuje, że indyjska marka chce, aby każdy fan klasycznych motocykli znalazł u niej coś dla siebie. I do tego robi to w dobrym stylu.

Royal Enfield Shotgun 650Royal Enfield Shotgun 650
Źródło zdjęć: © Royal Enfield
Szymon Jasina

Royal Enfield dalej rozbudowuje swoją ofertę, idąc nieco ścieżką innych marek oferujących modele o klasycznym wyglądzie. Oznacza to, że w każdej ze swoich trzech rodzin prezentuje kolejne modele o nieco innym stylu i charakterze. I tak linia 350 ma aktualnie czterech przedstawicieli. 410 to nieco inna historia, gdyż mowa o dwóch modelach adventure. Natomiast topowa 650 doczekała czwartej odsłony. I tak jak modele Interceptor i Continental GT opierają się o tę samą konstrukcję, tak Super Meteor 650 dostał teraz brata pod postacią Shotguna 650.

Nowy model napędza największa i najmocniejsza jednostka Royala Enfielda, czyli dwucylindrowiec o pojemności 649 cm3. Generuje on niecałe 48 KM przy 7150 obr./min, dzięki czemu łapie się pod kategorię A2, a także 52 Nm przy 5250 obr./min. Silnik połączony jest z 6-biegową skrzynią.

Royal Enfield Shotgun 650
Royal Enfield Shotgun 650 © Royal Enfield

Choć na pierwszy rzut oka Royal Enfield Shotgun 650 wygląda na brata bliźniaka Super Meteora, to różnice są bardziej niż kosmetyczne. Customowy bobber został stworzony z dbałością o szczegóły i dostosowanie wszystkiego do innego charakteru tej maszyny. Zatem oprócz typowych zmian dotyczących stylistyki - oczywiście mowa o skróconym tylnym błotniku, czy jednoosobowym siedzisku znajdującym się na wysokości 795 cm - różnic jest dużo więcej.

Zmieniona geometria i koła (tu 18 cali z przodu i 17 cali z tyłu) wpłynęły na zmniejszenie rozstawu kół (1465 mm) i całkowitej długości (2220 mm), ale też zwiększenie prześwitu (140 mm). Shotgun 650 jest też niższy (1105 mm) i węższy (820 mm) od swojego brata. Nieco mniejszy jest też mieszczący 13,8 l paliwa zbiornik. Przy czym różnica masy jest minimalna - 240 kg w porównaniu do 241 kg Super Meteora. Przednie zawieszenie Shotguna ma krótsze lagi, natomiast tylne większy amortyzator. Identyczne za to są hamulce ByBre.

Royal Enfield Shotgun 650
Royal Enfield Shotgun 650 © Royal Enfield

Royal Enfield w ciekawy sposób zadbał o stronę praktyczną. Choć bobbery kojarzą się z motocyklami jednoosobowymi, to Shotgun 650 ma łatwo zakładane i demontowane miejsce dla pasażera. Oczywiście motocykl może być wyposażony w nawigację Tripper.

Royal Enfield Shotgun 650 zdecydowanie może się podobać, tym bardziej, że oferowany jest w czterech ciekawych malowaniach.

Royal Enfield Shotgun 650
Royal Enfield Shotgun 650 © Royal Enfield
Royal Enfield Shotgun 650
Royal Enfield Shotgun 650 © Royal Enfield
Royal Enfield Shotgun 650
Royal Enfield Shotgun 650 © Royal Enfield

Wybrane dla Ciebie

Wideo: Motorowerzysta "kaskader" uciekał przed policją. Miał kilka powodów
Wideo: Motorowerzysta "kaskader" uciekał przed policją. Miał kilka powodów
Odświeżony Barton B-Max już w sprzedaży. Użytkownicy docenią zmiany
Odświeżony Barton B-Max już w sprzedaży. Użytkownicy docenią zmiany
Kawasaki Z1100 na 2026 r. Jeszcze więcej emocji
Kawasaki Z1100 na 2026 r. Jeszcze więcej emocji
Ducati prezentuje nowe modele Diavel V4 RS i Multistrada V4 RS
Ducati prezentuje nowe modele Diavel V4 RS i Multistrada V4 RS
Pierwsza jazda: Suzuki GSX-8T i GSX-8TT - takich motocykli chcemy
Pierwsza jazda: Suzuki GSX-8T i GSX-8TT - takich motocykli chcemy
Voge DS800 Rally: Nowy motocykl adventure już w Polsce
Voge DS800 Rally: Nowy motocykl adventure już w Polsce
Baggery na MotoGP. Amerykańskie wyścigi stają się globalne
Baggery na MotoGP. Amerykańskie wyścigi stają się globalne
Wielki festiwal motocyklowy już niedługo. Kolejna edycja słynnej imprezy
Wielki festiwal motocyklowy już niedługo. Kolejna edycja słynnej imprezy
Test: Voge SR 1 ADV - SUV wśród 125 cm3
Test: Voge SR 1 ADV - SUV wśród 125 cm3
Test: Harley-Davidson Street Bob - kupujesz silnik, reszta jest w gratisie
Test: Harley-Davidson Street Bob - kupujesz silnik, reszta jest w gratisie
Test: Honda GB350S - prostota znów się sprawdziła
Test: Honda GB350S - prostota znów się sprawdziła
Konrad Dąbrowski gotowy na wyzwania Baja España Aragón 2025
Konrad Dąbrowski gotowy na wyzwania Baja España Aragón 2025