Royal Enfield Shotgun 650 to więcej niż kilka nowych detali
Royal Enfield nie przestaje się rozwijać. Shotgun 650 pokazuje, że indyjska marka chce, aby każdy fan klasycznych motocykli znalazł u niej coś dla siebie. I do tego robi to w dobrym stylu.
Royal Enfield dalej rozbudowuje swoją ofertę, idąc nieco ścieżką innych marek oferujących modele o klasycznym wyglądzie. Oznacza to, że w każdej ze swoich trzech rodzin prezentuje kolejne modele o nieco innym stylu i charakterze. I tak linia 350 ma aktualnie czterech przedstawicieli. 410 to nieco inna historia, gdyż mowa o dwóch modelach adventure. Natomiast topowa 650 doczekała czwartej odsłony. I tak jak modele Interceptor i Continental GT opierają się o tę samą konstrukcję, tak Super Meteor 650 dostał teraz brata pod postacią Shotguna 650.
Nowy model napędza największa i najmocniejsza jednostka Royala Enfielda, czyli dwucylindrowiec o pojemności 649 cm3. Generuje on niecałe 48 KM przy 7150 obr./min, dzięki czemu łapie się pod kategorię A2, a także 52 Nm przy 5250 obr./min. Silnik połączony jest z 6-biegową skrzynią.
Choć na pierwszy rzut oka Royal Enfield Shotgun 650 wygląda na brata bliźniaka Super Meteora, to różnice są bardziej niż kosmetyczne. Customowy bobber został stworzony z dbałością o szczegóły i dostosowanie wszystkiego do innego charakteru tej maszyny. Zatem oprócz typowych zmian dotyczących stylistyki - oczywiście mowa o skróconym tylnym błotniku, czy jednoosobowym siedzisku znajdującym się na wysokości 795 cm - różnic jest dużo więcej.
Zmieniona geometria i koła (tu 18 cali z przodu i 17 cali z tyłu) wpłynęły na zmniejszenie rozstawu kół (1465 mm) i całkowitej długości (2220 mm), ale też zwiększenie prześwitu (140 mm). Shotgun 650 jest też niższy (1105 mm) i węższy (820 mm) od swojego brata. Nieco mniejszy jest też mieszczący 13,8 l paliwa zbiornik. Przy czym różnica masy jest minimalna - 240 kg w porównaniu do 241 kg Super Meteora. Przednie zawieszenie Shotguna ma krótsze lagi, natomiast tylne większy amortyzator. Identyczne za to są hamulce ByBre.
Royal Enfield w ciekawy sposób zadbał o stronę praktyczną. Choć bobbery kojarzą się z motocyklami jednoosobowymi, to Shotgun 650 ma łatwo zakładane i demontowane miejsce dla pasażera. Oczywiście motocykl może być wyposażony w nawigację Tripper.
Royal Enfield Shotgun 650 zdecydowanie może się podobać, tym bardziej, że oferowany jest w czterech ciekawych malowaniach.