Trwa ładowanie...

Royal Enfield Shotgun 650 to więcej niż kilka nowych detali

Royal Enfield nie przestaje się rozwijać. Shotgun 650 pokazuje, że indyjska marka chce, aby każdy fan klasycznych motocykli znalazł u niej coś dla siebie. I do tego robi to w dobrym stylu.

Royal Enfield Shotgun 650Royal Enfield Shotgun 650Źródło: Royal Enfield
d1lkw5h
d1lkw5h

Royal Enfield dalej rozbudowuje swoją ofertę, idąc nieco ścieżką innych marek oferujących modele o klasycznym wyglądzie. Oznacza to, że w każdej ze swoich trzech rodzin prezentuje kolejne modele o nieco innym stylu i charakterze. I tak linia 350 ma aktualnie czterech przedstawicieli. 410 to nieco inna historia, gdyż mowa o dwóch modelach adventure. Natomiast topowa 650 doczekała czwartej odsłony. I tak jak modele Interceptor i Continental GT opierają się o tę samą konstrukcję, tak Super Meteor 650 dostał teraz brata pod postacią Shotguna 650.

Nowy model napędza największa i najmocniejsza jednostka Royala Enfielda, czyli dwucylindrowiec o pojemności 649 cm3. Generuje on niecałe 48 KM przy 7150 obr./min, dzięki czemu łapie się pod kategorię A2, a także 52 Nm przy 5250 obr./min. Silnik połączony jest z 6-biegową skrzynią.

Royal Enfield Shotgun 650 Royal Enfield
Royal Enfield Shotgun 650Źródło: Royal Enfield

Choć na pierwszy rzut oka Royal Enfield Shotgun 650 wygląda na brata bliźniaka Super Meteora, to różnice są bardziej niż kosmetyczne. Customowy bobber został stworzony z dbałością o szczegóły i dostosowanie wszystkiego do innego charakteru tej maszyny. Zatem oprócz typowych zmian dotyczących stylistyki - oczywiście mowa o skróconym tylnym błotniku, czy jednoosobowym siedzisku znajdującym się na wysokości 795 cm - różnic jest dużo więcej.

d1lkw5h

Zmieniona geometria i koła (tu 18 cali z przodu i 17 cali z tyłu) wpłynęły na zmniejszenie rozstawu kół (1465 mm) i całkowitej długości (2220 mm), ale też zwiększenie prześwitu (140 mm). Shotgun 650 jest też niższy (1105 mm) i węższy (820 mm) od swojego brata. Nieco mniejszy jest też mieszczący 13,8 l paliwa zbiornik. Przy czym różnica masy jest minimalna - 240 kg w porównaniu do 241 kg Super Meteora. Przednie zawieszenie Shotguna ma krótsze lagi, natomiast tylne większy amortyzator. Identyczne za to są hamulce ByBre.

Royal Enfield Shotgun 650 Royal Enfield
Royal Enfield Shotgun 650Źródło: Royal Enfield

Royal Enfield w ciekawy sposób zadbał o stronę praktyczną. Choć bobbery kojarzą się z motocyklami jednoosobowymi, to Shotgun 650 ma łatwo zakładane i demontowane miejsce dla pasażera. Oczywiście motocykl może być wyposażony w nawigację Tripper.

Royal Enfield Shotgun 650 zdecydowanie może się podobać, tym bardziej, że oferowany jest w czterech ciekawych malowaniach.

Royal Enfield Shotgun 650 Royal Enfield
Royal Enfield Shotgun 650Źródło: Royal Enfield
Royal Enfield Shotgun 650 Royal Enfield
Royal Enfield Shotgun 650Źródło: Royal Enfield
Royal Enfield Shotgun 650 Royal Enfield
Royal Enfield Shotgun 650Źródło: Royal Enfield
Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez dziejesie.wp.pl
d1lkw5h
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.

Komentarze

Trwa ładowanie
.
.
.
d1lkw5h
Więcej tematów