Nowy cruiser Indian Chief po 100 latach od debiutu pierwszego modelu o tej nazwie

Indian zaprezentował nową wersję modelu Chief w trzech odsłonach. Klasyczny amerykański cruiser ma na pokładzie trochę nowoczesnych rozwiązań, ale przede wszystkim ma zwracać uwagę stylem i ogromnym silnikiem.

Indian Chief Dark HorseIndian Chief Dark Horse
Źródło zdjęć: © Materiały prasowe | Indian
Szymon Jasina

Choć Indian pod skrzydłami firmy Polaris produkuje motocykle od mniej niż 10 lat, to marka często lubi podkreślać swoją bardzo długą historię. Nie inaczej jest w przypadku debiutu nowych wersji modelu Chief, który po raz pierwszy pojawił się 100 lat temu, czyli w 1921 r. Nowa generacja tego klasycznego cruisera tradycyjnie dla tego rodzaju motocykli wygląda minimalistycznie. Stalowa rama i dwucylindrowy widlasty silnik to klasyka gatunku. W 2021 r. wszystkie wersje modelu Chief otrzymały krótki tylny błotnik, zbiornik paliwa o pojemności 15,1 l i tylne amortyzatory z regulacją naprężenia wstępnego.

Choć Indian Chief ma wyglądać klasycznie i być w starym stylu, to oczywiście nie mogło zabraknąć nowoczesnych rozwiązań współczesnych maszyn. Wszystkie trzy odmiany cruisera mają pełne światła LED, bezkluczykowy zapłon oraz tempomat. System multimedialny Ride Command pozwala na podłączenie telefonu za pomocą Bluetootha lub USB, a obsługiwany jest przełącznikami na kierownicy czy dotykowo na okrągłym wyświetlaczu. Całość można połączyć z zestawem bezprzewodowym pod kaskiem.

Indian Chief Bobber Dark Horse
Indian Chief Bobber Dark Horse © Materiały prasowe | Indian

Za napęd Indiana Chief odpowiada klasyczny dwucylindrowy widlasty silnik o pojemności 1890 cm3 i maksymalnym momencie obrotowym równym 162 Nm. Typowo dla cruiserów motocykl ten ma stosunkowo krótki rozstaw osi wynoszący 1626 mm, a przede wszystkim nisko znajdujące się siedzisko – na wysokości 662 mm. Wraz z płynami w podstawowej wersji Indian Chief waży 304 kg.

Nowa wersja amerykańskiego cruisera jest dostępna w trzech wersjach – Chief Dark Horse, Chief Bobber Dark Horse i Super Chief Limited. Pierwszy z nich ma czarne wykończenie, 19-calowe odlewane felgi i wąską obudowę reflektora. Chief Bobber Dark Horse otrzymał wyższą kierownicę, 16-calowe szprychowe felgi z balonowymi oponami, większą osłonę przedniego światła oraz obudowy przedniego widelca i tylnych amortyzatorów. Super Chief Limited jest natomiast najbardziej turystyczny dzięki siedzisku z miejscem dla pasażera, szybce czy skórzanym sakwom. Wersję tę wyróżnia też chromowane wykończenie.

Indian Super Chief Limited
Indian Super Chief Limited © Materiały prasowe | Indian

Podstawowe ceny trzech odmian cruisera od Indiana to odpowiednio – 76 900 zł za wersję Chief Dark Horse, 88 900 zł za Chief Bobber Dark Horse i 99 900 zł za Super Chief Limited. Dodatkowo - jak przystało na motocykle tego typu - producent oferuje do nich aż 70 różnych dodatków.

Indian Chief Bobber Dark Horse
Indian Chief Bobber Dark Horse © Materiały prasowe | Indian
Indian Chief Dark Horse
Indian Chief Dark Horse © Materiały prasowe | Indian
Źródło artykułu: WP Moto

Wybrane dla Ciebie

Wideo: Motorowerzysta "kaskader" uciekał przed policją. Miał kilka powodów
Wideo: Motorowerzysta "kaskader" uciekał przed policją. Miał kilka powodów
Odświeżony Barton B-Max już w sprzedaży. Użytkownicy docenią zmiany
Odświeżony Barton B-Max już w sprzedaży. Użytkownicy docenią zmiany
Kawasaki Z1100 na 2026 r. Jeszcze więcej emocji
Kawasaki Z1100 na 2026 r. Jeszcze więcej emocji
Ducati prezentuje nowe modele Diavel V4 RS i Multistrada V4 RS
Ducati prezentuje nowe modele Diavel V4 RS i Multistrada V4 RS
Pierwsza jazda: Suzuki GSX-8T i GSX-8TT - takich motocykli chcemy
Pierwsza jazda: Suzuki GSX-8T i GSX-8TT - takich motocykli chcemy
Voge DS800 Rally: Nowy motocykl adventure już w Polsce
Voge DS800 Rally: Nowy motocykl adventure już w Polsce
Baggery na MotoGP. Amerykańskie wyścigi stają się globalne
Baggery na MotoGP. Amerykańskie wyścigi stają się globalne
Wielki festiwal motocyklowy już niedługo. Kolejna edycja słynnej imprezy
Wielki festiwal motocyklowy już niedługo. Kolejna edycja słynnej imprezy
Test: Voge SR 1 ADV - SUV wśród 125 cm3
Test: Voge SR 1 ADV - SUV wśród 125 cm3
Test: Harley-Davidson Street Bob - kupujesz silnik, reszta jest w gratisie
Test: Harley-Davidson Street Bob - kupujesz silnik, reszta jest w gratisie
Test: Honda GB350S - prostota znów się sprawdziła
Test: Honda GB350S - prostota znów się sprawdziła
Konrad Dąbrowski gotowy na wyzwania Baja España Aragón 2025
Konrad Dąbrowski gotowy na wyzwania Baja España Aragón 2025