Najbardziej innowacyjne marki w motoryzacji
Stoimy u progu rewolucji w motoryzacji. Wymusi ją nie tylko oczekiwanie klientów na pojazdy autonomiczne, ale też spodziewane zaostrzenia limitów emisji CO2 przez samochody. Które marki najpilniej przygotowują się do czekającego nas skoku technologicznego?
Firma Clarivate Analitics podsumowała rok 2016 pod względem innowacyjności w motoryzacji. Jak wynika z “The State of Innovation Report 2017”, aż 31 proc. spośród zgłoszonych patentów związane było z rozwojem samochodów autonomicznych. Przeważały tu systemy nawigacyjne i aktywnego bezpieczeństwa. Jednym z takich przykładów jest układ, który wykrywa samochody w martwym polu i zwalnia, aby pojazd z tyłu pojawił się w lusterku bocznym, zanim samochód przełączy się z trybu autonomicznego na manualny, a kontrolę nad jazdą obejmie człowiek.
Na drugim miejscu wśród zgłoszonych patentów są pomysły związane z rozwojem napędów nisko- i bezemisyjnych. W 2016 roku stanowiły one 23 proc. pomysłów. O tym, jak to ważne, przekonają nas najbliższe lata. Władze Unii Europejskiej chcą zaostrzenia norm emisji CO2 dla samochodów. Jeśli swoje plany wprowadzą w życie, po 2020 roku samochody z tradycyjnymi napędami będą wypierane przez pojazdy hybrydowe, elektryczne lub na ogniwa paliwowe.
Które marki związane z przemysłem motoryzacyjnym okazały się najbardziej innowacyjne w 2016 roku? Oto one:
- Toyota (3,8 tys. patentów)
- Hyundai (2,7 tys. patentów)
- Ford (2 tys. patentów)
- Robert Bosch (2 tys. patentów)
- Denso (2 tys. patentów)
- Volkswagen (1,9 tys. patentów)
- Honda (1,6 tys. patentów)
- Daimler (1,6 tys. patentów)
- General Motors (1,1 tys. patentów)
- BAIC Motors (1,1 tys. patentów)