MV Agusta F3 Rosso dostała sporo usprawnień na 2021 r. 

Sportowe F3 od MV Agusty otrzymało nie tylko silnik spełniający normę Euro 5, ale też wiele innych nowości. Włoska marka po raz kolejny pokazuje, że chce, aby wszystkie maszyny w jej ofercie były tak świeże, jak to tylko możliwe.

MV Agusta F3 RossoMV Agusta F3 Rosso
Źródło zdjęć: © Materiały prasowe | MV Agusta
Szymon Jasina

Po tym, jak MV Agusta pokazała nowe Superveloce, było pewne, że również R3 Rosso, na którym bazuje, otrzyma spory zestaw nowości. Trzycylindrowy silnik o pojemności 798 cm3 oczywiście został dostosowany do normy Euro 5 i generuje 147 KM przy 13 000 obr./min. oraz 88 Nm przy 10 100 obr./min.

W silniku zastosowano m.in. DLC na wielu elementach, dzięki czemu zmniejszono tarcie i poprawiono niezawodność. Aby dostosować motocykl do nowych ekologicznych wymogów, mocno zmieniono układ wydechowy oraz zastosowano nowe wtryskiwacze. Podobnie jak w przypadku Superveloce, tak też MV Agusta F3 Rosso otrzymała nową chłodnicę, która jest o 5 proc. wydajniejsza od poprzedniej. Wzmocniono też sprzęgło i zastosowano trzecią generację działającego w górę i w dół quickshiftera, który ma lepiej działać dzięki nowemu czujnikowi.

MV Agusta F3 Rosso
MV Agusta F3 Rosso © Materiały prasowe | MV Agusta

MV Agusta F3 Rosso otrzymała też nowości elektroniczne znane z innych modeli włoskiej marki. Jest to poprawiony układ IMU odpowiedzialny za działanie takich systemów jak cornering ABS czy kontrola trakcji. System kontroli unoszenia przedniego koła pozwala na łatwiejsze wykonywanie kontrolowanego wheelie, zamiast całkowicie mu przeciwdziałać.

Nie zabrakło też nowego wyświetlacza o przekątnej 5,5 cala. Dzięki Bluetoothowi i aplikacji MV Ride na telefony z systemem Android lub iOS można zmieniać ustawienia motocykla z poziomu urządzenia mobilnego, ale też planować i rejestrować swoje trasy przejazdu podczas wycieczek motocyklowych.

MV Agusta F3 Rosso
MV Agusta F3 Rosso © Materiały prasowe | MV Agusta

Zmiany stylistyczne w modelu F3 Rosso są kosmetyczne. Nową wersję na 2021 r. najłatwiej poznać po innych zakończeniach trzech rur wydechowych – teraz nie są one już okrągłe. Oczywiście, zgodnie z nazwą, motocykl oferowany jest w czerwonym malowaniu, które uzupełnia czarna kratownicowa rama.

Wybrane dla Ciebie

Wideo: Motorowerzysta "kaskader" uciekał przed policją. Miał kilka powodów
Wideo: Motorowerzysta "kaskader" uciekał przed policją. Miał kilka powodów
Odświeżony Barton B-Max już w sprzedaży. Użytkownicy docenią zmiany
Odświeżony Barton B-Max już w sprzedaży. Użytkownicy docenią zmiany
Kawasaki Z1100 na 2026 r. Jeszcze więcej emocji
Kawasaki Z1100 na 2026 r. Jeszcze więcej emocji
Ducati prezentuje nowe modele Diavel V4 RS i Multistrada V4 RS
Ducati prezentuje nowe modele Diavel V4 RS i Multistrada V4 RS
Pierwsza jazda: Suzuki GSX-8T i GSX-8TT - takich motocykli chcemy
Pierwsza jazda: Suzuki GSX-8T i GSX-8TT - takich motocykli chcemy
Voge DS800 Rally: Nowy motocykl adventure już w Polsce
Voge DS800 Rally: Nowy motocykl adventure już w Polsce
Baggery na MotoGP. Amerykańskie wyścigi stają się globalne
Baggery na MotoGP. Amerykańskie wyścigi stają się globalne
Wielki festiwal motocyklowy już niedługo. Kolejna edycja słynnej imprezy
Wielki festiwal motocyklowy już niedługo. Kolejna edycja słynnej imprezy
Test: Voge SR 1 ADV - SUV wśród 125 cm3
Test: Voge SR 1 ADV - SUV wśród 125 cm3
Test: Harley-Davidson Street Bob - kupujesz silnik, reszta jest w gratisie
Test: Harley-Davidson Street Bob - kupujesz silnik, reszta jest w gratisie
Test: Honda GB350S - prostota znów się sprawdziła
Test: Honda GB350S - prostota znów się sprawdziła
Konrad Dąbrowski gotowy na wyzwania Baja España Aragón 2025
Konrad Dąbrowski gotowy na wyzwania Baja España Aragón 2025