MV Agusta F3 Rosso dostała sporo usprawnień na 2021 r.
Sportowe F3 od MV Agusty otrzymało nie tylko silnik spełniający normę Euro 5, ale też wiele innych nowości. Włoska marka po raz kolejny pokazuje, że chce, aby wszystkie maszyny w jej ofercie były tak świeże, jak to tylko możliwe.
Po tym, jak MV Agusta pokazała nowe Superveloce, było pewne, że również R3 Rosso, na którym bazuje, otrzyma spory zestaw nowości. Trzycylindrowy silnik o pojemności 798 cm3 oczywiście został dostosowany do normy Euro 5 i generuje 147 KM przy 13 000 obr./min. oraz 88 Nm przy 10 100 obr./min.
W silniku zastosowano m.in. DLC na wielu elementach, dzięki czemu zmniejszono tarcie i poprawiono niezawodność. Aby dostosować motocykl do nowych ekologicznych wymogów, mocno zmieniono układ wydechowy oraz zastosowano nowe wtryskiwacze. Podobnie jak w przypadku Superveloce, tak też MV Agusta F3 Rosso otrzymała nową chłodnicę, która jest o 5 proc. wydajniejsza od poprzedniej. Wzmocniono też sprzęgło i zastosowano trzecią generację działającego w górę i w dół quickshiftera, który ma lepiej działać dzięki nowemu czujnikowi.
MV Agusta F3 Rosso otrzymała też nowości elektroniczne znane z innych modeli włoskiej marki. Jest to poprawiony układ IMU odpowiedzialny za działanie takich systemów jak cornering ABS czy kontrola trakcji. System kontroli unoszenia przedniego koła pozwala na łatwiejsze wykonywanie kontrolowanego wheelie, zamiast całkowicie mu przeciwdziałać.
Nie zabrakło też nowego wyświetlacza o przekątnej 5,5 cala. Dzięki Bluetoothowi i aplikacji MV Ride na telefony z systemem Android lub iOS można zmieniać ustawienia motocykla z poziomu urządzenia mobilnego, ale też planować i rejestrować swoje trasy przejazdu podczas wycieczek motocyklowych.
Zmiany stylistyczne w modelu F3 Rosso są kosmetyczne. Nową wersję na 2021 r. najłatwiej poznać po innych zakończeniach trzech rur wydechowych – teraz nie są one już okrągłe. Oczywiście, zgodnie z nazwą, motocykl oferowany jest w czerwonym malowaniu, które uzupełnia czarna kratownicowa rama.