Wygląda jak klasyk, a jest naszpikowany elektroniką. MV Agusta prezentuje nowe Superveloce
MV Agusta Superveloce to najbardziej niezwykły model w ofercie włoskiej marki. Sportowy motocykl o wyglądzie inspirowanym latami 60. i 70. Jednak pod wyjątkowym nadwoziem kryje się bardzo nowoczesna maszyna. Motocykl ten przeszedł właśnie spore zmiany i dostał dużo nowości.
MV Agusta nazywa swój model Superveloce przedstawicielem gatunku neoklasyków i chyba trudno o lepsze określenie. Motocykl ten łączy inspirowaną maszynami sportowymi sprzed ponad pół wieku sylwetkę z najnowocześniejszymi rozwiązaniami technicznymi, których można by nawet się nie spodziewać po tak małym producencie. Model Superveloce sprzedawany jest dopiero rok, ale już przeszedł spore zmiany.
Jak łatwo się domyślić, pierwszą z nich było dostosowanie silnika do normy emisji spalin Euro 5. Zmiany w jednostce napędowej objęły między innymi zawory, wał korbowy czy komputer sterujący jej pracą. Choć moc maksymalna trzycylindrowej konstrukcji o pojemności 798 cm3 nadal wynosi 147 KM, to MV Agusta chwali się, że udało się poprawić jej osiągi dzięki temu, że teraz przebieg krzywych mocy i momentu obrotowego jest bardziej liniowy. W efekcie uzyskano lepszą reakcję na dodawanie gazu, a motocykl jest łatwiejszy w opanowaniu.
Wśród usprawnień związanych z napędem można jeszcze wymienić lepsze chłodzeniu oleju silnika i skrzyni biegów, nowe sprzęgło i poprawioną elektronicznie sterowaną przekładnię (EAS 3.0).
Nowe MV Agusta Superveloce otrzymało też sporo usprawnień w zakresie elektroniki wspomagającej kierowcę. Nowy sześcioosiowy układ poprawia między innymi działanie systemu cornering ABS. Położenie motocykla w zakręcie ma też wpływ na pracę kontroli trakcji, która z jednej strony ma zapewniać bezpieczeństwo, a z drugiej jak najlepsze osiągi. Motocykl jest też wyposażony w system launch control i system, który pozwala na uniesienie przedniego koła, ale przy zachowaniu kontroli i bezpieczeństwa.
Wiele o nowoczesności MV Agusty Superveloce mówi też GPS i Bluetooth znajdujące się na pokładzie. A raczej to, co się z nimi wiąże. Po połączeniu smartfonu z motocyklem za pomocą aplikacji można sterować wieloma ustawieniami maszyny – np. trybami jazdy, ogranicznikiem prędkości, pracą systemu quickshifter czy odpowiedzią silnika na ruch manetką gazu. Do tego można planować trasy i korzystać z nawigacji. Podczas wycieczek możliwe jest rejestrowanie nie tylko drogi, jaką się jechało, ale też całej telemetrii (od prędkości po przechyły motocykla), a następnie dzielenie się tym z innymi właścicielami motocykli MV Agusta. Oczywiście informacje ze smartfonu są wyświetlane na 5,5-calowym ekranie jednośladu. Dodatkowo darmowo można korzystać z aplikacji MV Green Box, która pokazuje lokalizację motocykla – gdy zapomni się, gdzie się zaparkowało lub w razie kradzieży.
Stylistycznie MV Agusta Superveloce niemal nie uległa zmianie. Odświeżony model można rozpoznać po nieco innej, bardziej agresywnie wyglądającej potrójnej końcówce wydechu. Projektanci (obok standardowej odmiany 800) stworzyli też wersję S. Wyróżnia się ona biało-złotym malowaniem, szprychowymi felgami i dwuosobowym siedziskiem z brązowej alcantary.