Wygląda jak klasyk, a jest naszpikowany elektroniką. MV Agusta prezentuje nowe Superveloce

MV Agusta Superveloce to najbardziej niezwykły model w ofercie włoskiej marki. Sportowy motocykl o wyglądzie inspirowanym latami 60. i 70. Jednak pod wyjątkowym nadwoziem kryje się bardzo nowoczesna maszyna. Motocykl ten przeszedł właśnie spore zmiany i dostał dużo nowości.

MV Agusta Superveloce 800MV Agusta Superveloce 800
Źródło zdjęć: © Materiały prasowe | MV Agusta
Szymon Jasina

MV Agusta nazywa swój model Superveloce przedstawicielem gatunku neoklasyków i chyba trudno o lepsze określenie. Motocykl ten łączy inspirowaną maszynami sportowymi sprzed ponad pół wieku sylwetkę z najnowocześniejszymi rozwiązaniami technicznymi, których można by nawet się nie spodziewać po tak małym producencie. Model Superveloce sprzedawany jest dopiero rok, ale już przeszedł spore zmiany.

Jak łatwo się domyślić, pierwszą z nich było dostosowanie silnika do normy emisji spalin Euro 5. Zmiany w jednostce napędowej objęły między innymi zawory, wał korbowy czy komputer sterujący jej pracą. Choć moc maksymalna trzycylindrowej konstrukcji o pojemności 798 cm3 nadal wynosi 147 KM, to MV Agusta chwali się, że udało się poprawić jej osiągi dzięki temu, że teraz przebieg krzywych mocy i momentu obrotowego jest bardziej liniowy. W efekcie uzyskano lepszą reakcję na dodawanie gazu, a motocykl jest łatwiejszy w opanowaniu.

Wśród usprawnień związanych z napędem można jeszcze wymienić lepsze chłodzeniu oleju silnika i skrzyni biegów, nowe sprzęgło i poprawioną elektronicznie sterowaną przekładnię (EAS 3.0).

MV Agusta Superveloce
MV Agusta Superveloce © Materiały prasowe | MV Agusta

Nowe MV Agusta Superveloce otrzymało też sporo usprawnień w zakresie elektroniki wspomagającej kierowcę. Nowy sześcioosiowy układ poprawia między innymi działanie systemu cornering ABS. Położenie motocykla w zakręcie ma też wpływ na pracę kontroli trakcji, która z jednej strony ma zapewniać bezpieczeństwo, a z drugiej jak najlepsze osiągi. Motocykl jest też wyposażony w system launch control i system, który pozwala na uniesienie przedniego koła, ale przy zachowaniu kontroli i bezpieczeństwa.

Wiele o nowoczesności MV Agusty Superveloce mówi też GPS i Bluetooth znajdujące się na pokładzie. A raczej to, co się z nimi wiąże. Po połączeniu smartfonu z motocyklem za pomocą aplikacji można sterować wieloma ustawieniami maszyny – np. trybami jazdy, ogranicznikiem prędkości, pracą systemu quickshifter czy odpowiedzią silnika na ruch manetką gazu. Do tego można planować trasy i korzystać z nawigacji. Podczas wycieczek możliwe jest rejestrowanie nie tylko drogi, jaką się jechało, ale też całej telemetrii (od prędkości po przechyły motocykla), a następnie dzielenie się tym z innymi właścicielami motocykli MV Agusta. Oczywiście informacje ze smartfonu są wyświetlane na 5,5-calowym ekranie jednośladu. Dodatkowo darmowo można korzystać z aplikacji MV Green Box, która pokazuje lokalizację motocykla – gdy zapomni się, gdzie się zaparkowało lub w razie kradzieży.

MV Agusta Superveloce S
MV Agusta Superveloce S © Materiały prasowe | MV Agusta

Stylistycznie MV Agusta Superveloce niemal nie uległa zmianie. Odświeżony model można rozpoznać po nieco innej, bardziej agresywnie wyglądającej potrójnej końcówce wydechu. Projektanci (obok standardowej odmiany 800) stworzyli też wersję S. Wyróżnia się ona biało-złotym malowaniem, szprychowymi felgami i dwuosobowym siedziskiem z brązowej alcantary.

Źródło artykułu: WP Moto

Wybrane dla Ciebie

Wideo: Motorowerzysta "kaskader" uciekał przed policją. Miał kilka powodów
Wideo: Motorowerzysta "kaskader" uciekał przed policją. Miał kilka powodów
Odświeżony Barton B-Max już w sprzedaży. Użytkownicy docenią zmiany
Odświeżony Barton B-Max już w sprzedaży. Użytkownicy docenią zmiany
Kawasaki Z1100 na 2026 r. Jeszcze więcej emocji
Kawasaki Z1100 na 2026 r. Jeszcze więcej emocji
Ducati prezentuje nowe modele Diavel V4 RS i Multistrada V4 RS
Ducati prezentuje nowe modele Diavel V4 RS i Multistrada V4 RS
Pierwsza jazda: Suzuki GSX-8T i GSX-8TT - takich motocykli chcemy
Pierwsza jazda: Suzuki GSX-8T i GSX-8TT - takich motocykli chcemy
Voge DS800 Rally: Nowy motocykl adventure już w Polsce
Voge DS800 Rally: Nowy motocykl adventure już w Polsce
Baggery na MotoGP. Amerykańskie wyścigi stają się globalne
Baggery na MotoGP. Amerykańskie wyścigi stają się globalne
Wielki festiwal motocyklowy już niedługo. Kolejna edycja słynnej imprezy
Wielki festiwal motocyklowy już niedługo. Kolejna edycja słynnej imprezy
Test: Voge SR 1 ADV - SUV wśród 125 cm3
Test: Voge SR 1 ADV - SUV wśród 125 cm3
Test: Harley-Davidson Street Bob - kupujesz silnik, reszta jest w gratisie
Test: Harley-Davidson Street Bob - kupujesz silnik, reszta jest w gratisie
Test: Honda GB350S - prostota znów się sprawdziła
Test: Honda GB350S - prostota znów się sprawdziła
Konrad Dąbrowski gotowy na wyzwania Baja España Aragón 2025
Konrad Dąbrowski gotowy na wyzwania Baja España Aragón 2025