CFMoto MT800 to pierwszy motocykl turystyczny tej marki. Napędza go silnik KTM-a

W internecie się pojawiło pierwsze oficjalne zdjęcie turystycznego CFMoto MT800. Motocykl ten jest owocem współpracy chińskiej firmy z KTM-em i trzeba przyznać, że prezentuje się świetnie. Nie będzie niespodzianką, jeśli właśnie takie modele staną się sposobem CFMoto na podbój Europy.

CFMoto MT800CFMoto MT800
Źródło zdjęć: © Materiały prasowe | CFMoto
Szymon Jasina

Współpraca europejskich firm motocyklowych z chińskimi czy indyjskimi nie powinna dziwić. KTM w blisko 48 proc. należy do firmy Bajaj, która jest najwięcej wartym producentem motocykli na świecie. Austriacy jednak współpracują też z Chińczykami, a dokładniej z CFMoto.

W Polsce firma ta znana jest przede wszystkim z quadów, ale coraz mocniej rozwija się na rynku motocykli. Taka współpraca z jednej strony jest dla KTM-a sposobem na dodatkowy zarobek, a chińskiej firmie pozwala rozwijać się dużo szybciej dzięki doświadczeniu austriackiego producenta. Co więcej, to właśnie dzięki tej kooperacji KTM mógł wejść na ogromny chiński rynek.

W internecie jeszcze przed premierą pojawiło się zdjęcie modelu CFMoto MT800. Jest to turystyk napędzany silnikiem KTM-a, znanym z takich motocykli jak 790 Adventure czy 790 Duke. W obu maszynach dwucylindrowa rzędowa jednostka o pojemności 799 cm3 została tak zestrojona, aby odpowiadać charakterem danemu modeli. Nie wiadomo, w jakiej konfiguracji trafi do CFMoto MT800, ale można się spodziewać tej z Adventure. To by oznaczało maksymalną moc 95 KM i maksymalny moment obrotowy 88 Nm.

CFMoto MT800 to pierwszy motocykl klasy adventure chińskiej marki i trzeba przyznać, że na zdjęciu prezentuje się bardzo dobrze. Swoim wyglądem nie odbiega od modeli uznanych i doświadczonych producentów. Jak widać, Chińczycy nie tylko wzięli silnik KTM-a, ale też uważnie przyjrzeli się konstrukcjom dostępnym na rynku. Ujawniony CFMoto MT800 ma osłonę silnika, dodatkowe światła, osłony dłoni, duże kufry i przede wszystkim stylistykę, która na pewno wielu osobom przypadnie do gustu.

Pokazany motocykl wyposażony jest w szprychowe koła, ale wcześniejsze zdjęcia pokazywały też drugą wersję tego modelu. Będzie to bardziej drogowa, a mniej offroadowa odmiana. Będzie mieć aluminiowe felgi, ale nie dostanie m.in. płyty osłaniającej silnik i kolektor wylotowy od dołu. Co ciekawe, koła CFMoto MT800 mają być mniejsze niż w modelu KTM 790 Adventure, natomiast rozstaw osi nieco większy.

CFMoto MT800 to kolejny obok turystycznego 1250TR-G nadchodzący efekt współpracy z firmą KTM. Jak widać, jest to sposób Chińczyków na wejście na rynek dużych motocykli. Pozostaje zatem czekać, czy modele te trafią do Europy i jak wypadną na tle konkurencji.

Wybrane dla Ciebie

Kawasaki Z1100 na 2026 r. Jeszcze więcej emocji
Kawasaki Z1100 na 2026 r. Jeszcze więcej emocji
Ducati prezentuje nowe modele Diavel V4 RS i Multistrada V4 RS
Ducati prezentuje nowe modele Diavel V4 RS i Multistrada V4 RS
Pierwsza jazda: Suzuki GSX-8T i GSX-8TT - takich motocykli chcemy
Pierwsza jazda: Suzuki GSX-8T i GSX-8TT - takich motocykli chcemy
Voge DS800 Rally: Nowy motocykl adventure już w Polsce
Voge DS800 Rally: Nowy motocykl adventure już w Polsce
Baggery na MotoGP. Amerykańskie wyścigi stają się globalne
Baggery na MotoGP. Amerykańskie wyścigi stają się globalne
Wielki festiwal motocyklowy już niedługo. Kolejna edycja słynnej imprezy
Wielki festiwal motocyklowy już niedługo. Kolejna edycja słynnej imprezy
Test: Voge SR 1 ADV - SUV wśród 125 cm3
Test: Voge SR 1 ADV - SUV wśród 125 cm3
Test: Harley-Davidson Street Bob - kupujesz silnik, reszta jest w gratisie
Test: Harley-Davidson Street Bob - kupujesz silnik, reszta jest w gratisie
Test: Honda GB350S - prostota znów się sprawdziła
Test: Honda GB350S - prostota znów się sprawdziła
Konrad Dąbrowski gotowy na wyzwania Baja España Aragón 2025
Konrad Dąbrowski gotowy na wyzwania Baja España Aragón 2025
Test: Harley-Davidson Fat Boy - stylowa ikona popkultury
Test: Harley-Davidson Fat Boy - stylowa ikona popkultury
Czołówka motocykla i auta. Alkomat wskazał przyczynę
Czołówka motocykla i auta. Alkomat wskazał przyczynę