KTM 125 Duke – cena, informacje, dane techniczne

Najmniejszy przedstawiciel rodziny Duke marki KTM to naked, którym można jeździć na kategorię B. Ma on wygląd większych maszyn i oferuje największą możliwą moc w motocyklu dla osób, które nie posiadają prawa jazdy na jednoślad.

KTM 125 DukeKTM 125 Duke
Źródło zdjęć: © Materiały prasowe | KTM
Szymon Jasina
oprac.  Szymon Jasina

Motocykl z silnikiem 125 cm3 nie musi oznaczać małej maszyny z wyglądem, który od razu zdradza, jaki ma napęd. Na rynku nie brakuje takich jednośladów, które prezencją, ale też rozwiązaniami technicznymi nie odbiegają tak bardzo od większych motocykli. Wśród miejskich nakedów znaleźć można np. model KTM 125 Duke.

Podobnie jak cała linia o nazwie Duke, jest to naked, który wygląda nowocześnie i agresywnie. Zadbano o to, aby z jednocylindrowego czterosuwowego silnika o pojemności 125 cm3 wycisnąć wszystko, co tylko się da w granicach prawa jazdy kategorii A1, a więc w Polsce też możliwości jazdy przez posiadaczy uprawnień kategorii B. Oznacza to moc równą 11 kW, czyli 15 KM. Maksymalny moment obrotowy wynosi 12 Nm, a napęd przekazywany jest za pośrednictwem 6-stopniowej skrzyni biegów – jak w większych i mocniejszych modelach. Zbiornik paliwa ma pojemność 13,4 l, co nawet przy nieco większym zużyciu niż deklarowane przez producenta 2,42 l/100 km zapewnia spory zasięg.

KTM 125 Duke
KTM 125 Duke © Materiały prasowe | KTM

Jeśli chodzi o zawieszenie to KTM 125 Duke z przodu ma widelec upside-down, natomiast z tyłu amortyzator z progresywną sprężyną 150 mm i możliwością regulacji naprężenia wstępnego, dzięki czemu można dostosować motocykl do tego, czy podróżuje się samemu, z pasażerem, czy może z bagażem. KTM 125 Duke ma hamulce tarczowe zarówno z przodu (300 mm), jak i z tyłu (230 mm). Wyposażony jest też w system ABS. Motocykl waży 139 kg, a siedzisko znajduje się na wysokości 830 mm.

KTM 125 Duke kosztuje 19 900 zł. Oferowane jest też do niego sporo akcesoriów, jak np. wydech przygotowany przez firmę Akrapovic.

KTM 125 Duke
KTM 125 Duke © Materiały prasowe | KTM
Źródło artykułu: WP Moto

Wybrane dla Ciebie

Wideo: Motorowerzysta "kaskader" uciekał przed policją. Miał kilka powodów
Wideo: Motorowerzysta "kaskader" uciekał przed policją. Miał kilka powodów
Odświeżony Barton B-Max już w sprzedaży. Użytkownicy docenią zmiany
Odświeżony Barton B-Max już w sprzedaży. Użytkownicy docenią zmiany
Kawasaki Z1100 na 2026 r. Jeszcze więcej emocji
Kawasaki Z1100 na 2026 r. Jeszcze więcej emocji
Ducati prezentuje nowe modele Diavel V4 RS i Multistrada V4 RS
Ducati prezentuje nowe modele Diavel V4 RS i Multistrada V4 RS
Pierwsza jazda: Suzuki GSX-8T i GSX-8TT - takich motocykli chcemy
Pierwsza jazda: Suzuki GSX-8T i GSX-8TT - takich motocykli chcemy
Voge DS800 Rally: Nowy motocykl adventure już w Polsce
Voge DS800 Rally: Nowy motocykl adventure już w Polsce
Baggery na MotoGP. Amerykańskie wyścigi stają się globalne
Baggery na MotoGP. Amerykańskie wyścigi stają się globalne
Wielki festiwal motocyklowy już niedługo. Kolejna edycja słynnej imprezy
Wielki festiwal motocyklowy już niedługo. Kolejna edycja słynnej imprezy
Test: Voge SR 1 ADV - SUV wśród 125 cm3
Test: Voge SR 1 ADV - SUV wśród 125 cm3
Test: Harley-Davidson Street Bob - kupujesz silnik, reszta jest w gratisie
Test: Harley-Davidson Street Bob - kupujesz silnik, reszta jest w gratisie
Test: Honda GB350S - prostota znów się sprawdziła
Test: Honda GB350S - prostota znów się sprawdziła
Konrad Dąbrowski gotowy na wyzwania Baja España Aragón 2025
Konrad Dąbrowski gotowy na wyzwania Baja España Aragón 2025