BMW w natarciu. Kolejne wersje dużego cruisera – R 18 B i R 18 Transcontinental

O tym, że BMW będzie chciało maksymalnie wykorzystać stworzony praktycznie w całości od podstaw model R 18, już pisaliśmy. Teraz z amerykańskich dokumentów homologacyjnych wiadomo, że niedługo do oferty dołączy nie jedna, a dwie kolejne wersje tego dużego cruisera.

BMW R 18BMW R 18
Źródło zdjęć: © Materiały prasowe | BMW
Szymon Jasina

Już dziś w sprzedaży jest podstawowe BMW R 18 i wyposażona m.in. w sakwy oraz przednią szybę odmiana R 18 Classic. Ta druga to - stylizowana na amerykańską modłę - nieco bardziej turystyczna wersja, jednak turystyki pełną gębą dopiero powstają. Już od pewnego czasu w internecie pojawiają się informacje, ale też modele 3D i zdjęcia testowanych prototypów nowej odmiany BMW R 18. Wszystkie plotki wskazywały, że będzie się nazywać Transcontinental. Teraz okazuje się, że prawda jest nieco inna.

Na amerykańskich dokumentach homologacyjnych wymienione są cztery wersje BMW R 18 – dwie już znane i dwie nowe, nazwane R 18 B i R 18 Transcontinental. Z danych dotyczących ciężaru i wielkości tych maszyn można wywnioskować, że ujawniony już nowy model to tak naprawdę odmiana B, a Transcontinental będzie jeszcze bogatszą odmianą.

Obie nowe wersje będą pełnoprawnymi motocyklami turystycznymi. Od standardowego BMW R 18 będą się odróżniać większym (szerszym) zbiornikiem paliwa, wygodniejszym siedziskiem (również dla pasażera), twardymi kuframi, a przede wszystkim dużą przednią owiewką w stylu znanym choćby z turystycznych modeli Harleya-Davidsona. Od strony kierowcy będzie ona kryła rozbudowany zestaw wskaźników i dotykowy kolorowy ekran komputera pokładowego. Prawdopodobnie motocykle te będą też oferowane z przednim radarem i adaptacyjnym tempomatem (przynajmniej jako opcją).

BMW R 18 B będzie zatem baggerem, a R 18 Transcontinental pełnym turystykiem. Odmiana ta będzie dodatkowo wyposażona w centralny kufer, który powinien służyć też za oparcie dla pasażera. Dzięki temu motocykl ten będzie jeszcze bardziej komfortowy i pozwoli na zabranie większego bagażu. Przy tym będzie też nieco dłuższy i jeszcze cięższy.

Amerykańskie dokumenty mówią o motocyklach na rok modelowy 2022, a to oznacza, że nowe wersje BMW R 18 powinniśmy zobaczyć jeszcze w 2021 r.

Wybrane dla Ciebie
Nowa Honda CB1000F spodoba się wielbicielom stylu retro
Nowa Honda CB1000F spodoba się wielbicielom stylu retro
Wideo: Motorowerzysta "kaskader" uciekał przed policją. Miał kilka powodów
Wideo: Motorowerzysta "kaskader" uciekał przed policją. Miał kilka powodów
Odświeżony Barton B-Max już w sprzedaży. Użytkownicy docenią zmiany
Odświeżony Barton B-Max już w sprzedaży. Użytkownicy docenią zmiany
Kawasaki Z1100 na 2026 r. Jeszcze więcej emocji
Kawasaki Z1100 na 2026 r. Jeszcze więcej emocji
Ducati prezentuje nowe modele Diavel V4 RS i Multistrada V4 RS
Ducati prezentuje nowe modele Diavel V4 RS i Multistrada V4 RS
Pierwsza jazda: Suzuki GSX-8T i GSX-8TT - takich motocykli chcemy
Pierwsza jazda: Suzuki GSX-8T i GSX-8TT - takich motocykli chcemy
Voge DS800 Rally: Nowy motocykl adventure już w Polsce
Voge DS800 Rally: Nowy motocykl adventure już w Polsce
Baggery na MotoGP. Amerykańskie wyścigi stają się globalne
Baggery na MotoGP. Amerykańskie wyścigi stają się globalne
Wielki festiwal motocyklowy już niedługo. Kolejna edycja słynnej imprezy
Wielki festiwal motocyklowy już niedługo. Kolejna edycja słynnej imprezy
Test: Voge SR 1 ADV - SUV wśród 125 cm3
Test: Voge SR 1 ADV - SUV wśród 125 cm3
Test: Harley-Davidson Street Bob - kupujesz silnik, reszta jest w gratisie
Test: Harley-Davidson Street Bob - kupujesz silnik, reszta jest w gratisie
Test: Honda GB350S - prostota znów się sprawdziła
Test: Honda GB350S - prostota znów się sprawdziła