BMW szykuje model R 18 Transcontinental. Będzie to duży turystyczny motocykl

BMW R 18 to najważniejszy nowy model niemieckiej marki od lat. Stworzenie go trwało kilka lat i nie dziwi, że BMW chce wykorzystać tę konstrukcję, tworząc kolejne wersje. Kolejnym zupełnie nowym rodzajem motocykla w ofercie tego producenta będzie R 18 Transcontinental – turystyk z dużymi owiewkami i kuframi.

BMW R 18 ClassicBMW R 18 Classic
Źródło zdjęć: © Materiały prasowe | BMW
Szymon Jasina

BMW R 18 to pierwszy duży cruiser w historii tej marki. Jego twórcy wiedzieli, że jeśli model ten ma zaistnieć na rynku i odnieść sukces nie tylko medialny, ale też finansowy, to trzeba dokładnie przemyśleć cały projekt. Przede wszystkim, co widać, BMW nie oszczędzało na niczym, tworząc R 18. Jest on dopracowany we wszystkich szczegółach i jeżdżąc nim, od razu ma się poczucie, że jest to maszyna bardzo dobrej jakości. Jednak Niemcy zadbali też o to, aby motocykl ten od razu był dostępny z wieloma elementami pozwalającymi na personalizację, a także aby jego konstrukcja umożliwiała łatwą i daleko posuniętą customizację.

Na tym jednak nie koniec. W ofercie już pojawiło się BMW R 18 Classic z sakwami, oldschoolową szybą, dodatkowymi światłami i prostymi wydechami. Jednak BMW szykuje coś więcej. Model R 18 Transcontinental otrzyma rozbudowaną przednią owiewkę w stylu turystycznych modeli, jak Indian Chieftain czy Harley-Davidson Electra Glide, Street Glide i Road Glide. Będzie ona nie tylko chroniła od wiatru, ale też zostanie w niej zamontowany zestaw zegarów (zamiast pojedynczego ze standardowego BMW R 18). Prawdopodobnie znajdzie się też miejsce na kolorowy wyświetlacz, który może być połączony z systemem multimedialnym.

Krótko mówiąc – należy się spodziewać, że nie tylko wyglądem, ale też wyposażeniem BMW R 18 Transcontinental będzie podobny do amerykańskich konkurentów. Na zdjęciach, na których uchwycono prototyp, widać, że nowa odmiana R 18 otrzyma dłuższe błotniki, gmole i grubsze (a zatem nieco wyższe) dwuosobowe siedzisko. Oczywiście w standardzie powinny znaleźć się też boczne kufry (w nieco innym stylu niż sakwy z modelu R 18 Classic). Co ciekawe, można też się spodziewać zmian konstrukcyjnych, jak zmniejszony kąt główki ramy i większy zbiornik paliwa.

Nie wiadomo, kiedy zadebiutuje turystyczna wersja niemieckiego cruisera, ale wygląda na to, że możemy już być pewni tego, jak się będzie nazywała. BMW zarejestrowało nazwę R 18 Transcontinental i pasuje ona właśnie do takiego motocykla. Jak widać, Niemcy się nie patyczkują i chcąc w pełni wykorzystać potencjał swojego nowego modelu, atakują amerykańską konkurencję na wszystkich dotychczas zdominowanych przez nią polach. Dla nas motocyklistów oznacza to większy wybór.

BMW R 18 Classic
BMW R 18 Classic © Materiały prasowe | BMW
Wybrane dla Ciebie
Konrad Dąbrowski na podium Rajdu Maroka
Konrad Dąbrowski na podium Rajdu Maroka
Nowa Honda CB1000F spodoba się wielbicielom stylu retro
Nowa Honda CB1000F spodoba się wielbicielom stylu retro
Wideo: Motorowerzysta "kaskader" uciekał przed policją. Miał kilka powodów
Wideo: Motorowerzysta "kaskader" uciekał przed policją. Miał kilka powodów
Odświeżony Barton B-Max już w sprzedaży. Użytkownicy docenią zmiany
Odświeżony Barton B-Max już w sprzedaży. Użytkownicy docenią zmiany
Kawasaki Z1100 na 2026 r. Jeszcze więcej emocji
Kawasaki Z1100 na 2026 r. Jeszcze więcej emocji
Ducati prezentuje nowe modele Diavel V4 RS i Multistrada V4 RS
Ducati prezentuje nowe modele Diavel V4 RS i Multistrada V4 RS
Pierwsza jazda: Suzuki GSX-8T i GSX-8TT - takich motocykli chcemy
Pierwsza jazda: Suzuki GSX-8T i GSX-8TT - takich motocykli chcemy
Voge DS800 Rally: Nowy motocykl adventure już w Polsce
Voge DS800 Rally: Nowy motocykl adventure już w Polsce
Baggery na MotoGP. Amerykańskie wyścigi stają się globalne
Baggery na MotoGP. Amerykańskie wyścigi stają się globalne
Wielki festiwal motocyklowy już niedługo. Kolejna edycja słynnej imprezy
Wielki festiwal motocyklowy już niedługo. Kolejna edycja słynnej imprezy
Test: Voge SR 1 ADV - SUV wśród 125 cm3
Test: Voge SR 1 ADV - SUV wśród 125 cm3
Test: Harley-Davidson Street Bob - kupujesz silnik, reszta jest w gratisie
Test: Harley-Davidson Street Bob - kupujesz silnik, reszta jest w gratisie