WAŻNE
TERAZ

MSWiA potwierdza incydent. Rosyjski kuter przy rurociągu

Volvo XC90

Aż 13 lat trzeba było czekać na kontynuację legendy. Od 2002 w prawie niezmienionej formie Volvo produkowało swój największy model XC90. Flagowy SUV Volvo nie powstawał w pośpiechu. Prace trwały cztery lata i pochłonęły dwa razy więcej pieniędzy, niż stworzenie mostu nad cieśniną Sund, łączącego Danię i Szwecję. Kosztem 11 miliardów dolarów opracowano modularną płytę, która będzie bazą dla sześciu nowych modeli Volvo. Oto pierwszy z nich - zupełnie nowy, stworzony od podstaw: XC 90.

Obraz
Źródło zdjęć: © <a href="http://www.dcphoto.pl/portfolio/" target="_blank">Daniel Czarnocki Photo</a>

/ 42SUV z krainy Wikingów

Obraz
© <a href="http://www.dcphoto.pl/portfolio/" target="_blank">Daniel Czarnocki Photo</a>

Nowe modele szwedzkiej marki będą pojawiać się stopniowo, do 2018 roku. Nowy XC 90 to potężny SUV o długości prawie 5 metrów. Stylistycznie to przełom. Z poprzednikiem łączy go tylko ta sama nazwa i miejsce wytwarzania - Torslanda koło Goeteborga. Tylne lampy to nawiązanie do korzeni, ale reszta to już całkiem nowy język. Najbardziej charakterystyczny nowy element stylistyczny lampy LED do jazdy dziennej, ułożone w kształt "Młotu Thora". Już wkrótce zobaczymy je również w innych modelach tej marki.

/ 42SUV z krainy Wikingów

Obraz
© <a href="http://www.dcphoto.pl/portfolio/" target="_blank">Daniel Czarnocki Photo</a>

Wewnątrz szwedzcy konstruktorzy postawili na materiały wykończeniowe z najwyższej półki. Przestrzeni w dwóch (opcjonalnie - trzech) rzędach siedzeń nie brakuje. Tylna kanapa ma przesuwne siedzisko i ruchome oparcie. Na dwóch chowanych w podłodze bagażnika fotelach przewieziemy osoby o wzroście do 170 cm.

Bagażnik o pojemności 705 l ma regularny kształt i kilka przydatnych schowków. W razie potrzeby przewiezienia większych gabarytowo przedmiotów, szybko złożymy asymetryczne oparcie, uzyskując 1947 l przestrzeni ładunkowej.

/ 42SUV z krainy Wikingów

Obraz
© <a href="http://www.dcphoto.pl/portfolio/" target="_blank">Daniel Czarnocki Photo</a>

Zamiast analogowych zegarów, przed oczami kierowcy znajduje się duży, 12-calowy wyświetlacz. Ma przejrzystą grafikę i prezentuje kluczowe informacje. Drugi, pionowy, 9-calowy wyświetlacz na konsoli centralnej ma interfejs, przypominający Androida. Przyciski sterowania klimatyzacją i większością funkcji w aucie, zastąpiono ikonami na tym ekranie. Co ważne, można go obsługiwać nawet w rękawiczkach. Rozpoznaje też gesty.

Audio Bowers&Wilkins o mocy 1400 W ma akustykę, wzorowaną na filharmonii w Göteborgu i kosztuje 14 tys. zł. To znacznie mniej, niż flagowe produkty w Audi (35 tys. ł za Bang&Olufsen w A6), czy Mercedesie.

/ 42SUV z krainy Wikingów

Obraz
© <a href="http://www.dcphoto.pl/portfolio/" target="_blank">Daniel Czarnocki Photo</a>

Podstawę sprzedaży marek premium stanowią w coraz większym stopniu silniki czterocylindrowe wspomagane turbodoładowaniem. XC90 nie zbagatelizowało tego trendu i pod jego maską znajdziemy tylko dwulitrowe jednostki.

My testowaliśmy Volvo XC90 D5 AWD z silnikiem Diesla o mocy 225 KM, napędem na cztery koła i ośmiostopniową, automatyczną skrzynią. Zapewne właśnie ta odmiana będzie cieszyła się w Polsce największą popularnością.

/ 42SUV z krainy Wikingów

Obraz
© <a href="http://www.dcphoto.pl/portfolio/" target="_blank">Daniel Czarnocki Photo</a>

Podstawowy Diesel D4 ma 190 KM i występuje z napędem na przednią oś. To najtańsza propozycja i prawdopodobnie... będzie najrzadziej wybierana przez polskich kierowców. Wyżej w katalogu znajdziemy 225-konną odmianę wysokoprężną z turbosprężarką i kompresorem. 470 Nm przenoszone jest na cztery koła za pośrednictwem 8-stopniowego automatu, setkę osiąga w 7,8 sekundy, rozpędzając się maksymalnie do 220 km/h. Zużywa przy tym średnio 7,5 litra paliwa.

/ 42SUV z krainy Wikingów

Obraz
© <a href="http://www.dcphoto.pl/portfolio/" target="_blank">Daniel Czarnocki Photo</a>

Benzynowe T6 to opcja dla kierowców, żądnych jeszcze lepszych osiągów przy nieznacznie większym zapotrzebowaniu na paliwo. Podwójnie doładowany motor - kompresorem i turbosprężarką - generuje aż 320 KM i 400 Nm. W standardzie został wyposażony w system AWD i szeroki zakres użytecznych obrotów. Maksymalny moment ma płaski przebieg w zakresie od 2200 do 5400 obr./min, dzięki czemu auto jest bardzo elastyczne i nie wymaga od automatycznej skrzyni częstej zmiany przełożeń. Przyspiesza do 100 km/h w 6,9 sekundy (7,3 sekundy potrzebowała odmiana V8 w poprzedniku) i zatrzymuje wskazówkę prędkościomierza na wartości 230 km/h. Pracuje przy tym kulturalnie, a do uszu podróżujących docierają jedynie ledwie słyszalne dźwięki rzędowego czterocylindrowca.

/ 42SUV z krainy Wikingów

Obraz
© <a href="http://www.dcphoto.pl/portfolio/" target="_blank">Daniel Czarnocki Photo</a>

W alternatywie pozostaje jeszcze wersja hybrydowa T8 (400 KM i 640 Nm). To bezpośredni konkurent Porsche Cayenne S E-Hybrid w znacznie tańszym i równie szybkim wydaniu (5,9 sekundy do setki). Silnik elektryczny (82 KM i 240 Nm) przekazuje moment obrotowy na tylną oś i w trybie bezemisyjnym przejedzie 40 km z prędkościami do 125 km/h. Litowo-jonowe akumulatory można ładować ze stacji szybkiego ładowania lub w domu z gniazdka 230V.

/ 42SUV z krainy Wikingów

Obraz
© <a href="http://www.dcphoto.pl/portfolio/" target="_blank">Daniel Czarnocki Photo</a>

XC90 w standardzie wykorzystuje klasyczne, stalowe zawieszenie, ale warto zdecydować się na opcjonalne, pneumatyczne. 24-centymetrowy prześwit można wówczas regulować w zakresie 9 cm. Kierowca ma do dyspozycji również pokrętło z kilkoma trybami pracy układu jezdnego. Na co dzień najlepiej sprawdzi się ustawienie Comfort, w którym Volvo harmonijnie pokonuje wszelkie nierówności, a skrzynia biegów już na niskim pułapie prędkości obrotowej zmienia przełożenia na wyższe.

Prawdziwą radość z jazdy poczujemy w wariancie Sport. W tej konfiguracji układ kierowniczy staje się bardziej precyzyjny, a zawieszenie dodatkowo się usztywnia. Potężny szwedzki SUV chętnie walczy z prawami fizyki w dynamicznie pokonywanych zakrętach, okazując się konstrukcją neutralną i wybaczającą wiele błędów kierowcy. Nadwozie nie wychyla się przesadnie, a użytkownik ma wierny obraz bieżącego położenia kół. Reakcja na operowanie gazem jest błyskawiczna, natomiast w kabinie panuje błoga cisza, nawet przy maksymalnych prędkościach autostradowych.

/ 42SUV z krainy Wikingów

Obraz
© <a href="http://www.dcphoto.pl/portfolio/" target="_blank">Daniel Czarnocki Photo</a>

Pokładowe komputery zapobiegną kolizjom z innymi autami, pieszymi i rowerzystami. W dzień i w nocy. Volvo XC90 nie wypadnie z drogi, gdy kierowca straci nad nim kontrolę. Nie zderzy się też z samochodem w martwym polu, podczas skrętu na skrzyżowaniu. O wszystko zadbają odpowiednie czujniki. Jest to zupełnie nowy, wyższy poziom bezpieczeństwa. Volvo pracuje też nad systemem autonomicznego parkowania. Za pomocą aplikacji w smartfonie będziemy mogli wysłać nasz samochód na parking, a także go stamtąd sprowadzić. Jak? Najprościej w świecie. Przyjedzie do nas sam.

10 / 42SUV z krainy Wikingów

Obraz
© <a href="http://www.dcphoto.pl/portfolio/" target="_blank">Daniel Czarnocki Photo</a>

Zmodernizowane City Safety zapobiega teraz najechaniu na inny pojazd nawet wtedy, gdy różnica prędkości to 50 km/h. Nowe Volvo rozpoznaje też pieszych i rowerzystów. Nawet nocą. Samochód wykrywa ruch z przeciwka. Jeśli komputer obliczy, że na skrzyżowaniu nie zdążymy skręcić przed nadjeżdżającym samochodem, XC90 automatycznie się zatrzyma. W sytuacji gdy system obliczy, że na jednojezdniowej drodze nie zdążymy wyprzedzić poprzedzającego auta przed nadjeżdżającymi z przeciwka, również na ten manewr nam nie pozwoli.

11 / 42SUV z krainy Wikingów

Obraz
© <a href="http://www.dcphoto.pl/portfolio/" target="_blank">Daniel Czarnocki Photo</a>

System rozpoznaje także samochody, nadjeżdżające z dużą prędkością z tyłu. Zapala wówczas stroboskopowo światła stop, ostrzegając nadjeżdżający pojazd. Jeśli to nie pomoże, a system uzna, że kolizja jest nieunikniona, uruchomią się hamulce, by zapobiec wypchnięciu XC90 do przodu i uderzeniu w kolejne samochody.

12 / 42SUV z krainy Wikingów

Obraz
© <a href="http://www.dcphoto.pl/portfolio/" target="_blank">Daniel Czarnocki Photo</a>

Nowe modele szwedzkiej marki będą pojawiać się stopniowo, do 2018 roku. Nowy XC 90 to potężny SUV o długości prawie 5 metrów. Stylistycznie to przełom. Z poprzednikiem łączy go tylko ta sama nazwa i miejsce wytwarzania - Torslanda koło Goeteborga. Tylne lampy to nawiązanie do korzeni, ale reszta to już całkiem nowy język. Najbardziej charakterystyczny nowy element stylistyczny lampy LED do jazdy dziennej, ułożone w kształt "Młotu Thora". Już wkrótce zobaczymy je również w innych modelach tej marki.

13 / 42SUV z krainy Wikingów

Obraz
© <a href="http://www.dcphoto.pl/portfolio/" target="_blank">Daniel Czarnocki Photo</a>

Znalazło się tu również rozwiązanie, zarezerwowane dla śmigłowców. Fotele z kompensacją przeciążeń pionowych. To na wypadek sytuacji, gdy samochód - wypadając z drogi - spada kilka metrów w dół. Specjalny element w fotelu ulega wówczas zgnieceniu po to, by chronić przed zmiażdżeniem kręgosłup kierowcy lub pasażera. W ten sposób nie dojdzie do tzw. obrażeń kompensacyjnych.

14 / 42SUV z krainy Wikingów

Obraz
© <a href="http://www.dcphoto.pl/portfolio/" target="_blank">Daniel Czarnocki Photo</a>

Jeśli dojdzie do kolizji, pedał hamulca zostanie zwolniony pirotechnicznie. Podczas zderzenia, gdy masa kierowcy prze do przodu, auto się zatrzymuje i pedały wnikają do wnętrza. Złamaniu ulega wówczas noga kierowcy, który odruchowo wciska hamulec. Dzięki nowej konstrukcji hamulca, w XC90 nie dojdzie do takiej sytuacji.

15 / 42SUV z krainy Wikingów

Obraz
© <a href="http://www.dcphoto.pl/portfolio/" target="_blank">Daniel Czarnocki Photo</a>

Auto jest lżejsze od porównywalnych, konkurencyjnych modeli prawie o 200 kg W stosunku do poprzednika - nowe XC90 jest lżejsze o całe 250 kg. Zadbano, by masy nieresorowanej było jak najmniej. Niektóre elementy zawieszenia wykonano z kompozytów.

16 / 42SUV z krainy Wikingów

Obraz
© <a href="http://www.dcphoto.pl/portfolio/" target="_blank">Daniel Czarnocki Photo</a>

Nowością są silniki Driv-E: wszystkie dwulitrowe i czterocylindrowe. Jest też napęd hybrydowy (Plug-In), montowany w wersji T8, zapewniający (według nieoficjalnych jeszcze danych) przyspieszenie do setki w 5.9 s, moc 400 KM i maksymalny moment 640 Nm. Przednią oś napędza jednostka benzynowa z turbiną i kompresorem o mocy 320 KM. Tylną, silnik elektryczny o mocy 80 KM i maksymalnym momencie 200 Nm. Akumulatory umieszczono w podłodze, pod przedziałem pasażerskim, więc nie zabierają przestrzeni w bagażniku. Hybrydowe Volvo, jadąc tylko na prądzie może pokonać 50 km i rozpędzić się do 130 km/h.

17 / 42SUV z krainy Wikingów

Obraz
© <a href="http://www.dcphoto.pl/portfolio/" target="_blank">Daniel Czarnocki Photo</a>

Nowością jest też 8-biegowa przekładania hydrokinetyczna Aisin. Jej działanie ma być szybkie i sprawne, poprawiając przyspieszenie, które jest lepsze niż w wersjach ze skrzynią manualną i pozwalając oszczędzać paliwo, dzięki trybowi żeglowania (efekt "wolnego koła" po zdjęciu nogi z gazu). System start/stop nowej generacji wyłącza silnik, gdy prędkość spada poniżej 7 km/h. Ponowne załączenie następuje dopiero po dodaniu gazu.

18 / 42SUV z krainy Wikingów

Obraz
© <a href="http://www.dcphoto.pl/portfolio/" target="_blank">Daniel Czarnocki Photo</a>

W gamie silników znalazły się jednostki Diesla: D5 twin turbo o mocy 225 KM i maksymalnym momencie obrotowym 470 Nm oraz D4 turbo o mocy 190 KM i maksymalnym momencie 400 Nm. Topowa jednostka benzynowa T6 rozwija moc 320 KM i 400 Nm, słabsza - T5 dysponuje mocą 254 KM i maksymalnym momentem 350 Nm.

19 / 42SUV z krainy Wikingów

Obraz
© <a href="http://www.dcphoto.pl/portfolio/" target="_blank">Daniel Czarnocki Photo</a>

Całkowicie nowe jest również zawieszenie. Z przodu zastosowano podwójne wahacze, z tyłu rozwiązanie typu integral-link z wykonanymi z materiałów kompozytowych, piórowymi resorami. Za dopłatą będzie dostępne kontrolowane przez komputer zawieszenie pneumatyczne.

20 / 42SUV z krainy Wikingów

Obraz
© <a href="http://www.dcphoto.pl/portfolio/" target="_blank">Daniel Czarnocki Photo</a>

Volvo XC90 otwiera zupełnie nowy rozdział w historii szwedzkiej marki. To kombinacja luksusu, przestronnego wnętrza, uniwersalności, oszczędności i typowych dla producenta z Goteborga, najwyższych standardów bezpieczeństwa. Koncern zakłada, że XC90 będzie znajdować około 1000 nabywców rocznie. To prawie 17 proc. całkowitej sprzedaży firmy w Polsce wynoszącej 6000 aut.

21 / 42SUV z krainy Wikingów

Obraz
© <a href="http://www.dcphoto.pl/portfolio/" target="_blank">Daniel Czarnocki Photo</a>

Wewnątrz szwedzcy konstruktorzy postawili na materiały wykończeniowe z najwyższej półki. Przestrzeni w dwóch (opcjonalnie - trzech) rzędach siedzeń nie brakuje. Tylna kanapa ma przesuwne siedzisko i ruchome oparcie. Na dwóch chowanych w podłodze bagażnika fotelach przewieziemy osoby o wzroście do 170 cm.

22 / 42SUV z krainy Wikingów

Obraz
© <a href="http://www.dcphoto.pl/portfolio/" target="_blank">Daniel Czarnocki Photo</a>

Zamiast analogowych zegarów, przed oczami kierowcy znajduje się duży, 12-calowy wyświetlacz. Ma przejrzystą grafikę i prezentuje kluczowe informacje. Drugi, pionowy, 9-calowy wyświetlacz na konsoli centralnej ma interfejs, przypominający Androida. Przyciski sterowania klimatyzacją i większością funkcji w aucie, zastąpiono ikonami na tym ekranie. Co ważne, można go obsługiwać nawet w rękawiczkach. Rozpoznaje też gesty.

23 / 42SUV z krainy Wikingów

Obraz
© <a href="http://www.dcphoto.pl/portfolio/" target="_blank">Daniel Czarnocki Photo</a>

Zmodernizowane City Safety zapobiega teraz najechaniu na inny pojazd nawet wtedy, gdy różnica prędkości to 50 km/h. Nowe Volvo rozpoznaje też pieszych i rowerzystów. Nawet nocą. Samochód wykrywa ruch z przeciwka. Jeśli komputer obliczy, że na skrzyżowaniu nie zdążymy skręcić przed nadjeżdżającym samochodem, XC90 automatycznie się zatrzyma. W sytuacji gdy system obliczy, że na jednojezdniowej drodze nie zdążymy wyprzedzić poprzedzającego auta przed nadjeżdżającymi z przeciwka, również na ten manewr nam nie pozwoli.

24 / 42SUV z krainy Wikingów

Obraz
© <a href="http://www.dcphoto.pl/portfolio/" target="_blank">Daniel Czarnocki Photo</a>

Zamiast analogowych zegarów, przed oczami kierowcy znajduje się duży, 12-calowy wyświetlacz. Ma przejrzystą grafikę i prezentuje kluczowe informacje. Drugi, pionowy, 9-calowy wyświetlacz na konsoli centralnej ma interfejs, przypominający Androida. Przyciski sterowania klimatyzacją i większością funkcji w aucie, zastąpiono ikonami na tym ekranie. Co ważne, można go obsługiwać nawet w rękawiczkach. Rozpoznaje też gesty.

25 / 42SUV z krainy Wikingów

Obraz
© <a href="http://www.dcphoto.pl/portfolio/" target="_blank">Daniel Czarnocki Photo</a>

Nowością jest też 8-biegowa przekładania hydrokinetyczna Aisin. Jej działanie ma być szybkie i sprawne, poprawiając przyspieszenie, które jest lepsze niż w wersjach ze skrzynią manualną i pozwalając oszczędzać paliwo, dzięki trybowi żeglowania (efekt "wolnego koła" po zdjęciu nogi z gazu). System start/stop nowej generacji wyłącza silnik, gdy prędkość spada poniżej 7 km/h. Ponowne załączenie następuje dopiero po dodaniu gazu.

26 / 42SUV z krainy Wikingów

Obraz
© <a href="http://www.dcphoto.pl/portfolio/" target="_blank">Daniel Czarnocki Photo</a>

Silnik uruchamiamy umieszczonym w środkowym tunelu pokrętłem. Daniel Czarnocki Photo

27 / 42SUV z krainy Wikingów

Obraz
© <a href="http://www.dcphoto.pl/portfolio/" target="_blank">Daniel Czarnocki Photo</a>

Audio Bowers&Wilkins o mocy 1400 W ma akustykę, wzorowaną na filharmonii w Göteborgu i kosztuje 14 tys. zł. To znacznie mniej, niż flagowe produkty w Audi (35 tys. ł za Bang&Olufsen w A6), czy Mercedesie.

28 / 42SUV z krainy Wikingów

Obraz
© <a href="http://www.dcphoto.pl/portfolio/" target="_blank">Daniel Czarnocki Photo</a>

XC90 w standardzie wykorzystuje klasyczne, stalowe zawieszenie, ale warto zdecydować się na opcjonalne, pneumatyczne. 24-centymetrowy prześwit można wówczas regulować w zakresie 9 cm. Kierowca ma do dyspozycji również pokrętło z kilkoma trybami pracy układu jezdnego. Na co dzień najlepiej sprawdzi się ustawienie Comfort, w którym Volvo harmonijnie pokonuje wszelkie nierówności, a skrzynia biegów już na niskim pułapie prędkości obrotowej zmienia przełożenia na wyższe.

29 / 42SUV z krainy Wikingów

Obraz
© <a href="http://www.dcphoto.pl/portfolio/" target="_blank">Daniel Czarnocki Photo</a>

Pokładowe komputery zapobiegną kolizjom z innymi autami, pieszymi i rowerzystami. W dzień i w nocy. Volvo XC90 nie wypadnie z drogi, gdy kierowca straci nad nim kontrolę. Nie zderzy się też z samochodem w martwym polu, podczas skrętu na skrzyżowaniu. O wszystko zadbają odpowiednie czujniki. Jest to zupełnie nowy, wyższy poziom bezpieczeństwa. Volvo pracuje też nad systemem autonomicznego parkowania. Za pomocą aplikacji w smartfonie będziemy mogli wysłać nasz samochód na parking, a także go stamtąd sprowadzić. Jak? Najprościej w świecie. Przyjedzie do nas sam.

30 / 42SUV z krainy Wikingów

Obraz
© <a href="http://www.dcphoto.pl/portfolio/" target="_blank">Daniel Czarnocki Photo</a>

Wewnątrz szwedzcy konstruktorzy postawili na materiały wykończeniowe z najwyższej półki.

31 / 42SUV z krainy Wikingów

Obraz
© <a href="http://www.dcphoto.pl/portfolio/" target="_blank">Daniel Czarnocki Photo</a>

Volvo XC90 otwiera zupełnie nowy rozdział w historii szwedzkiej marki. To kombinacja luksusu, przestronnego wnętrza, uniwersalności, oszczędności i typowych dla producenta z Goteborga, najwyższych standardów bezpieczeństwa. Koncern zakłada, że XC90 będzie znajdować około 1000 nabywców rocznie. To prawie 17 proc. całkowitej sprzedaży firmy w Polsce wynoszącej 6000 aut.

32 / 42SUV z krainy Wikingów

Obraz
© <a href="http://www.dcphoto.pl/portfolio/" target="_blank">Daniel Czarnocki Photo</a>

Audio Bowers&Wilkins o mocy 1400 W ma akustykę, wzorowaną na filharmonii w Göteborgu i kosztuje 14 tys. zł. To znacznie mniej, niż flagowe produkty w Audi (35 tys. ł za Bang&Olufsen w A6), czy Mercedesie.

33 / 42SUV z krainy Wikingów

Obraz
© <a href="http://www.dcphoto.pl/portfolio/" target="_blank">Daniel Czarnocki Photo</a>

Audio Bowers&Wilkins o mocy 1400 W ma akustykę, wzorowaną na filharmonii w Göteborgu i kosztuje 14 tys. zł. To znacznie mniej, niż flagowe produkty w Audi (35 tys. ł za Bang&Olufsen w A6), czy Mercedesie.

34 / 42SUV z krainy Wikingów

Obraz
© <a href="http://www.dcphoto.pl/portfolio/" target="_blank">Daniel Czarnocki Photo</a>

My testowaliśmy Volvo XC90 D5 AWD z silnikiem Diesla o mocy 225 KM, napędem na cztery koła i ośmiostopniową, automatyczną skrzynią. Zapewne właśnie ta odmiana będzie cieszyła się w Polsce największą popularnością.

35 / 42SUV z krainy Wikingów

Obraz
© <a href="http://www.dcphoto.pl/portfolio/" target="_blank">Daniel Czarnocki Photo</a>

Znalazło się tu również rozwiązanie, zarezerwowane dla śmigłowców. Fotele z kompensacją przeciążeń pionowych. To na wypadek sytuacji, gdy samochód - wypadając z drogi - spada kilka metrów w dół. Specjalny element w fotelu ulega wówczas zgnieceniu po to, by chronić przed zmiażdżeniem kręgosłup kierowcy lub pasażera. W ten sposób nie dojdzie do tzw. obrażeń kompensacyjnych.

36 / 42SUV z krainy Wikingów

Obraz
© <a href="http://www.dcphoto.pl/portfolio/" target="_blank">Daniel Czarnocki Photo</a>

Nowe modele szwedzkiej marki będą pojawiać się stopniowo, do 2018 roku. Nowy XC 90 to potężny SUV o długości prawie 5 metrów. Stylistycznie to przełom. Z poprzednikiem łączy go tylko ta sama nazwa i miejsce wytwarzania - Torslanda koło Goeteborga.

37 / 42SUV z krainy Wikingów

Obraz
© <a href="http://www.dcphoto.pl/portfolio/" target="_blank">Daniel Czarnocki Photo</a>

Przestrzeni w dwóch (opcjonalnie - trzech) rzędach siedzeń nie brakuje. Tylna kanapa ma przesuwne siedzisko i ruchome oparcie. Na dwóch chowanych w podłodze bagażnika fotelach przewieziemy osoby o wzroście do 170 cm.

38 / 42SUV z krainy Wikingów

Obraz
© <a href="http://www.dcphoto.pl/portfolio/" target="_blank">Daniel Czarnocki Photo</a>

Przestrzeni w dwóch (opcjonalnie - trzech) rzędach siedzeń nie brakuje. Tylna kanapa ma przesuwne siedzisko i ruchome oparcie. Na dwóch chowanych w podłodze bagażnika fotelach przewieziemy osoby o wzroście do 170 cm.

39 / 42SUV z krainy Wikingów

Obraz
© <a href="http://www.dcphoto.pl/portfolio/" target="_blank">Daniel Czarnocki Photo</a>

Przestrzeni w dwóch (opcjonalnie - trzech) rzędach siedzeń nie brakuje. Tylna kanapa ma przesuwne siedzisko i ruchome oparcie. Na dwóch chowanych w podłodze bagażnika fotelach przewieziemy osoby o wzroście do 170 cm.

40 / 42SUV z krainy Wikingów

Obraz
© <a href="http://www.dcphoto.pl/portfolio/" target="_blank">Daniel Czarnocki Photo</a>

Bagażnik o pojemności 705 l ma regularny kształt i kilka przydatnych schowków. W razie potrzeby przewiezienia większych gabarytowo przedmiotów, szybko złożymy asymetryczne oparcie, uzyskując 1947 l przestrzeni ładunkowej.

41 / 42SUV z krainy Wikingów

Obraz
© <a href="http://www.dcphoto.pl/portfolio/" target="_blank">Daniel Czarnocki Photo</a>

Bagażnik o pojemności 705 l ma regularny kształt i kilka przydatnych schowków. W razie potrzeby przewiezienia większych gabarytowo przedmiotów, szybko złożymy asymetryczne oparcie, uzyskując 1947 l przestrzeni ładunkowej.

42 / 42SUV z krainy Wikingów

Obraz
© <a href="http://www.dcphoto.pl/portfolio/" target="_blank">Daniel Czarnocki Photo</a>

Bagażnik o pojemności 705 l ma regularny kształt i kilka przydatnych schowków. W razie potrzeby przewiezienia większych gabarytowo przedmiotów, szybko złożymy asymetryczne oparcie, uzyskując 1947 l przestrzeni ładunkowej.

Wybrane dla Ciebie

Kawasaki Z1100 na 2026 r. Jeszcze więcej emocji
Kawasaki Z1100 na 2026 r. Jeszcze więcej emocji
Ducati prezentuje nowe modele Diavel V4 RS i Multistrada V4 RS
Ducati prezentuje nowe modele Diavel V4 RS i Multistrada V4 RS
Pierwsza jazda: Suzuki GSX-8T i GSX-8TT - takich motocykli chcemy
Pierwsza jazda: Suzuki GSX-8T i GSX-8TT - takich motocykli chcemy
Voge DS800 Rally: Nowy motocykl adventure już w Polsce
Voge DS800 Rally: Nowy motocykl adventure już w Polsce
Baggery na MotoGP. Amerykańskie wyścigi stają się globalne
Baggery na MotoGP. Amerykańskie wyścigi stają się globalne
Wielki festiwal motocyklowy już niedługo. Kolejna edycja słynnej imprezy
Wielki festiwal motocyklowy już niedługo. Kolejna edycja słynnej imprezy
Test: Voge SR 1 ADV - SUV wśród 125 cm3
Test: Voge SR 1 ADV - SUV wśród 125 cm3
Test: Harley-Davidson Street Bob - kupujesz silnik, reszta jest w gratisie
Test: Harley-Davidson Street Bob - kupujesz silnik, reszta jest w gratisie
Test: Honda GB350S - prostota znów się sprawdziła
Test: Honda GB350S - prostota znów się sprawdziła
Konrad Dąbrowski gotowy na wyzwania Baja España Aragón 2025
Konrad Dąbrowski gotowy na wyzwania Baja España Aragón 2025
Test: Harley-Davidson Fat Boy - stylowa ikona popkultury
Test: Harley-Davidson Fat Boy - stylowa ikona popkultury
Czołówka motocykla i auta. Alkomat wskazał przyczynę
Czołówka motocykla i auta. Alkomat wskazał przyczynę