SUV z krainy Wikingów
XC90 w standardzie wykorzystuje klasyczne, stalowe zawieszenie, ale warto zdecydować się na opcjonalne, pneumatyczne. 24-centymetrowy prześwit można wówczas regulować w zakresie 9 cm. Kierowca ma do dyspozycji również pokrętło z kilkoma trybami pracy układu jezdnego. Na co dzień najlepiej sprawdzi się ustawienie Comfort, w którym Volvo harmonijnie pokonuje wszelkie nierówności, a skrzynia biegów już na niskim pułapie prędkości obrotowej zmienia przełożenia na wyższe.
Prawdziwą radość z jazdy poczujemy w wariancie Sport. W tej konfiguracji układ kierowniczy staje się bardziej precyzyjny, a zawieszenie dodatkowo się usztywnia. Potężny szwedzki SUV chętnie walczy z prawami fizyki w dynamicznie pokonywanych zakrętach, okazując się konstrukcją neutralną i wybaczającą wiele błędów kierowcy. Nadwozie nie wychyla się przesadnie, a użytkownik ma wierny obraz bieżącego położenia kół. Reakcja na operowanie gazem jest błyskawiczna, natomiast w kabinie panuje błoga cisza, nawet przy maksymalnych prędkościach autostradowych.