Turystyk w wielu różnych wersjach. Debiutuje nowy Triumph Tiger 1200
Flagowy model turystyczny Triumpha doczekał się nowej generacji. Jest lżejszy, ma więcej mocy, a do tego oferowany jest aż w pięciu różnych wersjach. Każdy ma znaleźć coś dla siebie.
Triumph wystawia mocnego gracza na rynku największych motocykli turystycznych klasy adventure. Jednym ze sposobów na odniesienie sukcesu ma być aż pięć różnych wersji Tigera 1200. Modele GT będą dostosowane bardziej do jazdy po asfalcie, natomiast Rally mają sprawdzić się poza nim.
Triumph Tiger 1200 niezależnie od wersji jest o ponad 25 kg lżejszy od poprzedniej generacji. Razem z półaktywnym zawieszeniem Showa oraz hamulcami Brembo Stylema (z systemem cornering ABS) mają zapewnić dużo lepsze niż wcześniej właściwości jezdne. Sam motocykl jest węższy, co wraz ze zmienioną pozycją siedzącą ma poprawiać ergonomię. Siedzenie ma regulowaną wysokość, a niżsi motocykliści będą mogli dodatkowo wybrać opcjonalną obniżoną kanapę.
Za napęd nowego triumpha odpowiada trzycylindrowy, rzędowy silnik o pojemności 1160 cm3, którego charakterystyka została dostosowana do potrzeb jazdy turystycznej. Maksymalna moc to 150 KM przy 9000 obr./min, a maksymalny moment obrotowy wynosi 130 Nm przy 7000 obr./min. Jak przystało na motocykl klasy adventure, zadbano o spory moment już przy niskich i średnich obrotach oraz szybką reakcję na ruch manetką gazu. Triumph obiecuje też odpowiednie doznania dźwiękowe.
Triumph Tiger 1200 to topowy model brytyjskiej marki, co oznacza, że ma on bogate wyposażenie. Oprócz wspomnianego półaktywnego, sterowanego elektronicznie zawieszenia na pokładzie znalazło się sporo innej elektroniki. Motocykl może mieć od 3 do 6 trybów jazdy (w zależności od wersji), bezkluczykowy dostęp, kontrolę trakcji uwzględniającą jazdę w zakręcie i 7-calowy ekran z systemem umożliwiającym połączenie ze smartfonem.
Wszystkie odmiany poza podstawową mają też adaptacyjne światła doświetlające zakręty, quickshifter i asystenta ruszania na wzniesieniu. Topowe wersje GT Explorer i Rally Explorer dodatkowo są wyposażone w radar monitorujący martwe pole, podgrzewane manetki i siedzenie oraz monitoring ciśnienia opon. Jedną z najważniejszych cech Explorera będzie większy zbiornik paliwa mieszczący aż 30 l (w porównaniu do 20 l w pozostałych wersjach).
Podstawową wersją jest Triumph Tiger 1200 GT. Jest to odmiana drogowa z oponami na asfalt i aluminiowymi felgami (19 cali z przodu oraz 18 cali z tyłu). Model ten dostępny jest też w lepiej wyposażonych wersjach Pro i Explorer. Odmiana Rally ma już terenowe opony i szprychowe koła (21 cali z przodu i 18 cali z tyłu) oraz zawieszenie o skoku 220 mm (w porównaniu do 200 mm w GT) oferowana będzie jedynie w wersjach Pro oraz Explorer.
Dostępne będzie też 50 różnych akcesoriów do Triumpha Tigera 1200. Wśród nich m.in. różne zestawy kufrów, gmole chroniące silnik i zbiornik paliwa, regulowana szyba, światła przeciwmgielne czy centralny podnóżek.