Triumph ma wersje specjalne 3 modeli. Są bardziej brytyjskie niż popołudniowa herbata

Chętnych na edycje specjalne motocykli nie brakuje, więc Triumph postanowił od razu zaserwować swoim klientom trzy takie wersje dla trzech różnych modeli. Są to Thruxton RS Ton Up Special Edition, Street Twin EC1 Special Edition i Rocket 3 211 Special Edition.

Triumph Thruxton RS Ton Up Special EditionTriumph Thruxton RS Ton Up Special Edition
Źródło zdjęć: © Materiały prasowe | Triumph
Szymon Jasina

Triumph Thruxton RS Ton Up to motocykl nawiązujący do subkultury motocyklowej lat 50. i 60. Ton up boys to inne określenie na rockersów czy właścicieli cafe racerów z Wielkiej Brytanii. Samo "ton" było slangowym określeniem na jazdę z prędkością 100 mil na godzinę lub większą. Zatem edycja specjalna Ton Up to też sposób na upamiętnienie wyczyny Malcolma Uphilla, który w 1969 r. pokonał okrążenie Wyspy Man ze średnią prędkością ponad 100 mil na godzinę na triumphie thruxtonie.

Edycja specjalna Ton Up Thruxtona RS wyróżnia się niebieskim zbiornikiem paliwa z czarnymi panelami przy kolanach otoczonymi srebrną linią. Tył motocykla, podobnie jak przedni błotnik zostały pomalowane na biało z czerwonym kołem i liczbą 100. Panele boczne wykończono czarnym lakierem i ozdobiono logo wersji Ton Up. Za napęd tego modelu odpowiada silnik 1200 cm3 o mocy 105 KM.

Triumph Street Twin EC1 Special Edition
Triumph Street Twin EC1 Special Edition © Materiały prasowe | Triumph

Triumph Street Twin EC1 to bardziej miejski motocykl, który nawiązuje do kultury motocyklowej londyńskiego East Endu. Nazwa EC1 to nic innego jak kod pocztowy tej części brytyjskiej stolicy, w której popularne stały się motocykle retro.

Zbiornik paliwa modelu Speed Twin w edycji specjalnej EC1 został pomalowany dwoma srebrnymi matowymi lakierami o różnych odcieniach. Znalazło się na nim też oznaczenie tej odmiany. Informacja o edycji specjalnej została umieszczona również na panelach bocznych. Za napęd tego motocykla odpowiada dwucylindrowy silnik o pojemności, którego maksymalna moc to 65 KM, a maksymalny moment obrotowy wynosi 80 Nm.

Triumph Rocket 3 211 Special Edition
Triumph Rocket 3 211 Special Edition © Materiały prasowe | Triumph

Triumph Rocket 3 221 swoją nazwę zawdzięcza maksymalnemu momentowi obrotowemu jego ogromnego silnika. Jego trzycylindrowa jednostka jest największym seryjnym silnikiem motocyklowym na świecie i z pojemności 2458 cm3 generuje 167 KM i zawrotne 221 Nm. Wersja specjalna 221 oferowana jest dla modeli Rocket 3 R oraz Rocket 3 GT.

W przypadku odmiany 221 zarówno zbiornik paliwa, jak i przedni błotnik zostały pomalowane czerwonym lakierem. Na baku po bokach dodatkowo znalazły się liczby 221, a na jego górze wypisano parametry techniczne silnika. Elementy jak boki przedniego błotnika, panele boczne, tył, ramki chłodnicy czy obudowy reflektorów ostały wykończony w kolorze czarnym.

Wszystkie trzy wersje specjalne motocykli Triumpha będą dostępne w sprzedaży przez rok.

Triumph Thruxton RS Ton Up Special Edition
Triumph Thruxton RS Ton Up Special Edition © Materiały prasowe | Triumph
Triumph Street Twin EC1 Special Edition
Triumph Street Twin EC1 Special Edition © Materiały prasowe | Triumph
Triumph Rocket 3 211 Special Edition
Triumph Rocket 3 211 Special Edition © Materiały prasowe | Triumph
Triumph Thruxton RS Ton Up Special Edition
Triumph Thruxton RS Ton Up Special Edition © Materiały prasowe | Triumph
Triumph Street Twin EC1 Special Edition
Triumph Street Twin EC1 Special Edition © Materiały prasowe | Triumph
Triumph Rocket 3 211 Special Edition
Triumph Rocket 3 211 Special Edition © Materiały prasowe | Triumph
Triumph Thruxton RS Ton Up Special Edition
Triumph Thruxton RS Ton Up Special Edition © Materiały prasowe | Triumph
Triumph Street Twin EC1 Special Edition
Triumph Street Twin EC1 Special Edition © Materiały prasowe | Triumph
Triumph Rocket 3 211 Special Edition
Triumph Rocket 3 211 Special Edition © Materiały prasowe | Triumph
Źródło artykułu: WP Moto

Wybrane dla Ciebie

Wideo: Motorowerzysta "kaskader" uciekał przed policją. Miał kilka powodów
Wideo: Motorowerzysta "kaskader" uciekał przed policją. Miał kilka powodów
Odświeżony Barton B-Max już w sprzedaży. Użytkownicy docenią zmiany
Odświeżony Barton B-Max już w sprzedaży. Użytkownicy docenią zmiany
Kawasaki Z1100 na 2026 r. Jeszcze więcej emocji
Kawasaki Z1100 na 2026 r. Jeszcze więcej emocji
Ducati prezentuje nowe modele Diavel V4 RS i Multistrada V4 RS
Ducati prezentuje nowe modele Diavel V4 RS i Multistrada V4 RS
Pierwsza jazda: Suzuki GSX-8T i GSX-8TT - takich motocykli chcemy
Pierwsza jazda: Suzuki GSX-8T i GSX-8TT - takich motocykli chcemy
Voge DS800 Rally: Nowy motocykl adventure już w Polsce
Voge DS800 Rally: Nowy motocykl adventure już w Polsce
Baggery na MotoGP. Amerykańskie wyścigi stają się globalne
Baggery na MotoGP. Amerykańskie wyścigi stają się globalne
Wielki festiwal motocyklowy już niedługo. Kolejna edycja słynnej imprezy
Wielki festiwal motocyklowy już niedługo. Kolejna edycja słynnej imprezy
Test: Voge SR 1 ADV - SUV wśród 125 cm3
Test: Voge SR 1 ADV - SUV wśród 125 cm3
Test: Harley-Davidson Street Bob - kupujesz silnik, reszta jest w gratisie
Test: Harley-Davidson Street Bob - kupujesz silnik, reszta jest w gratisie
Test: Honda GB350S - prostota znów się sprawdziła
Test: Honda GB350S - prostota znów się sprawdziła
Konrad Dąbrowski gotowy na wyzwania Baja España Aragón 2025
Konrad Dąbrowski gotowy na wyzwania Baja España Aragón 2025