Triumph Thruxton – cena, informacje, dane techniczne
Triumph Thruxton to motocykl z linii "modern classics", który swoim wyglądem i charakterem nawiązuje do cafe racerów sprzed lat. Dostępny jest w 3 odmianach, a topowa z nich ma nie tylko wygląd, ale też rozwiązanie godne modelu sportowego.
Triumph Scrambler czy Bonneville to modele czerpiące z tradycji drogowych czy miejskich konstrukcji. Natomiast spokrewniony z nimi Thruxton ma styl cafe racera, zmodyfikowanego do szybkiej jazdy. Jest to motocykl jednoosobowy o pociągłym baku i aerodynamicznym tyle. Lekkości w wyglądzie nadaje mu to, że nie ma żadnych zbędnych elementów nadwozia.
Zgodnie z tym stylem, Triumph Thruxton w aktualnej odsłonie nie jest dostępny z mniejszym silnikiem. Tu podstawą jest 2-cylindrowa rzędowa jednostka napędowa o pojemności 1200 cm3. Standardowo generuje ona maksymalną moc 97 KM przy 6750 obr./min. i maksymalny moment obrotowy równy 112 Nm przy 4950 obr./min. W przypadku topowej odmiany RS z silnika wykrzesano nieco więcej – 105 KM przy 7500 obr./min. Maksymalny moment obrotowy pozostał bez zmian, ale jest on osiągany wcześniej – już 4250 obr./min.
W wersji bazowej Triumph Thruxton ma klasycznie wyglądające zawieszenie z 41-milimetrowym widelcem z przodu i 2 amortyzatory z tyłu z regulacją naprężenia wstępnego. Inaczej ma się sytuacja w przypadku odmian R i RS. One wyposażone zostały w nowocześnie wyglądające, pomalowane na złoto elementy. Z przodu jest to w pełni regulowany widelec Showa 43 mm, natomiast z tyłu w pełni regulowane amortyzatory Öhlins. Te 2 droższe wersje mają też większe i mocniejsze hamulce przy obu kołach.
Triumph Thruxton1200 kosztuje od 56 900 zł. Odmiana Thruxton 1200 R to już wydatek 62 900 zł. Natomiast topowy Triumph Thruxton 1200 RS to wydatek 68 150 zł.