Triumph Thruxton – cena, informacje, dane techniczne

Triumph Thruxton to motocykl z linii "modern classics", który swoim wyglądem i charakterem nawiązuje do cafe racerów sprzed lat. Dostępny jest w 3 odmianach, a topowa z nich ma nie tylko wygląd, ale też rozwiązanie godne modelu sportowego.

Triumph Thruxton 1200 RSTriumph Thruxton 1200 RS
Źródło zdjęć: © Materiały prasowe | Triumph
Szymon Jasina
oprac.  Szymon Jasina

Triumph Scrambler czy Bonneville to modele czerpiące z tradycji drogowych czy miejskich konstrukcji. Natomiast spokrewniony z nimi Thruxton ma styl cafe racera, zmodyfikowanego do szybkiej jazdy. Jest to motocykl jednoosobowy o pociągłym baku i aerodynamicznym tyle. Lekkości w wyglądzie nadaje mu to, że nie ma żadnych zbędnych elementów nadwozia.

Zgodnie z tym stylem, Triumph Thruxton w aktualnej odsłonie nie jest dostępny z mniejszym silnikiem. Tu podstawą jest 2-cylindrowa rzędowa jednostka napędowa o pojemności 1200 cm3. Standardowo generuje ona maksymalną moc 97 KM przy 6750 obr./min. i maksymalny moment obrotowy równy 112 Nm przy 4950 obr./min. W przypadku topowej odmiany RS z silnika wykrzesano nieco więcej – 105 KM przy 7500 obr./min. Maksymalny moment obrotowy pozostał bez zmian, ale jest on osiągany wcześniej – już 4250 obr./min.

Triumph Thruxton
Triumph Thruxton © Materiały prasowe | Triumph

W wersji bazowej Triumph Thruxton ma klasycznie wyglądające zawieszenie z 41-milimetrowym widelcem z przodu i 2 amortyzatory z tyłu z regulacją naprężenia wstępnego. Inaczej ma się sytuacja w przypadku odmian R i RS. One wyposażone zostały w nowocześnie wyglądające, pomalowane na złoto elementy. Z przodu jest to w pełni regulowany widelec Showa 43 mm, natomiast z tyłu w pełni regulowane amortyzatory Öhlins. Te 2 droższe wersje mają też większe i mocniejsze hamulce przy obu kołach.

Triumph Thruxton1200 kosztuje od 56 900 zł. Odmiana Thruxton 1200 R to już wydatek 62 900 zł. Natomiast topowy Triumph Thruxton 1200 RS to wydatek 68 150 zł.

Triumph Thruxton 1200 RS
Triumph Thruxton 1200 RS © Materiały prasowe | Triumph
Źródło artykułu: WP Moto
Wybrane dla Ciebie
Harley Harleyowi nierówny, czyli sprawdziłem, co oferują Amerykanie
Harley Harleyowi nierówny, czyli sprawdziłem, co oferują Amerykanie
Konrad Dąbrowski na podium Rajdu Maroka
Konrad Dąbrowski na podium Rajdu Maroka
Nowa Honda CB1000F spodoba się wielbicielom stylu retro
Nowa Honda CB1000F spodoba się wielbicielom stylu retro
Wideo: Motorowerzysta "kaskader" uciekał przed policją. Miał kilka powodów
Wideo: Motorowerzysta "kaskader" uciekał przed policją. Miał kilka powodów
Odświeżony Barton B-Max już w sprzedaży. Użytkownicy docenią zmiany
Odświeżony Barton B-Max już w sprzedaży. Użytkownicy docenią zmiany
Kawasaki Z1100 na 2026 r. Jeszcze więcej emocji
Kawasaki Z1100 na 2026 r. Jeszcze więcej emocji
Ducati prezentuje nowe modele Diavel V4 RS i Multistrada V4 RS
Ducati prezentuje nowe modele Diavel V4 RS i Multistrada V4 RS
Pierwsza jazda: Suzuki GSX-8T i GSX-8TT - takich motocykli chcemy
Pierwsza jazda: Suzuki GSX-8T i GSX-8TT - takich motocykli chcemy
Voge DS800 Rally: Nowy motocykl adventure już w Polsce
Voge DS800 Rally: Nowy motocykl adventure już w Polsce
Baggery na MotoGP. Amerykańskie wyścigi stają się globalne
Baggery na MotoGP. Amerykańskie wyścigi stają się globalne
Wielki festiwal motocyklowy już niedługo. Kolejna edycja słynnej imprezy
Wielki festiwal motocyklowy już niedługo. Kolejna edycja słynnej imprezy
Test: Voge SR 1 ADV - SUV wśród 125 cm3
Test: Voge SR 1 ADV - SUV wśród 125 cm3