Trwa ładowanie...

Subaru pokaże pierwszy hybrydowy model plug-in. Powstanie przy współpracy Toyoty

Subaru znane jest u nas głównie za sprawą sportowych sukcesów. Czasy wymagają jednak od producentów ekologicznego podejścia i japońska firma nie jest tu wyjątkiem. Subaru przedstawi swoją pierwszą hybrydę plug-in w modelu XV. Fani marki mogą to odebrać jako zamach na świętość.

Subaru pokaże pierwszy hybrydowy model plug-in. Powstanie przy współpracy ToyotyŹródło: Materiały prasowe
d4jkn0w
d4jkn0w

Rosnące wymogi względem emisji CO2 i szkodliwych substancji sprawiają, że nawet najbardziej konserwatywni producenci samochodów muszą myśleć o ekologicznych rozwiązaniach. Podobnie jest z Subaru. Do końca 2018 r. japońska firma przedstawi model XV - a USA znany jako Crosstrek - w wersji PHEV. Podobnie jak w przypadku modelu BRZ, Subaru ma tu skorzystać z doświadczeń Toyoty, która dziś jest liderem wśród producentów zelektryfikowanych aut. Na szczęście dla wielbicieli marki nie oznacza to rezygnacji z jednostki napędowej w układzie bokser.

Na razie samo Subaru bardzo skąpo wypowiada się na temat hybrydowej odmiany XV. Wiadomo, że kierowca będzie mógł wybrać tryb EV i poruszać się wyłącznie za pomocą silnika elektrycznego. Japończycy nie zdradzają jednak żadnych szczegółów na temat parametrów auta. Toyota Prius Plug-in Hybrid, z której nowa wersja XV będzie zapewne czerpać pełnymi garściami, bez pomocy jednostki spalinowej może przejechać 50 km i rozpędzić się do 135 km/h.

Spekuluje się, że samochód może też skorzystać z rozwiązania znanego w Toyocie jako napęd E-Four. Chodzi o napęd na cztery koła realizowany za pomocą zasilania tylnej osi przez motor elektryczny. W przypadku Toyoty stosowane jest to w modelu RAV4.

XV nie będzie jedynym hybrydowym samochodem Subaru. Japońska marka przeciera szlaki hybrydowego rozwoju i myśli o elektryfikacji na szeroką skalę. Dość wspomnieć, że kilka miesięcy temu Subaru zdradziło, iż* nowy WRX również będzie hybrydą*. Pod maską ma ponoć pracować dwulitrowy bokser współpracujący z silnikiem elektrycznym zasilającym tylną oś. Wygląda więc na to, że chodzi o rozwiązanie tożsame z tym, które zostanie wprowadzone w XV. W sportowym modelu Subaru parametry układu hybrydowego będą oczywiście musiały zostać mocno wyśrubowane.

d4jkn0w
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.

Komentarze

Trwa ładowanie
.
.
.
d4jkn0w
Więcej tematów