Subaru pokaże pierwszy hybrydowy model plug-in. Powstanie przy współpracy Toyoty

Subaru znane jest u nas głównie za sprawą sportowych sukcesów. Czasy wymagają jednak od producentów ekologicznego podejścia i japońska firma nie jest tu wyjątkiem. Subaru przedstawi swoją pierwszą hybrydę plug-in w modelu XV. Fani marki mogą to odebrać jako zamach na świętość.

XV, czyli forma pośrednia pomiędzy SUV-em i kombi, nie przyjął się w Europie. Nowy napęd zapewne tego nie zmieni
Źródło zdjęć: © Materiały prasowe
Tomasz Budzik

Rosnące wymogi względem emisji CO2 i szkodliwych substancji sprawiają, że nawet najbardziej konserwatywni producenci samochodów muszą myśleć o ekologicznych rozwiązaniach. Podobnie jest z Subaru. Do końca 2018 r. japońska firma przedstawi model XV - a USA znany jako Crosstrek - w wersji PHEV. Podobnie jak w przypadku modelu BRZ, Subaru ma tu skorzystać z doświadczeń Toyoty, która dziś jest liderem wśród producentów zelektryfikowanych aut. Na szczęście dla wielbicieli marki nie oznacza to rezygnacji z jednostki napędowej w układzie bokser.

Na razie samo Subaru bardzo skąpo wypowiada się na temat hybrydowej odmiany XV. Wiadomo, że kierowca będzie mógł wybrać tryb EV i poruszać się wyłącznie za pomocą silnika elektrycznego. Japończycy nie zdradzają jednak żadnych szczegółów na temat parametrów auta. Toyota Prius Plug-in Hybrid, z której nowa wersja XV będzie zapewne czerpać pełnymi garściami, bez pomocy jednostki spalinowej może przejechać 50 km i rozpędzić się do 135 km/h.

Spekuluje się, że samochód może też skorzystać z rozwiązania znanego w Toyocie jako napęd E-Four. Chodzi o napęd na cztery koła realizowany za pomocą zasilania tylnej osi przez motor elektryczny. W przypadku Toyoty stosowane jest to w modelu RAV4.

XV nie będzie jedynym hybrydowym samochodem Subaru. Japońska marka przeciera szlaki hybrydowego rozwoju i myśli o elektryfikacji na szeroką skalę. Dość wspomnieć, że kilka miesięcy temu Subaru zdradziło, iż* nowy WRX również będzie hybrydą*. Pod maską ma ponoć pracować dwulitrowy bokser współpracujący z silnikiem elektrycznym zasilającym tylną oś. Wygląda więc na to, że chodzi o rozwiązanie tożsame z tym, które zostanie wprowadzone w XV. W sportowym modelu Subaru parametry układu hybrydowego będą oczywiście musiały zostać mocno wyśrubowane.

Wybrane dla Ciebie
Inteligentne wsparcie w autoDNA. Chatbot Vincent pomoże sprawdzić auto
Inteligentne wsparcie w autoDNA. Chatbot Vincent pomoże sprawdzić auto
Harley Harleyowi nierówny, czyli sprawdziłem, co oferują Amerykanie
Harley Harleyowi nierówny, czyli sprawdziłem, co oferują Amerykanie
Konrad Dąbrowski na podium Rajdu Maroka
Konrad Dąbrowski na podium Rajdu Maroka
Nowa Honda CB1000F spodoba się wielbicielom stylu retro
Nowa Honda CB1000F spodoba się wielbicielom stylu retro
Wideo: Motorowerzysta "kaskader" uciekał przed policją. Miał kilka powodów
Wideo: Motorowerzysta "kaskader" uciekał przed policją. Miał kilka powodów
Odświeżony Barton B-Max już w sprzedaży. Użytkownicy docenią zmiany
Odświeżony Barton B-Max już w sprzedaży. Użytkownicy docenią zmiany
Kawasaki Z1100 na 2026 r. Jeszcze więcej emocji
Kawasaki Z1100 na 2026 r. Jeszcze więcej emocji
Ducati prezentuje nowe modele Diavel V4 RS i Multistrada V4 RS
Ducati prezentuje nowe modele Diavel V4 RS i Multistrada V4 RS
Pierwsza jazda: Suzuki GSX-8T i GSX-8TT - takich motocykli chcemy
Pierwsza jazda: Suzuki GSX-8T i GSX-8TT - takich motocykli chcemy
Voge DS800 Rally: Nowy motocykl adventure już w Polsce
Voge DS800 Rally: Nowy motocykl adventure już w Polsce
Baggery na MotoGP. Amerykańskie wyścigi stają się globalne
Baggery na MotoGP. Amerykańskie wyścigi stają się globalne
Wielki festiwal motocyklowy już niedługo. Kolejna edycja słynnej imprezy
Wielki festiwal motocyklowy już niedługo. Kolejna edycja słynnej imprezy