Trwa ładowanie...

Speed 400 i Scrambler 400 X to początek nowej linii Triumpha

Motocykle w stylu retro to znak rozpoznawczy Triumpha. Tak jak nakedy i turystyki są jej jedną nogą, tak cała gamą "nowoczesnych klasyków" drugą. Nic zatem dziwnego, że Brytyjczycy zdecydowali się rozbudować ofertę o podstawowe modele, tworząc nową linię 400.

Triumph Speed 400 i Scrambler 400 XTriumph Speed 400 i Scrambler 400 XŹródło: Triumph
da056jm
da056jm

W przypadku klasycznie wyglądających maszyn Triumpha mamy oznaczenia 900 i 1200 korespondujące z wielkościami montowanych silników. Tak też jest w przypadku debiutujących modeli Speed 400 i Scrambler 400 X. Oba napędzane są takimi samymi jednocylindrowymi jednostkami o pojemności 398 cm3. Maksymalna moc w tym przypadku to 40 KM przy 8000 obr./min, a maksymalny moment obrotowy jest równy 37,5 Nm przy 6500 obr./min. Jak łatwo się domyślić - jest to efekt współpracy Brytyjczyków z indyjską firmą Bajaj.

Speed 400 i Scrambler 400 X to bliźniacze konstrukcje, które na pierwszy rzut oka wyglądają niemal identycznie. Jednak wystarczy się przyjrzeć bliżej, aby przekonać się, że Triumph nie ograniczył się jedynie do kilku wizualnych różnic. Mechanika i geometria znacząco się różnią.

Triumph Speed 400 i Scrambler 400 X Triumph
Triumph Speed 400 i Scrambler 400 XŹródło: Triumph

Oba motocykle mają różne felgi i opony. I nie chodzi tu jedynie o bieżnik, ale też rozmiary. Przede wszystkim Scrambler 400 X ma 19-calową obręcz z przodu, gdy w Speedzie 400 obie mierzą 17-cali średnicy. Za to ten drugi motocykl ma szersze opony niż model o bardziej offroadowym stylu. Scrambler ma też większy skok zawieszenia (150 mm z przodu i z tyłu) niż Speed (140 mm z przodu i 130 mm przy tylnym kole). Ma też większą tarczę hamulcową z przodu.

da056jm

Oba motocykle nieco różnią się wymiarami. Wpływa na to nie tylko większe przednie koło w Scramblerze, ale też większy kąt nachylenia widelca w Speedzie. Obie maszyny mają również inną masę - bardziej terenowy model waży 179 kg, natomiast drogowy 170 kg.

Triumph Speed 400 Triumph
Triumph Speed 400Źródło: Triumph

Oczywiście między oboma modelami Triumpha jest też sporo podobieństw. Mają one elektroniczną przepustnicę, kontrolę trakcji (którą można dezaktywować), ABS (ten można wyłączyć tylko w Scramblerze), identyczne zegary z cyfrowym obrotomierzem, gniazdo USB-C i w pełni LED-owe oświetlenie.

Połączenie sprawdzonego indyjskiego napędu z klasycznym brytyjskim stylem to ciekawy sposób, aby zaistnieć zarówno w Azji, jak i w Europie. O efekcie tej kooperacji najpierw będą mogli przekonać się motocykliści w Indiach, gdzie sprzedaż obu nowych modeli Triumpha wystartuje już w lipcu 2023 r. Natomiast na pozostałe rynki Speed 400 i Scrambler 400 X trafią na początku 2024 r.

Triumph Scrambler 400 X Triumph
Triumph Scrambler 400 XŹródło: Triumph
Triumph Speed 400 i Scrambler 400 X Triumph
Triumph Speed 400 i Scrambler 400 XŹródło: Triumph
Triumph Scrambler 400 X Triumph
Triumph Scrambler 400 XŹródło: Triumph
Triumph Speed 400 Triumph
Triumph Speed 400Źródło: Triumph
Triumph Scrambler 400 X Triumph
Triumph Scrambler 400 XŹródło: Triumph
Triumph Speed 400 Triumph
Triumph Speed 400Źródło: Triumph
Triumph Scrambler 400 X Triumph
Triumph Scrambler 400 XŹródło: Triumph
Triumph Speed 400 Triumph
Triumph Speed 400Źródło: Triumph
Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez dziejesie.wp.pl
da056jm
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.

Komentarze

Trwa ładowanie
.
.
.
da056jm
Więcej tematów