Trwa ładowanie...

Samochody hybrydowe coraz popularniejsze. W miastach są alternatywą dla diesli

Polacy odwracają się od diesli i coraz częściej wybierają alternatywne źródła napędu. Ze względu na specyfikę kraju królują hybrydy. Które modele sprzedawały się najlepiej w pierwszym półroczu 2018 r.?

Samochody hybrydowe coraz popularniejsze. W miastach są alternatywą dla diesliŹródło: Materiały prasowe
d2joget
d2joget

Z danych instytutu Samar wynika, że w czerwcu 2018 r. udział samochodów z silnikiem wysokoprężnym wyniósł w Polsce jedynie 41,6 proc. To najmniej w tym roku. Jeśli Polacy pójdą śladem Europy Zachodniej, wskaźniki mogą stać się jeszcze mniej korzystne dla diesli. Według Jato Dynamics w maju 2018 r. auta na olej napędowy stanowiły jedynie 36 proc. sprzedaży. Udział samochodów o napędzie alternatywnym wzrósł tym samym do 5,3 proc. z 4,2 proc. w porównywalnym okresie roku 2017.

Jeśli chodzi o samochody z alternatywnym napędem, to do wyboru mamy szereg możliwości: auta wodorowe, w pełni elektryczne lub hybrydy. Z racji, ze w Polsce nie istnieje sieć stacji wodorowych, a o ładowarki trudno nawet w dużych miastach, najrozsądniejszym wyborem jest hybryda. Podobnie myślą Polacy, którzy w pierwszej połowie 2018 r. kupili 10,2 tys. samochodów hybrydowych i aut typu mild hybrid. Oto te najpopularniejsze.

Toyota C-HR - 2438 szt. (20,1 proc. udziału w rynku)
Toyota Auris - 2260 szt. (21,0 proc.)
Toyota Yaris - 1705 szt. (15,8 proc.)
Toyota RAV4 - 1684 szt. (15,6 proc.)
Lexus NX - 483 szt. (4,5 proc.)
Kia Niro - 300 szt. (2,8 proc.)
Lexus CT - 250 szt. (2,3 proc.)
Lexus RX - 222 szt. (2,1 proc.)
Lexus IS - 179 szt. (1,7 proc.)
Audi A5 - 157 szt. (1,5 proc.)

Poza pierwszą dziesiątką najpopularniejszych hybryd znalazły się natomiast kolejno: Audi A7 (125 aut), Hyundai Ioniq (108 egzemplarzy), Audi A8 (101 samochodów), Toyota Prius (77 samochodów), Audi A4 (61 aut) oraz nowy Lexus LS (60 samochodów).

d2joget

Ja przewidują eksperci, należy spodziewać się dalszego wzrostu popularności napędu hybrydowego. Choć ustawa o elektromobilności nie premiuje tego typu samochodów, to dziś tylko one mogą stanowić alternatywę względem samochodów z silnikiem Diesla. Są przy tym pozbawione kłopotliwych elementów takich jak turbina, dwumasowe koło zamachowe, układ AdBlue, DPF czy bardzo wrażliwy na jakość oleju napędowego układ zasilania. Spalanie hybryd plasuje je jako konkurencję dla diesli. Na rynku wtórnym hybrydy cieszą się również coraz większą popularnością, więc nie ma już problemu ze sprzedażą takiego samochodu. Analitycy uważają, że hybrydy na poważnie zaczną wypierać z flot auta osobowe z silnikiem Diesla. Czas pokaże, czy mają rację.

d2joget
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.

Komentarze

Trwa ładowanie
.
.
.
d2joget
Więcej tematów

Pobieranie, zwielokrotnianie, przechowywanie lub jakiekolwiek inne wykorzystywanie treści dostępnych w niniejszym serwisie - bez względu na ich charakter i sposób wyrażenia (w szczególności lecz nie wyłącznie: słowne, słowno-muzyczne, muzyczne, audiowizualne, audialne, tekstowe, graficzne i zawarte w nich dane i informacje, bazy danych i zawarte w nich dane) oraz formę (np. literackie, publicystyczne, naukowe, kartograficzne, programy komputerowe, plastyczne, fotograficzne) wymaga uprzedniej i jednoznacznej zgody Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, będącej właścicielem niniejszego serwisu, bez względu na sposób ich eksploracji i wykorzystaną metodę (manualną lub zautomatyzowaną technikę, w tym z użyciem programów uczenia maszynowego lub sztucznej inteligencji). Powyższe zastrzeżenie nie dotyczy wykorzystywania jedynie w celu ułatwienia ich wyszukiwania przez wyszukiwarki internetowe oraz korzystania w ramach stosunków umownych lub dozwolonego użytku określonego przez właściwe przepisy prawa.Szczegółowa treść dotycząca niniejszego zastrzeżenia znajduje siętutaj