Lexus NX po zmianach zadebiutował w Szanghaju

Podczas Salonu Samochodowego w Sznaghaju zadebiutował odświeżony Lexus NX. Model ten nie zdążył się zestarzeć, dlatego zmiany w wyglądzie są kosmetyczne, ale postawiono na nowości techniczne.

Obraz
Źródło zdjęć: © Materiały prasowe
Szymon Jasina
oprac.  Szymon Jasina

Lifting SUV-a Lexusa nie mógł się obejść bez choćby delikatnych zmian wy wyglądzie. Zmodyfikowano wygląd masywnej osłony chłodnicy i świateł pod kloszami, które teraz przypominają te z coupe LC. Przeprojektowano też przetłoczenia na klapie bagażnika i zmieniono wygląd tylnego zderzaka, w który wkomponowano duże chromowane końcówki układu wydechowego. Sam bagażnik może być teraz otwierany ruchem stopy pod zderzakiem.

Ważniejsza nowość pojawiła się w kabinie Lexusa NX, gdzie 7-calowy wyświetlacz systemu multimedialnego został zastąpiony ekranem o przekątnej 10,3 cala. Zamiast przycisków sterowania klimatyzacją zastosowano cztery wygodne przełączniki. Nieco powiększony i bardziej czytelny wskazówkowy zegar wyposażono w mechanizm automatycznie ustawiający czas z wykorzystaniem sygnału GPS.

Znakiem czasów jest powiększenie tacki bezprzewodowego ładowania tak, aby zmieściła teraz większego smartfona. Oprócz tego poprawiono rozmieszczenie portów USB na centralnej konsoli i zwiększono ich moc.

Tak jak dotychczas, Lexus NX będzie oferowany w dwóch wersjach napędu. Wersja znana dotąd jako NX 200t, napędzana dwulitrowym, turbodoładowanym silnikiem benzynowym o zmiennym cyklu pracy (Atkinsona/Otto), rozwijającym moc 238 KM, będzie teraz nosić oznaczenie NX 300. Hybrydowy Lexus NX 300h z jednostką napędową o łącznej mocy 197 KM, wykorzystującą 2,5 litrowy, czterocylindrowy silnik rzędowy, pozostanie przy dotychczasowym oznaczeniu.

Obraz
© Materiały prasowe

Istotne usprawnienia wprowadzono w zawieszeniu, którego charakterystyka została zoptymalizowana pod kątem stabilności w zakrętach, zastosowano też nowe amortyzatory. Jednak największą zmianą jest użycie nowej wersji systemu sterowania zmienną charakterystyką zawieszenia AVS (Adaptive Variable Suspension), opartego na rozwiązaniu zastosowanym w Lexusie LC. Liczba możliwych ustawień została w nim zwiększona z 30 do 650, co znacznie poprawia własności jezdne auta.

Elektroniczne systemy bezpieczeństwa Lexus Safety System +, które dotychczas były wyposażeniem opcjonalnym, teraz będą oferowane w standardzie.

Obraz
© Materiały prasowe

Dodatkowo w Szanghaju zaprezentowano odmianę F Sport ze sportowym pakietem stylistycznym nadwozia, zmienionymi fotelami i kierownicą.

Wybrane dla Ciebie
Test: Honda GL1800 Gold Wing - musisz go poznać
Test: Honda GL1800 Gold Wing - musisz go poznać
Inteligentne wsparcie w autoDNA. Chatbot Vincent pomoże sprawdzić auto
Inteligentne wsparcie w autoDNA. Chatbot Vincent pomoże sprawdzić auto
Harley Harleyowi nierówny, czyli sprawdziłem, co oferują Amerykanie
Harley Harleyowi nierówny, czyli sprawdziłem, co oferują Amerykanie
Konrad Dąbrowski na podium Rajdu Maroka
Konrad Dąbrowski na podium Rajdu Maroka
Nowa Honda CB1000F spodoba się wielbicielom stylu retro
Nowa Honda CB1000F spodoba się wielbicielom stylu retro
Wideo: Motorowerzysta "kaskader" uciekał przed policją. Miał kilka powodów
Wideo: Motorowerzysta "kaskader" uciekał przed policją. Miał kilka powodów
Odświeżony Barton B-Max już w sprzedaży. Użytkownicy docenią zmiany
Odświeżony Barton B-Max już w sprzedaży. Użytkownicy docenią zmiany
Kawasaki Z1100 na 2026 r. Jeszcze więcej emocji
Kawasaki Z1100 na 2026 r. Jeszcze więcej emocji
Ducati prezentuje nowe modele Diavel V4 RS i Multistrada V4 RS
Ducati prezentuje nowe modele Diavel V4 RS i Multistrada V4 RS
Pierwsza jazda: Suzuki GSX-8T i GSX-8TT - takich motocykli chcemy
Pierwsza jazda: Suzuki GSX-8T i GSX-8TT - takich motocykli chcemy
Voge DS800 Rally: Nowy motocykl adventure już w Polsce
Voge DS800 Rally: Nowy motocykl adventure już w Polsce
Baggery na MotoGP. Amerykańskie wyścigi stają się globalne
Baggery na MotoGP. Amerykańskie wyścigi stają się globalne