Lexus NX po zmianach zadebiutował w Szanghaju
Podczas Salonu Samochodowego w Sznaghaju zadebiutował odświeżony Lexus NX. Model ten nie zdążył się zestarzeć, dlatego zmiany w wyglądzie są kosmetyczne, ale postawiono na nowości techniczne.
Lifting SUV-a Lexusa nie mógł się obejść bez choćby delikatnych zmian wy wyglądzie. Zmodyfikowano wygląd masywnej osłony chłodnicy i świateł pod kloszami, które teraz przypominają te z coupe LC. Przeprojektowano też przetłoczenia na klapie bagażnika i zmieniono wygląd tylnego zderzaka, w który wkomponowano duże chromowane końcówki układu wydechowego. Sam bagażnik może być teraz otwierany ruchem stopy pod zderzakiem.
Ważniejsza nowość pojawiła się w kabinie Lexusa NX, gdzie 7-calowy wyświetlacz systemu multimedialnego został zastąpiony ekranem o przekątnej 10,3 cala. Zamiast przycisków sterowania klimatyzacją zastosowano cztery wygodne przełączniki. Nieco powiększony i bardziej czytelny wskazówkowy zegar wyposażono w mechanizm automatycznie ustawiający czas z wykorzystaniem sygnału GPS.
Znakiem czasów jest powiększenie tacki bezprzewodowego ładowania tak, aby zmieściła teraz większego smartfona. Oprócz tego poprawiono rozmieszczenie portów USB na centralnej konsoli i zwiększono ich moc.
Tak jak dotychczas, Lexus NX będzie oferowany w dwóch wersjach napędu. Wersja znana dotąd jako NX 200t, napędzana dwulitrowym, turbodoładowanym silnikiem benzynowym o zmiennym cyklu pracy (Atkinsona/Otto), rozwijającym moc 238 KM, będzie teraz nosić oznaczenie NX 300. Hybrydowy Lexus NX 300h z jednostką napędową o łącznej mocy 197 KM, wykorzystującą 2,5 litrowy, czterocylindrowy silnik rzędowy, pozostanie przy dotychczasowym oznaczeniu.
Istotne usprawnienia wprowadzono w zawieszeniu, którego charakterystyka została zoptymalizowana pod kątem stabilności w zakrętach, zastosowano też nowe amortyzatory. Jednak największą zmianą jest użycie nowej wersji systemu sterowania zmienną charakterystyką zawieszenia AVS (Adaptive Variable Suspension), opartego na rozwiązaniu zastosowanym w Lexusie LC. Liczba możliwych ustawień została w nim zwiększona z 30 do 650, co znacznie poprawia własności jezdne auta.
Elektroniczne systemy bezpieczeństwa Lexus Safety System +, które dotychczas były wyposażeniem opcjonalnym, teraz będą oferowane w standardzie.
Dodatkowo w Szanghaju zaprezentowano odmianę F Sport ze sportowym pakietem stylistycznym nadwozia, zmienionymi fotelami i kierownicą.