BMW przedstawiło szczegóły nowego wcielenia modelu X1. Względem poprzednika różni się on przede wszystkim większą ilością miejsca dla pasażerów i bagażu.
Wymiary auta to 4439/1821/1598 mm. Charakterystycznymi elementami są muskularne linie boczne, sposób narysowania nadkoli, dynamiczne kształty linii dachu i pokrywy bagażnika oraz szyby zwężające się ku tyłowi. Z przodu widoczne są podwójne lampy główne (z pierścieniami świetlnymi i standardowymi lampami dziennymi LED), którym towarzyszą seryjne światła przeciwmgłowe. Klienci będą mogli wybierać spośród dwóch niemetalizowanych i 10 metalizowanych lakierów nadwozia.
* ILE WART JEST TWÓJ SAMOCHÓD? MOŻESZ SIĘ ŁATWO PRZEKONAĆ * We wnętrzu znajdziemy kokpit nachylony w stronę kierowcy oraz szereg elementów dekoracyjnych w matowym kolorze Oxide Silver oraz w czarnym lakierze fortepianowym. Siedzenia seryjnie pokryte są antracytowo-czarnym materiałem, zaś opcjonalnie można zamówić obicie czarną lub beżową skórą. Tylna kanapa jest standardowo trójdzielna, a za dopłatą także przesuwna w zakresie 13 cm. Jako opcja dostępna jest też funkcja składania w przód przedniego fotela pasażera.
Oferta jednostek napędowych obejmie dwulitrowe silniki - dwa benzynowe (192 KM, X1 xDrive20i/sDrive20i oraz 231 KM, X1 xDrive 25i) i trzy wysokoprężne – (150 KM, X1 sDrive18d, 190 KM, xDrive20d i 231 KM xDrive25. W późniejszym czasie dołączą do nich 116- i 136-konne motory 3-cylindrowe. Klienci będą mogli wybierać spośród nowych skrzyń biegów – 6-stopniowego „manuala” z systemem wyrównywania obrotów podczas redukcji biegów oraz 8-stopniowego „automatu” Steptronic. Model ten będzie dostępny za napędem na jedną (sDrive) lub obie osie (xDrive). Co ważne, ten pierwszy jest zapożyczony z Mini i oznacza przeniesienie mocy na przednie koła - pierwszy raz w historii SUV-ów bawarskiej marki.
Wśród nowinek wyposażeniowych należy wymienić w pełni diodowe lampy główne LED, dynamiczną kontrolę amortyzatorów DDC, wyświetlacz przezierny Head-Up Display czy system Driving Assistant Plus. Samochód będzie można zamówić w jednej z trzech fabrycznych specyfikacji – xLine (matowe elementy metaliczne na grillu i ramkach wlotu powietrza, fartuchy progowe, tapicerka z materiału łączonego ze skórą), Sport Line (czarne poprzeczki „nerek” i ramki wlotów powietrza, osłona podsilnikowa, czarne fotele z szarymi lub czerwonymi akcentami) oraz M Sport (pakiet aerodynamiczny M, 18- lub 19-calowe koła, siedzenia obite Alcantarą z niebieskimi akcentami, skórzana kierownica, podsufitka antracytowa).
Nowe BMW X1 trafi do salonów w październiku 2015 r.
ll, moto.wp.pl