Oba auta mają taką samą długość (4,73 m) i rozstaw osi (2,82 m). Szerokość podkreślają poziome linie z przodu i z tyłu. Pojedynczo obramowaną osłonę chłodnicy Singleframe osadzono dosyć nisko. Opcjonalnie nowe Audi będą dostępne z reflektorami diodowymi lub Matrix LED z kierunkowskazami ze zdynamizowanym sposobem sygnalizowania. We wnętrzu znajdziemy szerokie pasmo nawiewów wentylacji i jednolitą powierzchnię na desce rozdzielczej.
Nowe modele będą wyposażane początkowo w jeden z siedmiu silników – trzech TFSI i czterech TDI. Ich moc wynosi od 150 do 272 KM, zaś zużycie paliwa spadło nawet o 21 proc. Odmiana 2,0 TDI ultra ma spalać średnio 3,7 l/100 km, emitując przy tym 95 g CO2/km. Wśród „beznyniaków” najważniejszą nowością jest sposób spalania, pozwalający na pracę przy zużyciu 4,8 l/100 km. W przyszłości planowane jest wprowadzenie odmiany g-tron, napędzanej gazem ziemnym. Z silnikami połączono przeprojektowane skrzynie – 6-biegową manualną i 7-stopniowy automat S-Tronic. Na życzenie montowany będzie sportowy mechanizm różnicowy, montowany na tylnej osi. W podwoziu zastosowano lekkie, pięciowahaczowe zawieszenie
Prowadzący A4 będzie miał do dyspozycji wiele systemów wsparcia. Do głównych należą asystent wydajności, funkcja zachowania toru jazdy, tempomat z automatyczną regulacją odległości, asystent jazdy w korku i manewru omijania, ostrzeganie przy wysiadaniu, kamera rozpoznająca znaki drogowe czy wspomaganie parkowania. Opcjonalnie będzie dostępna cyfrowa tablica wskaźników, która na 12,3-calowy monitorze LCD wyświetli najważniejsze informacje w formie grafik o wysokiej rozdzielczości. W konsoli tunelu środkowego umieszczono terminal MMI z techniką transmisji danych LTE (wersja MMI Navigation Plus).
Nowe Audi A4 i A4 Avant pojawią się w salonach sprzedaży jesienią br.
Źródło: Audi
ll/moto.wp.pl