Nowe Audi A4 i A4 Avant

Obraz
Źródło zdjęć: © zdjęcie producenta

Audi zaprezentowało nowe wersje modeli A4 i A4 Avant. Inżynierowie położyli największy nacisk na redukcję poziomu emisji dwutlenku węgla do atmosfery.

Oba auta mają taką samą długość (4,73 m) i rozstaw osi (2,82 m). Szerokość podkreślają poziome linie z przodu i z tyłu. Pojedynczo obramowaną osłonę chłodnicy Singleframe osadzono dosyć nisko. Opcjonalnie nowe Audi będą dostępne z reflektorami diodowymi lub Matrix LED z kierunkowskazami ze zdynamizowanym sposobem sygnalizowania. We wnętrzu znajdziemy szerokie pasmo nawiewów wentylacji i jednolitą powierzchnię na desce rozdzielczej.

Nowe modele będą wyposażane początkowo w jeden z siedmiu silników – trzech TFSI i czterech TDI. Ich moc wynosi od 150 do 272 KM, zaś zużycie paliwa spadło nawet o 21 proc. Odmiana 2,0 TDI ultra ma spalać średnio 3,7 l/100 km, emitując przy tym 95 g CO2/km. Wśród „beznyniaków” najważniejszą nowością jest sposób spalania, pozwalający na pracę przy zużyciu 4,8 l/100 km. W przyszłości planowane jest wprowadzenie odmiany g-tron, napędzanej gazem ziemnym. Z silnikami połączono przeprojektowane skrzynie – 6-biegową manualną i 7-stopniowy automat S-Tronic. Na życzenie montowany będzie sportowy mechanizm różnicowy, montowany na tylnej osi. W podwoziu zastosowano lekkie, pięciowahaczowe zawieszenie

Prowadzący A4 będzie miał do dyspozycji wiele systemów wsparcia. Do głównych należą asystent wydajności, funkcja zachowania toru jazdy, tempomat z automatyczną regulacją odległości, asystent jazdy w korku i manewru omijania, ostrzeganie przy wysiadaniu, kamera rozpoznająca znaki drogowe czy wspomaganie parkowania. Opcjonalnie będzie dostępna cyfrowa tablica wskaźników, która na 12,3-calowy monitorze LCD wyświetli najważniejsze informacje w formie grafik o wysokiej rozdzielczości. W konsoli tunelu środkowego umieszczono terminal MMI z techniką transmisji danych LTE (wersja MMI Navigation Plus).

Nowe Audi A4 i A4 Avant pojawią się w salonach sprzedaży jesienią br.

Źródło: Audi

ll/moto.wp.pl

Wybrane dla Ciebie

Wideo: Motorowerzysta "kaskader" uciekał przed policją. Miał kilka powodów
Wideo: Motorowerzysta "kaskader" uciekał przed policją. Miał kilka powodów
Odświeżony Barton B-Max już w sprzedaży. Użytkownicy docenią zmiany
Odświeżony Barton B-Max już w sprzedaży. Użytkownicy docenią zmiany
Kawasaki Z1100 na 2026 r. Jeszcze więcej emocji
Kawasaki Z1100 na 2026 r. Jeszcze więcej emocji
Ducati prezentuje nowe modele Diavel V4 RS i Multistrada V4 RS
Ducati prezentuje nowe modele Diavel V4 RS i Multistrada V4 RS
Pierwsza jazda: Suzuki GSX-8T i GSX-8TT - takich motocykli chcemy
Pierwsza jazda: Suzuki GSX-8T i GSX-8TT - takich motocykli chcemy
Voge DS800 Rally: Nowy motocykl adventure już w Polsce
Voge DS800 Rally: Nowy motocykl adventure już w Polsce
Baggery na MotoGP. Amerykańskie wyścigi stają się globalne
Baggery na MotoGP. Amerykańskie wyścigi stają się globalne
Wielki festiwal motocyklowy już niedługo. Kolejna edycja słynnej imprezy
Wielki festiwal motocyklowy już niedługo. Kolejna edycja słynnej imprezy
Test: Voge SR 1 ADV - SUV wśród 125 cm3
Test: Voge SR 1 ADV - SUV wśród 125 cm3
Test: Harley-Davidson Street Bob - kupujesz silnik, reszta jest w gratisie
Test: Harley-Davidson Street Bob - kupujesz silnik, reszta jest w gratisie
Test: Honda GB350S - prostota znów się sprawdziła
Test: Honda GB350S - prostota znów się sprawdziła
Konrad Dąbrowski gotowy na wyzwania Baja España Aragón 2025
Konrad Dąbrowski gotowy na wyzwania Baja España Aragón 2025