Trwa ładowanie...

Nowa Honda Monkey z poprawionym silnikiem i piątym biegiem. Jest polska cena

Honda pokazała nową wersję swojej małej "125" o nazwie Monkey. Małpka nadal przypomina retro zabawkę na dwóch kołach, ale jest też bardziej nowoczesna. Zmiany objęły silnik, skrzynię biegów i zawieszenie.

Honda MonkeyHonda MonkeyŹródło: Materiały prasowe, fot: Honda
d2itln2
d2itln2

Honda Monkey to niewielki motocykl nawiązujący do oryginału z lat 60., który swoją nazwę zawdzięcza charakterystycznej pozycji, jaką przyjmuje się jadąc tak małą maszyną. Dzisiejszy model w pewnym stopniu bazuje na nowocześniej wyglądającej Hondzie MSX125 Grom, jednak różnice między tymi maszynami są spore. Nic więc dziwnego, że mimo odświeżenia Groma w listopadzie 2020 r. na nowe Monkey musieliśmy poczekać dłużej.

Jak łatwo się domyślić, obowiązkową zmianą w przypadku Hondy Monkey było dostosowanie silnika do Euro 5, przy czym jednostka ta zachowała identyczne parametry jak dotychczas. Z pojemności 124 cm3 generowane jest 9,4 KM przy 6750 obr./min i 11 Nm przy 5500 obr./min. Z powodu innego charakteru motocykla jest to nieco mniej mocy, a więcej momentu obrotowego niż w Gromie.

Honda Monkey Materiały prasowe
Honda MonkeyŹródło: Materiały prasowe, fot: Honda

Najbardziej widoczną zmianą w przypadku modelu Monkey jest nowy układ wydechowy – jednokomorowy w miejsce trzykomorowego – który ma nie tylko pomagać w osiągach, ale też lepiej brzmieć. Do tego inżynierowie stworzyli nowy dolot, przeprojektowali filtr powietrza i poprawili katalizator.

d2itln2

Od strony użytkowej natomiast najważniejszą nowością Hondy Monkey jest pięciobiegowa skrzynia, która zastąpiła przekładnię o czterech przełożeniach. Dzięki temu jazda z wyższymi prędkościami ma być bardziej cichsza i bardziej komfortowa. Wg danych producenta Małpka zużywa 1,5 l/100 km, a je prędkość maksymalna to 91 km/h.

Honda Monkey Materiały prasowe
Honda MonkeyŹródło: Materiały prasowe, fot: Honda

Ostatnią dużą zmianą jest przeprojektowane tylne zawieszenie z nowymi sprężynami i zmodyfikowanymi amortyzatorami. Skok z przodu wynosi 100 mm, z tyłu 102 mm, a prześwit to 175 mm. Honda Monkey porusza się na 12-calowych kołach z pojedynczą tarczą hamulcową z przodu o średnicy 220 mm i podobną z tyłu o średnicy 190 mm. Niewielki motocykl waży 104 kg, a jego siedzenie znajduje się na wysokości 775 mm.

Nowa Honda Monkey kosztuje 18 200 zł. Oznacza to, że podobnie jak większość modeli na rynku w ostatnim roku nieco podrożała (dokładnie o 1200 zł) w porównaniu do poprzedniej wersji. Motocykl oferowany jest w trzech wersjach kolorystycznych – niebieskiej (nowej), żółtej i czerwonej.

Honda Monkey Materiały prasowe
Honda MonkeyŹródło: Materiały prasowe, fot: Honda

Nowa Honda Monkey

Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez dziejesie.wp.pl
d2itln2
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.

Komentarze

Trwa ładowanie
.
.
.
d2itln2
Więcej tematów

Pobieranie, zwielokrotnianie, przechowywanie lub jakiekolwiek inne wykorzystywanie treści dostępnych w niniejszym serwisie - bez względu na ich charakter i sposób wyrażenia (w szczególności lecz nie wyłącznie: słowne, słowno-muzyczne, muzyczne, audiowizualne, audialne, tekstowe, graficzne i zawarte w nich dane i informacje, bazy danych i zawarte w nich dane) oraz formę (np. literackie, publicystyczne, naukowe, kartograficzne, programy komputerowe, plastyczne, fotograficzne) wymaga uprzedniej i jednoznacznej zgody Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, będącej właścicielem niniejszego serwisu, bez względu na sposób ich eksploracji i wykorzystaną metodę (manualną lub zautomatyzowaną technikę, w tym z użyciem programów uczenia maszynowego lub sztucznej inteligencji). Powyższe zastrzeżenie nie dotyczy wykorzystywania jedynie w celu ułatwienia ich wyszukiwania przez wyszukiwarki internetowe oraz korzystania w ramach stosunków umownych lub dozwolonego użytku określonego przez właściwe przepisy prawa.Szczegółowa treść dotycząca niniejszego zastrzeżenia znajduje siętutaj