Nowa Honda Monkey z poprawionym silnikiem i piątym biegiem. Jest polska cena

Honda pokazała nową wersję swojej małej "125" o nazwie Monkey. Małpka nadal przypomina retro zabawkę na dwóch kołach, ale jest też bardziej nowoczesna. Zmiany objęły silnik, skrzynię biegów i zawieszenie.

Honda MonkeyHonda Monkey
Źródło zdjęć: © Materiały prasowe | Honda
Szymon Jasina

Honda Monkey to niewielki motocykl nawiązujący do oryginału z lat 60., który swoją nazwę zawdzięcza charakterystycznej pozycji, jaką przyjmuje się jadąc tak małą maszyną. Dzisiejszy model w pewnym stopniu bazuje na nowocześniej wyglądającej Hondzie MSX125 Grom, jednak różnice między tymi maszynami są spore. Nic więc dziwnego, że mimo odświeżenia Groma w listopadzie 2020 r. na nowe Monkey musieliśmy poczekać dłużej.

Jak łatwo się domyślić, obowiązkową zmianą w przypadku Hondy Monkey było dostosowanie silnika do Euro 5, przy czym jednostka ta zachowała identyczne parametry jak dotychczas. Z pojemności 124 cm3 generowane jest 9,4 KM przy 6750 obr./min i 11 Nm przy 5500 obr./min. Z powodu innego charakteru motocykla jest to nieco mniej mocy, a więcej momentu obrotowego niż w Gromie.

Honda Monkey
Honda Monkey © Materiały prasowe | Honda

Najbardziej widoczną zmianą w przypadku modelu Monkey jest nowy układ wydechowy – jednokomorowy w miejsce trzykomorowego – który ma nie tylko pomagać w osiągach, ale też lepiej brzmieć. Do tego inżynierowie stworzyli nowy dolot, przeprojektowali filtr powietrza i poprawili katalizator.

Od strony użytkowej natomiast najważniejszą nowością Hondy Monkey jest pięciobiegowa skrzynia, która zastąpiła przekładnię o czterech przełożeniach. Dzięki temu jazda z wyższymi prędkościami ma być bardziej cichsza i bardziej komfortowa. Wg danych producenta Małpka zużywa 1,5 l/100 km, a je prędkość maksymalna to 91 km/h.

Honda Monkey
Honda Monkey © Materiały prasowe | Honda

Ostatnią dużą zmianą jest przeprojektowane tylne zawieszenie z nowymi sprężynami i zmodyfikowanymi amortyzatorami. Skok z przodu wynosi 100 mm, z tyłu 102 mm, a prześwit to 175 mm. Honda Monkey porusza się na 12-calowych kołach z pojedynczą tarczą hamulcową z przodu o średnicy 220 mm i podobną z tyłu o średnicy 190 mm. Niewielki motocykl waży 104 kg, a jego siedzenie znajduje się na wysokości 775 mm.

Nowa Honda Monkey kosztuje 18 200 zł. Oznacza to, że podobnie jak większość modeli na rynku w ostatnim roku nieco podrożała (dokładnie o 1200 zł) w porównaniu do poprzedniej wersji. Motocykl oferowany jest w trzech wersjach kolorystycznych – niebieskiej (nowej), żółtej i czerwonej.

Honda Monkey
Honda Monkey © Materiały prasowe | Honda

Nowa Honda Monkey

Wybrane dla Ciebie
Sukces Polaków w rajdzie Dubai Baja
Sukces Polaków w rajdzie Dubai Baja
Baggery Harleya-Davidsona będą ścigać się przy MotoGP. Zobaczyliśmy, jak będą wyglądały
Baggery Harleya-Davidsona będą ścigać się przy MotoGP. Zobaczyliśmy, jak będą wyglądały
Trzy nowe modele Voge’a trafią do Polski - od 125 cm3 po motocykl sportowy
Trzy nowe modele Voge’a trafią do Polski - od 125 cm3 po motocykl sportowy
Konrad Dąbrowski wygrywa Baja Quatar
Konrad Dąbrowski wygrywa Baja Quatar
Premiera: Indian Sport Scout RT i Sport Scout Sixty - proste nowości
Premiera: Indian Sport Scout RT i Sport Scout Sixty - proste nowości
Premiera: Kawasaki KLE500 - powrót po latach
Premiera: Kawasaki KLE500 - powrót po latach
Premiera: Honda CB1000GT - Hornet turystyczny
Premiera: Honda CB1000GT - Hornet turystyczny
Premiera: Suzuki SV-7GX - turystyka dla każdego
Premiera: Suzuki SV-7GX - turystyka dla każdego
Test: Honda GL1800 Gold Wing - musisz go poznać
Test: Honda GL1800 Gold Wing - musisz go poznać
Inteligentne wsparcie w autoDNA. Chatbot Vincent pomoże sprawdzić auto
Inteligentne wsparcie w autoDNA. Chatbot Vincent pomoże sprawdzić auto
Harley Harleyowi nierówny, czyli sprawdziłem, co oferują Amerykanie
Harley Harleyowi nierówny, czyli sprawdziłem, co oferują Amerykanie
Konrad Dąbrowski na podium Rajdu Maroka
Konrad Dąbrowski na podium Rajdu Maroka
ZACZEKAJ! ZOBACZ, CO TERAZ JEST NA TOPIE 🔥