Najtańsza wersja modelu KTM 1290 Super Adventure w drodze. Czego w niej zabraknie?

KTM zaprezentował już dwie wersje modelu 1290 Super Adventure o oznaczeniach S i R. Niedługo dołączy do nich model bazowy bez drogich dodatków. Będzie to opcja dla oszczędnych, którzy nie wymagają najnowocześniejszych rozwiązań.

KTM 1290 Super Adventure SKTM 1290 Super Adventure S będzie miał tańszą wersję.
Źródło zdjęć: © Materiały prasowe | KTM
Szymon Jasina

Po premierze KTM-a 1290 Super Adventure S i później bardziej offroadowej odmiany R pojawiło się pytanie – a co z wersją bez żadnej dodatkowej litery w nazwie? Czy całkiem bogato wyposażona "eska" ma być podstawą? Dzięki europejskim dokumentom patentowym teraz wiemy już, że nie. Do oferty austriackiej marki dołączy trzecia, najtańsza odmiana ich flagowego motocykla turystycznego.

KTM stara się nie prezentować wszystkich motocykli na raz, aby z każdym zaistnieć w mediach i świadomości klientów. Wygląda na to, że zabieg ten działa, gdyż po oddzielnych premierach modeli 1290 Super Adventure S i R teraz czeka nas trzecia – modelu podstawowego, który na pewno przeszedłby bez echa na tle droższych odmian.

Czym wersja podstawowa turystycznego motocykla KTM-a będzie się różnić od odmiany S? Przede wszystkim tym, co wywołało największe zainteresowanie tym ostatnim, czyli przednim radarem i adaptacyjnym tempomatem. Tego dodatku zabraknie w najtańszym modelu 1290 Super Adventure. Najprawdopodobniej nie dostanie on też półaktywnego zawieszenia. Oczywiście nie będzie też osłon i dodatków wyróżniających odmianę R.

Krótko mówiąc – podstawowy KTM 1290 Super Adventure będzie wersją S pozbawioną najdroższych dodatków. Jaka zatem będzie cena tego modelu? Na pewno o kilka tysięcy złotych niższa niż w przypadku odmiany S wycenionej na 81 100 zł (wersja R to wydatek 84 500 zł).

Źródło artykułu: WP Moto
Wybrane dla Ciebie
Test: Honda GL1800 Gold Wing - musisz go poznać
Test: Honda GL1800 Gold Wing - musisz go poznać
Inteligentne wsparcie w autoDNA. Chatbot Vincent pomoże sprawdzić auto
Inteligentne wsparcie w autoDNA. Chatbot Vincent pomoże sprawdzić auto
Harley Harleyowi nierówny, czyli sprawdziłem, co oferują Amerykanie
Harley Harleyowi nierówny, czyli sprawdziłem, co oferują Amerykanie
Konrad Dąbrowski na podium Rajdu Maroka
Konrad Dąbrowski na podium Rajdu Maroka
Nowa Honda CB1000F spodoba się wielbicielom stylu retro
Nowa Honda CB1000F spodoba się wielbicielom stylu retro
Wideo: Motorowerzysta "kaskader" uciekał przed policją. Miał kilka powodów
Wideo: Motorowerzysta "kaskader" uciekał przed policją. Miał kilka powodów
Odświeżony Barton B-Max już w sprzedaży. Użytkownicy docenią zmiany
Odświeżony Barton B-Max już w sprzedaży. Użytkownicy docenią zmiany
Kawasaki Z1100 na 2026 r. Jeszcze więcej emocji
Kawasaki Z1100 na 2026 r. Jeszcze więcej emocji
Ducati prezentuje nowe modele Diavel V4 RS i Multistrada V4 RS
Ducati prezentuje nowe modele Diavel V4 RS i Multistrada V4 RS
Pierwsza jazda: Suzuki GSX-8T i GSX-8TT - takich motocykli chcemy
Pierwsza jazda: Suzuki GSX-8T i GSX-8TT - takich motocykli chcemy
Voge DS800 Rally: Nowy motocykl adventure już w Polsce
Voge DS800 Rally: Nowy motocykl adventure już w Polsce
Baggery na MotoGP. Amerykańskie wyścigi stają się globalne
Baggery na MotoGP. Amerykańskie wyścigi stają się globalne