Bardziej terenowy KTM 1290 Super Adventure R dołącza do oferty. Znamy polskie cney
KTM 1290 Super Adventure R, czyli odmiana stworzona do bardziej ekstremalnych wypraw, dołączyła do debiutującego niedawno standardowego modelu S. Poznaliśmy cenę i wszystkie dodatki, jakie czynią wersję R bardziej wytrzymałą w terenie.
Niedawno swoją premierę miał nowy KTM 1290 Super Adventure S, więc tylko kwestią czasu było pojawienie się bardziej terenowej odmiany R. Jest to wersja dla tych, którzy podczas swoich wypraw mają zamiar często zjeżdżać z asfaltu. Oczywiście większość nowości w tym modelu jest identyczna jak w wersji S.
Oznacza to dostosowany do normy Euro 5 widlasty dwucylindrowy silnik o pojemności 1301 cm3, którego maksymalna moc wynosi 160 KM przy 9000 obr./min, a maksymalny moment obrotowy to 138 Nm przy 6500 obr./min. Jednostka napędowa po zmianach nie tylko jest bardziej ekologiczna, ale też waży o 1,6 kg mniej niż dotychczas.
Chłodzenie i przepływ powietrza wokół motocykla udało się poprawić dzięki temu, że KTM 1290 Super Adventure R ma dwie oddzielne chłodnice. Zadbano też o taki praktyczny aspekt, jak możliwość uzyskania dostępu do filtra powietrza po odkręceniu czterech śrub. Docenią to na pewno osoby, które dużo jeżdżą w kurzu w terenie. Motocykl ma nowy trzyczęściowy zbiornik paliwa o pojemności 23 l, który został skonstruowany tak, aby obniżyć środek ciężkości.
KTM chwali się poprawą ergonomii modelu 1290 Super Adventure R i trzeba przyznać, że ten aspekt w motocyklach tego typu jest jednym z najważniejszych, jak nie najważniejszym. Inżynierowie starali się połączyć komfort potrzebny przy pokonywaniu długich tras ze zwinnością nie tak łatwą do osiągnięcia w przypadku tak dużego motocykla. Efektem jest m.in. przeprojektowane siedzisko, które znajduje się teraz niżej – na wysokości 880 mm. Poprawiono też rozkład masy, a cały motocykl ma 221 kg masy własnej.
Jak przystało na topowy model klasy adventure, KTM 1290 Super Adventure R wyposażony jest w spory zestaw nowoczesnych systemów elektronicznych. Wszystkie "wspomagacze" można regulować i ustawiać w zależności od aktualnych potrzeb. Opcjonalnie motocykl może być wyposażony w system Quickshifter+. Nowością jest też 7-calowy wyświetlacz komputera pokładowego, który można połączyć ze smartfonem i np. za pomocą aplikacji KTM My Ride ustawić nawigację.
KTM 1290 Super Adventure R to bardziej terenowa odmiana tego modelu. Wizualnie łatwo ją poznać po orurowaniu chroniącym okolice silnika i po osłonach, które zakrywają części mechaniczne od spodu i przodu. Wyróżnia się też poprawionym, bardziej terenowym zawieszeniem WP Xplor. Zarówno z przodu (widelec 47 mm), jak i z tyłu ma ono większy niż w modelu S skok wynoszący 220 mm. Większy jest też prześwit, który w odmianie R wynosi 242 mm. Wersja R jest wyposażona w nowe, bardziej terenowe opony firmy Bridgestone.
Kilka dodatków podnosi oczywiście cenę. KTM 1290 Super Adventure R kosztuje 84 500 zł, czyli o 3400 zł więcej niż odmiana S.