KTM 1290 Super Adventure S – debiutuje nowy flagowy turystyk

KTM zaprezentował nową odsłonę swojego największego modelu turystycznego. 1290 Super Adventure S otrzymał najnowsze rozwiązania techniczne, jak adaptacyjny tempomat czy poprawiony, lżejszy silnik.

KTM 1290 Super Adventure SKTM 1290 Super Adventure S
Źródło zdjęć: © Materiały prasowe | KTM
Szymon Jasina

Nowy KTM 1290 Super Adventure S ma zmodyfikowaną konstrukcję, która poprawia ergonomię, komfort i właściwości jezdne tego dużego motocykla. Kierownica została przesunięta o 15 mm do tyłu, wahacz został wydłużony, a siedzenie znajduje się teraz niżej dzięki zmianom w ramie pomocniczej. Samo siedzisko jest wygodniejsze i regulowane w zakresie 20 mm. Inżynierom udało się obniżyć środek ciężkości, co wpłynęło na prowadzenie motocykla. Masa własna to 220 kg.

Elektronika pojawia się już przy nowym 23-litrowym zbiorniku paliwa KTM-a 1290 Super Adventure S, do którego dostęp (podobnie jak uruchomienie silnika) jest wygodniejsze dzięki systemowi bezkluczykowemu. Informacje o motocyklu, ale też zarządzenie elektroniką odbywa się za pośrednictwem nowego 7-calowego kolorowego wyświetlacza. Komputer pokładowy można sparować ze smartfonem, a z przodu znajduje się schowek z gniazdem USB. Pokładową elektroniką steruje się za pomocą przełączników po obu stronach kierownicy.

KTM 1290 Super Adventure S
KTM 1290 Super Adventure S © Materiały prasowe | KTM

Oczekiwaną i najważniejszą elektroniczną nowością jest system adaptacyjnego tempomatu, który u KTM-a po raz pierwszy pojawia się właśnie w nowym modelu 1290 Super Adventure S. Pozwala on regulować odległość do poprzedzającego pojazdu w pięciostopniowej skali. Pozostałe systemy elektroniczne można dostosować, wybierając jeden z trybów jazdy – na deszcz, ulice, sportowy, offroadowy oraz oferowany opcjonalnie rajdowy.

Za napęd KTM 1290 Super Adventure S odpowiada poprawiony, dwucylindrowy widlasty silnik o pojemności 1301 cm3, który spełnia normę Euro 5. Jego maksymalna moc to 160 KM, a maksymalny moment obrotowy jest równy 138 Nm. Jednostkę napędową udało się odchudzić aż o 1,6 kg.

Do tego nowe tłoki mają poprawić wytrzymałość konstrukcji, a całość uzupełnia skuteczniejszy system chłodzenia z chłodnicami i elementami aerodynamicznymi, które mają kierować ciepłe powietrze z dala od kierowcy. KTM 1290 Super Adventure S otrzymał też nowy wydech oraz (zgodnie z oczekiwaniami) poprawioną przekładnię Pankl z opcjonalnym systemem Quickshifter+.

KTM 1290 Super Adventure S
KTM 1290 Super Adventure S © Materiały prasowe | KTM

Jak przystało na motocykl turystyczny klasy adventure, KTM 1290 Super Adventure S otrzymał ulepszone półaktywne zawieszenie WP Apex sterowane dzięki układowi monitorującemu przechył maszyny. Wszystko to może działać jeszcze skuteczniej z opcjonalnym pakietem Suspension Pro. Motocykl jest też wyposażony w systemy cornering ABS i kontroli trakcji również działającą w oparciu o przechylenie motocykla.

Nowy KTM 1290 Super Adventure S w wersji bazowej kosztuje 81 100 zł.

KTM 1290 Super Adventure S
KTM 1290 Super Adventure S © Materiały prasowe | KTM
KTM 1290 Super Adventure S
KTM 1290 Super Adventure S © Materiały prasowe | KTM
KTM 1290 Super Adventure S
KTM 1290 Super Adventure S © Materiały prasowe | KTM
KTM 1290 Super Adventure S
KTM 1290 Super Adventure S © Materiały prasowe | KTM
Wybrane dla Ciebie
Sukces Polaków w rajdzie Dubai Baja
Sukces Polaków w rajdzie Dubai Baja
Baggery Harleya-Davidsona będą ścigać się przy MotoGP. Zobaczyliśmy, jak będą wyglądały
Baggery Harleya-Davidsona będą ścigać się przy MotoGP. Zobaczyliśmy, jak będą wyglądały
Trzy nowe modele Voge’a trafią do Polski - od 125 cm3 po motocykl sportowy
Trzy nowe modele Voge’a trafią do Polski - od 125 cm3 po motocykl sportowy
Konrad Dąbrowski wygrywa Baja Quatar
Konrad Dąbrowski wygrywa Baja Quatar
Premiera: Indian Sport Scout RT i Sport Scout Sixty - proste nowości
Premiera: Indian Sport Scout RT i Sport Scout Sixty - proste nowości
Premiera: Kawasaki KLE500 - powrót po latach
Premiera: Kawasaki KLE500 - powrót po latach
Premiera: Honda CB1000GT - Hornet turystyczny
Premiera: Honda CB1000GT - Hornet turystyczny
Premiera: Suzuki SV-7GX - turystyka dla każdego
Premiera: Suzuki SV-7GX - turystyka dla każdego
Test: Honda GL1800 Gold Wing - musisz go poznać
Test: Honda GL1800 Gold Wing - musisz go poznać
Inteligentne wsparcie w autoDNA. Chatbot Vincent pomoże sprawdzić auto
Inteligentne wsparcie w autoDNA. Chatbot Vincent pomoże sprawdzić auto
Harley Harleyowi nierówny, czyli sprawdziłem, co oferują Amerykanie
Harley Harleyowi nierówny, czyli sprawdziłem, co oferują Amerykanie
Konrad Dąbrowski na podium Rajdu Maroka
Konrad Dąbrowski na podium Rajdu Maroka
ZATRZYMAJ SIĘ NA CHWILĘ… TE ARTYKUŁY WARTO PRZECZYTAĆ 👀