KTM 1290 Super Adventure S – debiutuje nowy flagowy turystyk

KTM zaprezentował nową odsłonę swojego największego modelu turystycznego. 1290 Super Adventure S otrzymał najnowsze rozwiązania techniczne, jak adaptacyjny tempomat czy poprawiony, lżejszy silnik.

KTM 1290 Super Adventure SKTM 1290 Super Adventure S
Źródło zdjęć: © Materiały prasowe | KTM
Szymon Jasina

Nowy KTM 1290 Super Adventure S ma zmodyfikowaną konstrukcję, która poprawia ergonomię, komfort i właściwości jezdne tego dużego motocykla. Kierownica została przesunięta o 15 mm do tyłu, wahacz został wydłużony, a siedzenie znajduje się teraz niżej dzięki zmianom w ramie pomocniczej. Samo siedzisko jest wygodniejsze i regulowane w zakresie 20 mm. Inżynierom udało się obniżyć środek ciężkości, co wpłynęło na prowadzenie motocykla. Masa własna to 220 kg.

Elektronika pojawia się już przy nowym 23-litrowym zbiorniku paliwa KTM-a 1290 Super Adventure S, do którego dostęp (podobnie jak uruchomienie silnika) jest wygodniejsze dzięki systemowi bezkluczykowemu. Informacje o motocyklu, ale też zarządzenie elektroniką odbywa się za pośrednictwem nowego 7-calowego kolorowego wyświetlacza. Komputer pokładowy można sparować ze smartfonem, a z przodu znajduje się schowek z gniazdem USB. Pokładową elektroniką steruje się za pomocą przełączników po obu stronach kierownicy.

KTM 1290 Super Adventure S
KTM 1290 Super Adventure S © Materiały prasowe | KTM

Oczekiwaną i najważniejszą elektroniczną nowością jest system adaptacyjnego tempomatu, który u KTM-a po raz pierwszy pojawia się właśnie w nowym modelu 1290 Super Adventure S. Pozwala on regulować odległość do poprzedzającego pojazdu w pięciostopniowej skali. Pozostałe systemy elektroniczne można dostosować, wybierając jeden z trybów jazdy – na deszcz, ulice, sportowy, offroadowy oraz oferowany opcjonalnie rajdowy.

Za napęd KTM 1290 Super Adventure S odpowiada poprawiony, dwucylindrowy widlasty silnik o pojemności 1301 cm3, który spełnia normę Euro 5. Jego maksymalna moc to 160 KM, a maksymalny moment obrotowy jest równy 138 Nm. Jednostkę napędową udało się odchudzić aż o 1,6 kg.

Do tego nowe tłoki mają poprawić wytrzymałość konstrukcji, a całość uzupełnia skuteczniejszy system chłodzenia z chłodnicami i elementami aerodynamicznymi, które mają kierować ciepłe powietrze z dala od kierowcy. KTM 1290 Super Adventure S otrzymał też nowy wydech oraz (zgodnie z oczekiwaniami) poprawioną przekładnię Pankl z opcjonalnym systemem Quickshifter+.

KTM 1290 Super Adventure S
KTM 1290 Super Adventure S © Materiały prasowe | KTM

Jak przystało na motocykl turystyczny klasy adventure, KTM 1290 Super Adventure S otrzymał ulepszone półaktywne zawieszenie WP Apex sterowane dzięki układowi monitorującemu przechył maszyny. Wszystko to może działać jeszcze skuteczniej z opcjonalnym pakietem Suspension Pro. Motocykl jest też wyposażony w systemy cornering ABS i kontroli trakcji również działającą w oparciu o przechylenie motocykla.

Nowy KTM 1290 Super Adventure S w wersji bazowej kosztuje 81 100 zł.

KTM 1290 Super Adventure S
KTM 1290 Super Adventure S © Materiały prasowe | KTM
KTM 1290 Super Adventure S
KTM 1290 Super Adventure S © Materiały prasowe | KTM
KTM 1290 Super Adventure S
KTM 1290 Super Adventure S © Materiały prasowe | KTM
KTM 1290 Super Adventure S
KTM 1290 Super Adventure S © Materiały prasowe | KTM

Wybrane dla Ciebie

Kawasaki Z1100 na 2026 r. Jeszcze więcej emocji
Kawasaki Z1100 na 2026 r. Jeszcze więcej emocji
Ducati prezentuje nowe modele Diavel V4 RS i Multistrada V4 RS
Ducati prezentuje nowe modele Diavel V4 RS i Multistrada V4 RS
Pierwsza jazda: Suzuki GSX-8T i GSX-8TT - takich motocykli chcemy
Pierwsza jazda: Suzuki GSX-8T i GSX-8TT - takich motocykli chcemy
Voge DS800 Rally: Nowy motocykl adventure już w Polsce
Voge DS800 Rally: Nowy motocykl adventure już w Polsce
Baggery na MotoGP. Amerykańskie wyścigi stają się globalne
Baggery na MotoGP. Amerykańskie wyścigi stają się globalne
Wielki festiwal motocyklowy już niedługo. Kolejna edycja słynnej imprezy
Wielki festiwal motocyklowy już niedługo. Kolejna edycja słynnej imprezy
Test: Voge SR 1 ADV - SUV wśród 125 cm3
Test: Voge SR 1 ADV - SUV wśród 125 cm3
Test: Harley-Davidson Street Bob - kupujesz silnik, reszta jest w gratisie
Test: Harley-Davidson Street Bob - kupujesz silnik, reszta jest w gratisie
Test: Honda GB350S - prostota znów się sprawdziła
Test: Honda GB350S - prostota znów się sprawdziła
Konrad Dąbrowski gotowy na wyzwania Baja España Aragón 2025
Konrad Dąbrowski gotowy na wyzwania Baja España Aragón 2025
Test: Harley-Davidson Fat Boy - stylowa ikona popkultury
Test: Harley-Davidson Fat Boy - stylowa ikona popkultury
Czołówka motocykla i auta. Alkomat wskazał przyczynę
Czołówka motocykla i auta. Alkomat wskazał przyczynę